Proběhla demonstrace za úpravu poplatků za přeregistraci vozu v rámci ČR.
Během demonstrace byla k podpisu petice
která byla předána na úřad vlády
Moderování demonstrace se ujímal i Caiman ;-)
K demonstraci se připojili i členové Ford klubu.
Proběhl nějaký ten rozhovor pro rozhlas
a i pro televizi
Závěrem bych chtěl poděkovat všem, kteří svou účastí vyjádřili nesouhlas. Jmenovitě například (abecedně) Andrewa, Caimana, Čapouna, eMbesa, Jerroma, Kloogiho, Láďu Ladiče, Lucinku, Petkara, Schwejka, Tátomechanuka, Tuxika.
Akce končila kolečkem a troubením před úřadem.
My jsme pak ještě pokračovali obědem, ale nějak se k nám zbytek nepřipojil ;-)
Principielně nám vadí, pokud za registraci auta se statusem veterán (25 a více let) a stejným účelem využití, se má zaplatit poplatek ve výši 10000Kč. Podobně v současné době neexistuje legální možnost zakoupit takové vozidlo na náhradní díly. Pokus o omlazení vozového parku ČR respektuji, ale měl by se též respektovat veteránský status vozů.
A co můj nový motor ? Hlavou se mi honí myšlenky, čím písty nahradit. Asi půjdu opět cestou T-ček. Taky ještě vylepším hlavu a zaměřím se na místa, která jsem uspěchal. Co se týká měděného těsnění, tak spokojenost. Použiju znovu.
Od Rumunských přátel jsem dostal fotku z jarního klání, o kterou se nemohu nepodělit...
Což mi připomnělo, že jsem se zapomněl zmínit o nákupu dvou nových přileb s kšiltíkem. Takže i proslulá a mnohými zatracovaná Davesova kokoska patří již mezi historii.
Sobotní RZ1 nám byla osudovou. Při startu praskla voda a protože při jízdě není čas sledovat přístroje, přišli jsme na to až v cíli. Dvě poslední zatáčky jsem pocítil ztrátu výkonu a samovolné zapalování směsi. V cíli jsme bez vody a s pořádnou teplotou.
Půl hodiny nám zabrala oprava, což znamenalo prakticky konec šance na úspěch - na časovku jsme dojeli se značnou ztrátou.
Zdálo se, že vše je ok, ale v RZ2 motor chcípnul a už bylo jasné, že něco není v pořádku. Z motoru se vyvalil dým a cíl jsme projeli setrvačností.
Vytáhli jsme výdech víka ventilů hadicí ven z motoru a dojeli do kempu.
První část dne jsem se snažil koně najít. Měnil jsem karburátor, trysky, rozdělovač, vůli ventilů. Vyměnil jsem nakonec i přesazený klínek za normální.
Druhou část dne jsem se snažil koně zkrotit. Dole detonuje, nahoře raketa. Nakonec mi řeklo těsnění sbohem a bylo. Vzhledem ke kompresi a kp se mu nedivím.
Plán na příští týden je jasný. Buď to pojede, nebo ne. 1) snížit kp 2) studenější svíčky 3) vyšší oč benzínu
PS: ještě jsem zapomněl zmínit, že po návratu z testování mě stavěli pomáhat a chránit, kterým jsem se snažil vysvětlit, že musím testovat a nekecat.
Byla tam vůle. Já si myslel, že to je někde mezi šnekem a hřebenem. Nejznatelnější to bylo třeba při pomalé jízdě po kostkách. Takový kovový zvuk, jak kdyby něco bouchalo o karosérii. Ale prý to byl nějaký silentblok kloubu, co je pod manžetou či co. Já to blíž nezkoumal. Teď je náprava tichoučká.
Ukazuje to spotřebu "jakože benzín", což je v reálu +1.1L. Těch 0.9 už je počítáno z reálné spotřeby. Tedy 4.3L plynu na 100km. Dlouhodobou (za 33 tisíc km) reálnou spotřebu plynu mám 6.18L/100km. Ovlivnila to hlavně zima, kdy je spotřeba vyšší. Těch 4.3 udělám jen v létě a jen o prázdninách, když je volná silnice. Jinak se pod 5 nedostanu. Hodně dobrá spotřeba se dá udělat na rovných úsecích mezi vesnicema. Ale jezdím dálnici, ta to zvyšuje.
Nevěř všemu, co se píše. Z něčeho senzace být musí a upřímně ty bodový sváry z fabriky, co odloupneš kombinačkama se nedají srovnávat s kvalitním CO svárem. Stačí se podívat na profily po bouračce. A k tomu článku - ta zbouraná oktávie nemá nic společného s tou svařovanou z následujících fotek. Porovnej přední sloupky. Má to navodit klamavý pocit, z čeho lze auto posvářet. Už to vypovídá o kvalitě článku Já to mám čistě jako pokus. Co ještě zvládnu a co už ne. A zase si z toho odnesu kupu zkušeností. Víc než čtením bublin na novinkách Myslím, že tenhle článek není pro nikoho přínosný. Kdyby psali o změnách pasivní bezpečnosti mezi jednotlivými modely, udělali by lépe. Třeba Fe od modelu 98 má vyztuženou karosérii a je mnohem bezpečnější.