Stuff needed : Four piston brakes Brake pads Přední kotouč Š130 Speciální držák třmenu a unašeč Kousek plátu 5mm silného
Tools needed : Úhlová bruska (flexa)
Possible problems : Řezání brzdičů Náročnost na přesnost
Difficulty : menší, skoro den
Story : Chcete vzadu místo bubnů kotouče ? Máte vlečenou nápravu se suchými poloosami ? Ano ? Tak v rychlosti se na to vrhnem... Úprava brzdových třmenů Takže nejdříve potřebujeme čtyřpísty rozebrat.
Protože zadní brzdy jsou ovládány i ruční brzdou, musíme se s tímto problémem nějak proprat. Základ je, že rozdělíme brzdič na dva samostatně brzdící celky pomocí přepážky. Dva písty budou ovládány nožní brzdou a dva písty brzdou ruční.
Buď můžeme oslovit někoho s frézou, nebo jako já vzít flexu, upnout brzdič do svěráku a drážku udělat ručně.
Do drážky musíte vyrobit přepážku. Pokud je drážka vybroušena flexou, musí kopírovat tvar v brzdiči.
Brzdiče zkusmo složte, případně připravte na povrchovou úpravu. Vyzkoušejte, že prěpážka přesně sedí, nikam necestuje a obě půlky bzdiče lze k sobě bez omezení dotáhnout.
Když všechno sedne, seskládejte brzdiče s pomocí nových manžet a těsnění.
Zkontrolujte, že kotouč není omezen přepážkou
Úprava brzdových destiček Standardní brzdové destičky rozřízneme na dvě půlky
Jak již zaznělo, jedna půlka bude ovládaná nožní brzdou a druhá půlka brzdou ruční. Držáky, unašeče, kotouče Nyní je několik cest, jak pokračovat. Buď můžete zakoupit speciální kotouč a použít standardního zadního unašeče, nebo zakoupit speciální unašeč a použít standardní přední kotouč Š130. V obou případech potřebujete speciální držák a podložky. Zde je nákres držáku pro speciální kotouč, který se přesazuje přes standardní čtyřlístkový unašeč.
Vlevo vidíte zadní držáky třmenů s vyrovnávacími podložkami a vpravo nové unašeče.
Vyzkoušejte vše nasadit a zapojit.
Ruční brzda A zpět k ruční brzdě. K ní zhotovte speciální držák, ve kterém bude umístěn spojkový válec. Dále upravte samotnou ruční brzdu tak, aby mohla válec ovládat.
K válci přidělejte samostatnou nádobku. ...psáno za běhu, ale pokusím se k tomu vrátit a obohatit :)
mam problem klucije mi teprv 16 a skladam kilčo dal jsme uhlovou napravu ale horší je jak ju složit a nikde nanetu jsme nenašel žadny postup jak to přinde poloosy naboje atd nevite o nějakem strance kde je to sepsane jak to složit do hromady??jo a další nevite o někom kdo by mi mohl upravit ty naboje a držaky na brzdiče? abych mohl použít standartní kotouče a nemusel do nic hřezat? předem moc děkuji za odpověď škodovkam zdar
Zdravím.. chtel bych se zeptat kde se dají sehnat ty special kotouce , specialni unasec a ten drzak s podlozkama vyrabi to nekdo nebo si to musim nechat udelat?? jestli prosimte mas odkaz na nejakou stranku ktera se trím zabyva byl bych rad kdybys napsal ,,predem dik
já i když tomu zas tak nerozumim tak uvažuju logicky... pořád se ti půlka jedný destičky bude opotřebovávat víc než ta druhá takže mi to příde celkem jedno..nebo jeslti ty destičky chceš měnit po půlkách..???
Kdysi to soudruzi nějak vymysleli a asi věděli proč. Udělat přepážku a rozpůlit destičku není zas tak velký problém, je to investice jednoho dne. A mám po starostech a obavách o destičky.
Netvrdím tím, že to nebude fungovat v celku, jak píšu... praxe ukáže.
Otočit to asi nepůjde. Budou do klínu, takže by brzdila jen špička, nejspíš při častém brždění nohou by přestávala brzdit ruční brzda... ...ale to jsou dohady, praxe ukáže Třeba to bude úplně jedno.
Je fakt, že se budou sjíždět do klínu, ale zase na to, co moje erko ročně najezdí... to jednou nebo 2x za sezonu otočím... A v nejhorším, kdyby mě to již nebavilo, tak udělám drážku
Původně jsem myslel, že tou cestou půjdu taky. Ale nakonec jsem hotové čtyřpísty věnoval rapidovi a udělal nové, s přepážkou. Vlastně jsem si to nechal rozmluvit. Přeci jen, chtě nechtě, destičky se budou sjíždět do klínu. Mohlo by to dělat neplechu.