Protože ve čtvrtek si o mě čtyřkolka ohnula rám (neotvírejte, pokud nechcete), když do mně zcela náhodně narazila,
tak jsem se ani nedostal o víkendu k velkým motorům. Dneska už celkem rychle pajdám a jdou na mě roupy a široko daleko nejbližší věc mající motor je sekačka.
Neva, má to čtyřikrát míň pístů i ventilů a plastová vačka je ideální na přebrus.
Odpadá svažování ojnic a spalovák se upravuje taky jen jeden :-D
Byl jsem se projet eRečkem. Motor si zjevně z Běšin žádnou újmu neodnesl, už má najeto 1200km a je stále živější. Chytá i po týdnu na škrtnutí a bezhlavě se hrne za plynem :)
Protože dobový tlakoměr byl mechanický a já chtěl použít již elektrický, musel jsem použít VDO budík. Ale VDO budík má průměr 52mm a v eRku prostě nemá co dělat, takže jsem musel ty budíky nakřížit.
Výsledek se povedl... elektrický budík MADE IN CZECHOSLOVAKIA
Byla tam vůle. Já si myslel, že to je někde mezi šnekem a hřebenem. Nejznatelnější to bylo třeba při pomalé jízdě po kostkách. Takový kovový zvuk, jak kdyby něco bouchalo o karosérii. Ale prý to byl nějaký silentblok kloubu, co je pod manžetou či co. Já to blíž nezkoumal. Teď je náprava tichoučká.
Ukazuje to spotřebu "jakože benzín", což je v reálu +1.1L. Těch 0.9 už je počítáno z reálné spotřeby. Tedy 4.3L plynu na 100km. Dlouhodobou (za 33 tisíc km) reálnou spotřebu plynu mám 6.18L/100km. Ovlivnila to hlavně zima, kdy je spotřeba vyšší. Těch 4.3 udělám jen v létě a jen o prázdninách, když je volná silnice. Jinak se pod 5 nedostanu. Hodně dobrá spotřeba se dá udělat na rovných úsecích mezi vesnicema. Ale jezdím dálnici, ta to zvyšuje.
Nevěř všemu, co se píše. Z něčeho senzace být musí a upřímně ty bodový sváry z fabriky, co odloupneš kombinačkama se nedají srovnávat s kvalitním CO svárem. Stačí se podívat na profily po bouračce. A k tomu článku - ta zbouraná oktávie nemá nic společného s tou svařovanou z následujících fotek. Porovnej přední sloupky. Má to navodit klamavý pocit, z čeho lze auto posvářet. Už to vypovídá o kvalitě článku Já to mám čistě jako pokus. Co ještě zvládnu a co už ne. A zase si z toho odnesu kupu zkušeností. Víc než čtením bublin na novinkách Myslím, že tenhle článek není pro nikoho přínosný. Kdyby psali o změnách pasivní bezpečnosti mezi jednotlivými modely, udělali by lépe. Třeba Fe od modelu 98 má vyztuženou karosérii a je mnohem bezpečnější.