U feldy jsem vyměnil olej, stav 161997km. Dodatečně jsem zjistil, že poslední výměnu jsem udělal naprosto přesně před rokem :) A vrátilo se mi ze servisu citigo, má novou převodovku.
Ujeto 2196km na LPG, celkem zaplaceno 2108Kč, dle tankování průměr 5.97l/100km.
Když je čas, zkouším ze srandy a zvědavosti dosáhnout na cestě do práce (40km) nejnižší možnou spotřebu. Zatím se mi nedaří dostat se pod 3.5l/100km. Fabie 1.9TDI je tak úspornější. K Audi A2 daleko :)
Citi má už naježděno 1000km od koupě a 250km od montáže LPG.
Zajel jsem tedy natankovat LPG, účet za 233Kč :-D Skoro jsem si připadal trapně. Jsem zvyklý tankovat za 1400Kč. Hodně nepřesný výpočet tedy říká spotřebu 6.1l LPG/100km, tedy 0.95Kč/km.
Při jízdě na LPG ukazuje jednotka hodnoty, jako by se jelo na benzín. Průměr se drží kolem 4.5l/100km, LPG by mělo být +15%. Kdyby to tedy v praxi bylo 5.2l LPG/100km, byl by kilometr za 0.85Kč. To by nemělo chybu.
Jinak motor se ohřívá velmi rychle, do minuty je na provozní teplotě. Po pěti hodinách stání má 40°C, takže se hned přepíná do LPG.
Vyjezdím několik nádrží a pak napíšu přesnější čísla.
Byla tam vůle. Já si myslel, že to je někde mezi šnekem a hřebenem. Nejznatelnější to bylo třeba při pomalé jízdě po kostkách. Takový kovový zvuk, jak kdyby něco bouchalo o karosérii. Ale prý to byl nějaký silentblok kloubu, co je pod manžetou či co. Já to blíž nezkoumal. Teď je náprava tichoučká.
Ukazuje to spotřebu "jakože benzín", což je v reálu +1.1L. Těch 0.9 už je počítáno z reálné spotřeby. Tedy 4.3L plynu na 100km. Dlouhodobou (za 33 tisíc km) reálnou spotřebu plynu mám 6.18L/100km. Ovlivnila to hlavně zima, kdy je spotřeba vyšší. Těch 4.3 udělám jen v létě a jen o prázdninách, když je volná silnice. Jinak se pod 5 nedostanu. Hodně dobrá spotřeba se dá udělat na rovných úsecích mezi vesnicema. Ale jezdím dálnici, ta to zvyšuje.
Nevěř všemu, co se píše. Z něčeho senzace být musí a upřímně ty bodový sváry z fabriky, co odloupneš kombinačkama se nedají srovnávat s kvalitním CO svárem. Stačí se podívat na profily po bouračce. A k tomu článku - ta zbouraná oktávie nemá nic společného s tou svařovanou z následujících fotek. Porovnej přední sloupky. Má to navodit klamavý pocit, z čeho lze auto posvářet. Už to vypovídá o kvalitě článku Já to mám čistě jako pokus. Co ještě zvládnu a co už ne. A zase si z toho odnesu kupu zkušeností. Víc než čtením bublin na novinkách Myslím, že tenhle článek není pro nikoho přínosný. Kdyby psali o změnách pasivní bezpečnosti mezi jednotlivými modely, udělali by lépe. Třeba Fe od modelu 98 má vyztuženou karosérii a je mnohem bezpečnější.