Větší část soboty jsme kopali vodu a probourávali se do garáže. TeReSka tak musela na chvíli ven pod plachtu a také došlo na likvidaci jedné skříně. Když už byla konečně voda v garáži, zas se muselo vše uklidit a naparkovat teReSku zpět. Takže na nic jiného nebyl čas, ale nadrátoval jsem alespoň budíky.
Tak jsem tedy otcem, potomek se má čile k světu a hezky se vrtí. Nejdřív jsem ho nechal běžet na speciál s olejem. Pak přišel na řadu natural a ten mu chutnal o poznání lépe.
Buď mi blbě měří čidlo nebo blbě ukazuje teploměr a nebo to přechlazuje. Teplota se drží stabilně kolem 70.
U rapida jsem konečně vyměnil tekoucí brzdový válec, čímž rapidně klesla spotřeba brzdové kapaliny a rapidně stoupla účinnost brzd. Nakonec jsem dal i jiný posilovač, protože stávající byl plný brzdovky.
U vložek jsem stočil o dvě desetinky dosedací plochu (vycházely mi do bloku bez vymezovacích podložek a odmítal jsem je tam dát takhle "natvrdo") a usadil do bloku.
Dáte si někdo pístovou polévku ?
Čepy skrz ojnice do pístů, písty s ojnicemi do vložek, nacvakat kroužky...
Jdu spát, hlavou se mi honí otázka... Proč jsem si koupil axiály na fáčko ?
Vyzvedl jsem si pístní kroužky. Vyšly na dvojku, ale po několika měsících marného shánění konečně úspěch. Nakonec jsem šel cestou 1.75/2/4 a doufám, že dlooooouho vydrží. Původní kroužky byly na "kaši". Také jsem vyzvedl spoustu těsnění na motor i vodní pumpu, nějaká ložiska a drobotinu.
Byla tam vůle. Já si myslel, že to je někde mezi šnekem a hřebenem. Nejznatelnější to bylo třeba při pomalé jízdě po kostkách. Takový kovový zvuk, jak kdyby něco bouchalo o karosérii. Ale prý to byl nějaký silentblok kloubu, co je pod manžetou či co. Já to blíž nezkoumal. Teď je náprava tichoučká.
Ukazuje to spotřebu "jakože benzín", což je v reálu +1.1L. Těch 0.9 už je počítáno z reálné spotřeby. Tedy 4.3L plynu na 100km. Dlouhodobou (za 33 tisíc km) reálnou spotřebu plynu mám 6.18L/100km. Ovlivnila to hlavně zima, kdy je spotřeba vyšší. Těch 4.3 udělám jen v létě a jen o prázdninách, když je volná silnice. Jinak se pod 5 nedostanu. Hodně dobrá spotřeba se dá udělat na rovných úsecích mezi vesnicema. Ale jezdím dálnici, ta to zvyšuje.
Nevěř všemu, co se píše. Z něčeho senzace být musí a upřímně ty bodový sváry z fabriky, co odloupneš kombinačkama se nedají srovnávat s kvalitním CO svárem. Stačí se podívat na profily po bouračce. A k tomu článku - ta zbouraná oktávie nemá nic společného s tou svařovanou z následujících fotek. Porovnej přední sloupky. Má to navodit klamavý pocit, z čeho lze auto posvářet. Už to vypovídá o kvalitě článku Já to mám čistě jako pokus. Co ještě zvládnu a co už ne. A zase si z toho odnesu kupu zkušeností. Víc než čtením bublin na novinkách Myslím, že tenhle článek není pro nikoho přínosný. Kdyby psali o změnách pasivní bezpečnosti mezi jednotlivými modely, udělali by lépe. Třeba Fe od modelu 98 má vyztuženou karosérii a je mnohem bezpečnější.