| | | | |
---|
| Author: | | Created: 28.12.2006 - Updated: 27.03.2008 | Vliv snížení hlavy na kompresní poměr
Jednou z mnoha cest za zvýšením výkonu motoru, ikdyž ne zcela správnou, je snížení hlavy a tím zvýšení kompresního poměru.
Vliv snížení hlavy na kompresní poměr ukazuje následující tabulka.
| u | 0,0 | 0,2 | 0,4 | 0,6 | 0,8 | 1,0 | 1,2 | 1,4 | 1,6 | 1,8 | 2,0 | Š105 | v | 11,5 | 11,3 | 11,1 | 10,9 | 10,7 | 10,5 | 10,3 | 10,1 | 9,9 | 9,7 | 9,5 | e | 8,5 | 8,6 | 8,7 | 8,9 | 9,0 | 9,1 | 9,2 | 9,4 | 9,5 | 9,7 | 9,8 | Š120 | v | 11,5 | 11,3 | 11,1 | 10,9 | 10,7 | 10,5 | 10,3 | 10,1 | 9,9 | 9,7 | 9,5 | e | 8,5 | 8,6 | 8,7 | 8,9 | 9,0 | 9,1 | 9,3 | 9,4 | 9,6 | 9,7 | 9,9 | Š120 LS | v | 11,5 | 11,3 | 11,1 | 10,9 | 10,7 | 10,5 | 10,3 | 10,1 | 9,9 | 9,7 | 9,5 | e | 9,5 | 9,6 | 9,8 | 9,9 | 10,1 | 10,2 | 10,4 | 10,5 | 10,7 | 10,9 | 11,1 | Š130 | v | 10,5 | 10,3 | 10,1 | 9,9 | 9,7 | 9,5 | 9,3 | 9,1 | 8,9 | 8,7 | 8,5 | e | 9,7 | 9,9 | 10,0 | 10,2 | 10,4 | 10,5 | 10,7 | 10,9 | 11,1 | 11,3 | 11,6 | Š136 | v | 9,9 | 9,7 | 9,5 | 9,3 | 9,1 | 8,9 | 8,7 | 8,5 | 8,3 | 8,1 | 7,9 | e | 9,7 | 9,9 | 10,1 | 10,3 | 10,6 | 10,8 | 11,1 | 11,4 | 11,7 | 12,0 | 12,3 |
V ideálním případě se používá pro úpravy hlava válců 105 (pro pětikanál), neboť je na ní nejvíce materiálu a spalovací prostor tak lze upravit přesně dle vašich představ. Tento složitě upravený prostor se pak neznehodnocuje snižováním hlavy, nýbrž snižováním bloku a úpravy vložek válců, které se většinou stejně upravují kvůli měděným těsnícím kroužkům.
Zde jsem pro vás připravil pár jednoduchých výpočtů kompresního poměru. První tabulka počítá kompresní poměr z informací o motoru a druhá pak počítá vliv změny síly těsnění pod hlavou na výslednou kompresi.
Jednoduchý výpočet komprese
Změna komprese změnou těsnění
Excel pro výpočet kompresního poměru a těsnění - připravil Liška Antonín (tonna85) (30kb)
|
|
| | | | |
| Comments
| |
---|
| | | |
---|
|
| nápodobne Napiš co si o tom myslíš... Odeslat můžeš stiskem CTRL Enter
|
| | [ Vulgar ] [ Answer ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| jsem tu snad popadesátý,nic lepšího jsem ještě nenašel.Dofám že ta stránka nikdy nezmizí
|
| | [ Vulgar ] [ Answer ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| "Prosim tě a nehárá se ti to na volnoběh???"
Tobě se hárá vole .. nevidíš že to je z roku 2007 že ten člověk beztak už tu felicii mít ani nebude ... ale čekat odpověď klidně můžeš ... tšau
|
| | [ Vulgar ] [ Answer ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Prosim tě a nehárá se ti to na volnoběh???
|
| | [ Vulgar ] [ Answer ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Peckovej pomocník chlape,na webu je jich x ale tenhle je prostě top.
|
| | [ Vulgar ] [ Answer ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| nalej tam víc oktanů a ona se větší komprese projeví uvidíš
|
| | [ Vulgar ] [ Answer ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| A máš na tuhle kompresy motor seřízenej ? Protože to už je změna docela razantní... ono asi i těsnění pod hlavou už s toho je nervní jestli je seriový . S pozdravem petřík
|
| | [ Vulgar ] [ Answer ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| nazdar mám felicii 1.3, nedávno jsem snížil hlavu o1.6mmm a nevidím v to žádný problém .Tlaky se zvýšili asi o 1.2 na válec.Jinak nějak extra to poznat nejde i když mám samozřejmě upravené sání,výfuk atd
|
| | [ Vulgar ] [ Answer ]
| |
|
| | | | |
|
| | | | |
| Copyright 2001-2015
| |
---|
| Materiál ze serveru daves.cz nesmí být publikován bez souhlasu autora. David Spilka (Daves), tel.: 775 328 374, email: send email, ICQ: 109318615
|
| | | | |
| Google search
| |
---|
| Could´t find what you were looking for? Try Google...
|
| | | | |
| | | Statistics
| |
---|
| Visiters: | 53 | Loged in: | 0 | Visits today: | 2668 | Total visits: | 29230000 |
| articles: | 179 | Photos: | 4065 | Comments: | 1239 | Users: | 310 |
|
| | | | |
|