![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() | ![]() | ![]() ![]()  | |  |
---|
![]() | Autor: | | Vytvořeno: 19.01.2005 - Změněno: 19.01.2005 | Potřebný materiál : Pětistupňová převodovka Táhlo řazení ze 120 4kvalt
Potřebné nářadí : Běžná sada klíčů, šroubováky Úhlová pila Svářečka
Úskalí práce : Zásah do nosných částí vozu Nutnost vyndat motor a poloosy Náročnost : vysoká, asi dva dny
Příběh :
![]()
Kdo z vás čtyřrychlostních neměl chuť řadit pětku...
![]()
Myslím že snad každý si někdy řekl "teď by to chtělo pětku" (ve spojitosti s autem, samozřejmě). Proto tedy zástavba pětikvaltu...
![]()
Nejdříve musíte nějaký sehnat, až ho seženete, uvidíte první rozdíly...
![]()
Jak si můžete všimnout, modrá pětistupňová převodovka (ne teda že kdyby měla jinou barvu tak by to tak nebylo) je asi o 6cm delší než původní. To je docela problém, protože se nevejde místo původní... A tenhle problém je to nejhorší a nejpracnější na celé věci. Čístě teoreticky jde o to, že prostě musíte udělat to místo, aby se tam převodovka vešla. Všechno jsem pro vás pečlivě fotil, a večer jsem to pečlivě smazal, takže jen pár fotek co mi zbylo :(
![]()
Na prvních dvou fotkách vidíte, jak se musí rozšířit tunel uvnitř. V praxi to znamená vést řez kolmo na podlahu napříč tunelem na jeho konci. Dále udělejte čtyři řezy do tunelu. Všechny budou rovnoběžně s tunelem, dva budou těsně u podlahy a dva nahoře. Řezy budou dlouhé až k výztuze pod sedačkami (dívejte se na fotky). Tím jakoby roztřepíte konec tunelu na tři volné část - část na levé straně, část na pravé straně a část horní. Všechny tyto části nyní ohněte - levou vlevo, pravou vpravo a horní nahoru. Nyní už začínáte mít základ nového tvaru tunelu.
![]()
Dalších šest řezů musíte udělat na konci tunelu do kolmé stěny (pořád zevnitř auta). Dva spodní jsou vodorovně s podlahou dva horní jsou téměř kolmo a zbylé jsou šikmo. Vypadá to asi takhle : " _ | | /_ " A opět ohýbáte - levou k sobě vlevo, pravou k sobě vpravo, horní pod šroubama nahoru a zbylé dvě tak, aby to tvořilo jakýsi celek.
![]()
Nyní přejděme ke zbylým dvoum fotkám. Zde vidíte, jak musíte postupovat při řezání zadní části tunelu z motorového prostoru - stěna je totiž dvojitá, takže Zde opět uděláte vodorovné řezy s podlahou a pak dva trojúhelníkové cípky nahoře. Chce to značnou dávku představivosti. Jak je patrné z posledního obrázku, převodovka není symetrická, takže na jedné straně je potřeba řezat víc a na druhé straně míň. Neustále převodovku nasazujte a kontrolujte postup práce. Perfektně se to dělá v montážní jámě. Jeden vám převodovku zašoupne a drží a vy zespoda kontrolujete vůle.
![]()
Pokud se vám to podaří nějak rozumně usadit a všude je dostatečná vůle, máte vyhráno a můžete se věnovat úpravám táhla řazení. To je potřeba naměřit přesně na míru - uřízněte ho těsně u řadící páky a snažte se zachytit přesnou polohu v neutrálu a svařte. Pokud používáte 120kové, pak musíte ještě vyřešit nějakým způsobem úchyt táhla v místě, kde se žene vzduch z topení.
![]()
To je v podstatě vše, celá práce je taková piplačka, neustálé zkoušení ale výsledek stojí za to.
|
|
| ![]() |  | ![]() |  |
![]()  | Komentáře
![]() |  |
---|
![]() | ![]()  | |  |
---|
![]() | ![]()
 | ![]() Napiš co si o tom myslíš... Odeslat můžeš stiskem CTRL Enter
![]()
![]()
|
| | [  Vulgární ] [  Reagovat ]
![]() | |
|
| ![]() |  | ![]() |  |
![]()  | |  |
---|
![]() | ![]()
 | ![]() prosimete jakou barvu si pouzil na tu prevodovku ? taky mam 5q a rad bych ho taky necim natrel. dik Igor.eddy.stubna@gmail.com
![]()
![]()
|
| | [  Vulgární ] [  Reagovat ]
![]() | |
|
| ![]() |  | ![]() |  |
![]()  | |  |
---|
![]() | ![]()
 | ![]() Super - díky MOC! Tu nádrž mám (rv87)...Pustim se do toho, čus Petr
![]()
![]()
|
| | [  Vulgární ] [  Reagovat ]
![]() | |
|
| ![]() |  | ![]() |  |
![]()  | |  |
---|
![]() | ![]()
 | ![]() Bez řezání do karosérie ano, ale musí se vyměnit nádrž.
![]()
![]()
|
| | [  Vulgární ] [  Reagovat ]
![]() | |
|
| ![]() |  | ![]() |  |
![]()  | |  |
---|
![]() | ![]()
 | ![]() Ahoj, prosim tě, když mám ouzkou škodovku zvanou "užovku" z roku 83, vejde se mi tam pětistupňová převodovka bez řezání do karoserie? Díky moc. Petr
![]()
![]()
|
| | [  Vulgární ] [  Reagovat ]
![]() | |
|
| ![]() |  | ![]() |  |
![]()  | |  |
---|
![]() | ![]()
 | ![]() Do Š120 od roku výroby 84/85 se již vejde. Karosérie má přípravu. V tomto článku se pojednává o zástavbě do 110R.
![]()
![]()
|
| | [  Vulgární ] [  Reagovat ]
![]() | |
|
| ![]() |  | ![]() |  |
![]()  | |  |
---|
![]() | ![]()
 | ![]() Ahoj to je zajímavý že já měnil 4za 5q a vešel se mi tam bezproblémů.Nebo mám disinformace?Byl ot 5q pro Š 120 a moja byla z roku 1987
![]()
![]()
|
| | [  Vulgární ] [  Reagovat ]
![]() | |
|
| ![]() |  | ![]() |  |
![]()  | |  |
---|
![]() | ![]()
 | ![]() Určitě pomůže spočítat zuby. Na první pohled asi nepoznáš.
![]()
![]()
|
| | [  Vulgární ] [  Reagovat ]
![]() | |
|
| ![]() |  | ![]() |  |
![]()  | |  |
---|
![]() | ![]()
 | ![]() Poradí mo niekto ako poznám (vizuálne) prevodovku 4kvalt zo škody 120 LE (dlhá štvorka). Koľko ich bolo vyrobených ,dá sa vôbec zohnať? (kúpim prípadne vymením za 5kvalt)
![]()
![]()
|
| | [  Vulgární ] [  Reagovat ]
![]() | |
|
| ![]() |  | ![]() |  |
![]()  | |  |
---|
![]() | ![]()
 | ![]() Ahoj, neznáš někoho, kdo by byl ochoten mi pomoct s přestavbou na pětikvalt? Někoho šikovného a precizního z okolí Ostravy nebo Frýdku-Místku? Díky Aleš
![]()
![]()
|
| | [  Vulgární ] [  Reagovat ]
![]() | |
|
| ![]() |  | ![]() |  |
|
| ![]() |  | ![]() |  |
![]()  | Copyright 2001-2015
![]() |  |
---|
![]() | Materiál ze serveru daves.cz nesmí být publikován bez souhlasu autora. David Spilka (Daves), tel.: 775 328 374, email: pošli email, ICQ: 109318615
|
| ![]() |  | ![]() |  |
![]()
![]()  | Google search
![]() |  |
---|
![]() | ![]() Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...
|
| ![]() |  | ![]() |  |
| ![]() | ![]() ![]()  | Statistika
![]() |  |
---|
![]() | Právě prohlíží: | 38 | Právě přihlášeno: | 0 | Dnes návštěv: | 3318 | Celkem návštěv: | 30885119 |
| Článků: | 179 | Fotografií: | 4127 | Komentářů: | 1244 | Uživatelů: | 310 |
![]() |
| ![]() |  | ![]() |  |
![]()
![]() |