Veselé poblikávání dobíjení se změnilo v ticho. Dobíjení nesvítilo ani při vypnutém motoru a zaplém klíčku. Prostě to nedobílejo a tvářilo se nenápadně. Nakonec to už ani nestartovalo, neblikalo, nesvítilo. Prostě bez energie.
Naštěstí se tak stalo pár kilometrů od Jičína, takže mě zachránil Chrobák Sáček a jeho stařičký 35A alternátor a stařičký regulátor dobíjení. Při zkoumání závady se zjistilo, že se v alternátoru vysypalo ložisko a poškodilo vedení uhlíku. Ten se později zasekl. Napětové špičky odpálily tyristorový regulátor.
Ráno se Rapido vzbudil s pravým zadním na 0.6 atm, takže jel na nejbližší benzinku dofoukat. Řidič cestou zapomněl na stav pneu a vyzkoušel ve 120km/h školu smyku. Naštěstí se nic nestalo, Rapido skončil ve svém pruhu, jen o 180 otočený.
Byla tam vůle. Já si myslel, že to je někde mezi šnekem a hřebenem. Nejznatelnější to bylo třeba při pomalé jízdě po kostkách. Takový kovový zvuk, jak kdyby něco bouchalo o karosérii. Ale prý to byl nějaký silentblok kloubu, co je pod manžetou či co. Já to blíž nezkoumal. Teď je náprava tichoučká.
Ukazuje to spotřebu "jakože benzín", což je v reálu +1.1L. Těch 0.9 už je počítáno z reálné spotřeby. Tedy 4.3L plynu na 100km. Dlouhodobou (za 33 tisíc km) reálnou spotřebu plynu mám 6.18L/100km. Ovlivnila to hlavně zima, kdy je spotřeba vyšší. Těch 4.3 udělám jen v létě a jen o prázdninách, když je volná silnice. Jinak se pod 5 nedostanu. Hodně dobrá spotřeba se dá udělat na rovných úsecích mezi vesnicema. Ale jezdím dálnici, ta to zvyšuje.
Nevěř všemu, co se píše. Z něčeho senzace být musí a upřímně ty bodový sváry z fabriky, co odloupneš kombinačkama se nedají srovnávat s kvalitním CO svárem. Stačí se podívat na profily po bouračce. A k tomu článku - ta zbouraná oktávie nemá nic společného s tou svařovanou z následujících fotek. Porovnej přední sloupky. Má to navodit klamavý pocit, z čeho lze auto posvářet. Už to vypovídá o kvalitě článku Já to mám čistě jako pokus. Co ještě zvládnu a co už ne. A zase si z toho odnesu kupu zkušeností. Víc než čtením bublin na novinkách Myslím, že tenhle článek není pro nikoho přínosný. Kdyby psali o změnách pasivní bezpečnosti mezi jednotlivými modely, udělali by lépe. Třeba Fe od modelu 98 má vyztuženou karosérii a je mnohem bezpečnější.