Pravé dveře nepatrně chytaly těsněním, takže úprava :)
A svařování plastů, to byla zábava :-D
Také jsem začal řešit geometrii, na pravé straně mezi předním a zadním kolem o 3cm méně. Takže povolit nápravnici a srovnat. Také volant jsem srovnal na střed a doladil sbíhavost.
Nakonec mi to nedalo a ten blatník jsem trochu zamaskoval.
Když to srovnám se stavem před... tak asi dobrý :)
A umyl jsem a začal třídit všechny úlomky, protože něco mi chybí na chladič, něco na kryty podběhů...
A svařovat dohromady :-D :-P
Protože... díl 7 srovnáno. Díl 3 koupit nový a díl 1... no... ...to by se musely sundat všechny chladiče. Voda, olej, klima. Do toho nejdu, pokud to nebude krajně nutný.
Takže za spodní vedení vzduchu a nějaké další drobnosti 1200Kč.
Levá poloosa byla vytržená, takže nové LÖBRO manžety a SKF kloub. A na brzdiči ohnuté vodící tyčky.
Parkovací senzor jsem sice našel, ale měl rozdrcený konektor. Už byl nesmysl to opravovat. Takže kloub, manžety, senzor, vodicí pozdra pro třmen, čerpadlo ostřikovače... dalších 3800Kč. Porovnal jsem blatníky, levý vyklepal kladivem do původního tvaru. Jen abych vyzkoušel, jestli to nějak bude pasovat.
Vypadá to, že vše pasuje. No, třeba ten blatník nechám :-D Nemá smysl ho řešit teď, protože pořád nevím jestli to vůbec pojede. Ale máme přední kola :-D Zbývá to zadní.
Protože mi ještě nepřišla ramena, tak jsem alespoň svařil přední nárazník. Spojler jsem cvaknul nový, sehnal jsem ho za pár stovek na bazoši od člověka, co dával tuningový.
Chybí mi ta pravá krytka a senzor. Musím zajet na místo činu pročesat trávu :-D A srovnal jsem držáky.
Venku se udělalo hezky a teplo, takže jsem se vrhnul na rozebírání.
Jen nevím, zda je v pořádku převodovka, rozvodovka a vůbec všechno kolem kardanu a diferenciálu u 4x4... ...takže jsem se rozhodl opravit to nejnutnější tím nejnutnějším způsobem, aby šlo auto postavit na kola a vyzkoušet. Pokud bude vše v pořádku, má smysl do toho investovat. Takže ramena objednám nějakou druhovýrobu, tu lištu vyklepu. Dojedu posbírat zbytky úlomků a najít pravý parkovací senzor, který mi chybí i s krytkou. Takže tam někde zůstal.
Venku hnusně a zima, počkám až bude teplejš. Pojišťovna mi vyplatila rozdíl mezi kupní a odhadní cenou, takže nějakých 200 tisíc. To by mělo na výměnu ramen bohatě stačit.
Takže pojišťovna odhadla cenu vozu na 444 tisíc. Vážně? Výbava Ambition a najeto 63 tisíc, 4x4, sedm míst, tažné, adaptivní podvozek... No nic, auto šlo do aukce, prodalo se za 240 tisíc. To je k smíchu. Neprodám, auto si nechám a ramena vyměním :)
Tak likvidátor přišel, všechno fotil a odhadl škodu na 380 tisíc. Tak já nevím, se pomátli. Já vidím tři ramena, vzpěra na zavěšení, dvě vzpěry na stabilizátor... ...jasně, ještě kopa drobností, ale 380 tisíc? Vážně? A totálka? Tak to ne...
Auto je na heveru ve smluvním servisu pojišťovny. Prý katastrofální poškození. No já nevím, já tedy vidím jedno utržené rameno a dvě ohnutá. A jako samozřejmě proražené pneu, ohnuté disky a další prkotiny.
Odhad škody kolem 200 tisíc, snad prý možná totálka. Prý musí přijít likvidátor od pojišťovny a pak se uvidí. Cože? Jakože cože? :) Tři utržená ramena a totálka? Nestačilo by je vyměnit? :-D Vlastně když se zamyslím, že jsem trefil ten betonový blok a pak těsně minul strom a o ten další se zastavil kolem... ...tak vlastně super výsledek, ten beton vzal jen spojler a ramena, neočesal nic na podvozku. Čelní okno ok, dveře sedí, airbagy na svém místě, krom levého předního blatníku je karosérie ok.
Aby to tu nebylo úplně mrtvé, tak jsem něco málo přichystal. Ne že bych úplně chtěl, ale tak nějak se stalo, že silnice za zatáčkou mi byla trochu úzká... ... a já trefil takový ten betonový blok, co kryje nějaký průchod pod vozovkou. Těsně jsem minul strom, vyoral první jarní brázdu...
... a o další strom se zastavil.
Povšimněte si pružiny pravého zadního kola, kterak leží před autem. Ano, ta je moje.
Obcházím kolem dokola a počítám škody. Jedno kolo, druhé kolo... ...aha, třetí taky... ... takže tři utržená kola a trochu počechraný čumáček...
...no nic, je mi zima, volám odtahovku a jdu si sedhnout do auta. Já si totiž nevzal teplé oblečení. Nějak jsem nepočítal s tím, že bych někde měl mrznout. V mezičase zastavuje několik aut. Dělí se na tři kategorie. První mumlá cosi o čůrácích, druhá se ptá, zda je vše ok a třetí nabízí známého, co to opraví. A přijíždí odtahovka a začne očesávat před mýma očima to, co jsem ještě neočesal já.
Takže svlíká podpozek, z auta začla vytékat směs na ostřikovače. Poctivě začínám sbírat každý očesaný plast, každý upadlý díl. Přece tu nenechám nepořádek. Všechno nakládám a jsem zvědavý na další pokračování.
Po dlouhých letech jsem se dostal k úpravě auta :) Kodiaq, který nemá parkovací kameru...
...ptal jsem se na to v servise, tak prý se musí tu dát jednotka, tam dát jednotka, kódovat, odhad tak 20 tisíc, nějaká slevička... Tak 15 tisíc... ... ... ...tak jdeme na to - kamera z Ali za 1300Kč...
...dvě hodiny trvá sundat plasty, natáhnout kabel a nandat plasty...
...a kamera jede. Sama. Bez Kódování. Auto si ji našlo samo.
Byla tam vůle. Já si myslel, že to je někde mezi šnekem a hřebenem. Nejznatelnější to bylo třeba při pomalé jízdě po kostkách. Takový kovový zvuk, jak kdyby něco bouchalo o karosérii. Ale prý to byl nějaký silentblok kloubu, co je pod manžetou či co. Já to blíž nezkoumal. Teď je náprava tichoučká.
Ukazuje to spotřebu "jakože benzín", což je v reálu +1.1L. Těch 0.9 už je počítáno z reálné spotřeby. Tedy 4.3L plynu na 100km. Dlouhodobou (za 33 tisíc km) reálnou spotřebu plynu mám 6.18L/100km. Ovlivnila to hlavně zima, kdy je spotřeba vyšší. Těch 4.3 udělám jen v létě a jen o prázdninách, když je volná silnice. Jinak se pod 5 nedostanu. Hodně dobrá spotřeba se dá udělat na rovných úsecích mezi vesnicema. Ale jezdím dálnici, ta to zvyšuje.
Nevěř všemu, co se píše. Z něčeho senzace být musí a upřímně ty bodový sváry z fabriky, co odloupneš kombinačkama se nedají srovnávat s kvalitním CO svárem. Stačí se podívat na profily po bouračce. A k tomu článku - ta zbouraná oktávie nemá nic společného s tou svařovanou z následujících fotek. Porovnej přední sloupky. Má to navodit klamavý pocit, z čeho lze auto posvářet. Už to vypovídá o kvalitě článku Já to mám čistě jako pokus. Co ještě zvládnu a co už ne. A zase si z toho odnesu kupu zkušeností. Víc než čtením bublin na novinkách Myslím, že tenhle článek není pro nikoho přínosný. Kdyby psali o změnách pasivní bezpečnosti mezi jednotlivými modely, udělali by lépe. Třeba Fe od modelu 98 má vyztuženou karosérii a je mnohem bezpečnější.