![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() | ![]() | ![]() ![]()  | |  |
---|
![]() | Author: | | Created: 02.01.2006 - Updated: 01.07.2007 | Stuff needed : Náporový chladič Š130RS Měděné trubky s průměrem 30mm Tahokov - železný Mřízka z Karosy Plechy
Tools needed : The normal set of keys, hammers, screwdrivers Úhlová pila v nouzi přímočará pila Svářečka Drill
Possible problems : Zásah do masky a kapoty Drastické zmenšení kufru
Difficulty : higher, two days
Story :
![]()
U soutěžních vozů Š130RS byl chladič umístěn v kufru za předním čelem. Od úložného prostoru byl oddělen chladičovou stěnou, odvod vzduchu byl veden nahoru skrz mřížku v kapotě. Chladič neměl elektrickou vrtuli, chlazení během stání bylo řešeno nadimenzováním chladiče a jeho šikmým uložením, což umožňovalo odtah ohřátého vzduchu komínovým efektem.
![]()
A do toho se my nyní pustíme...
![]()
Jako první musíme mít chladič. Měl by být dostatečně dlouhý a výkonný.
![]()
Zde je dobový original : Já dal přednost jeho výrobě na zakázku před pracným sháněním.
![]()
Pokud máme chladič, můžeme pokročit dále a udělat do masky otvor. RSa a eSka měla přesně definovaný otvor dlouhý 78cm a 17cm vysoký.
![]()
Otvor v masce vyřízneme o cca 7mm menší, abychom mohli vytvořit hranu. Hranu ohýbáme postupně a pozvolna kleštěmi, výsledný tvar dorovnáváme babkou s hliníkovým kladívkem. Můžeme použít i dvě klasická kladívka, avšak pozor na nadměrné rozklepání plechu, které způsobí deformování tvaru čela.
![]()
Dále vytvarujeme tahokov a přibodujeme k čelu.
![]()
Případné nepřesnosti dokitujeme později ;-)
![]()
Nyní vytvoříme z kusu plechu chladičovou stěnu. Z kartonu si vystřihněte odpovídající tvar a v kufru ověřte jak pasuje. Potom jej obkreslete na plech, vyřízněte a zavařte.
![]()
Podle typu chladiče musíme vyřešit jeho držáky.
![]()
Na přední čelo musíme vytvořit přepážky, které zajistí správné vedení vzduchu k chladiči.
![]()
Do chladičové stěny pomocí vrtačky a pilníku uděláme otvory pro přívod vody.
![]()
K odvodu vzduchu měly original kapoty prolisované otvory
![]()
My použijeme mřížku z autobusu Karosa (mají ji starší modely na čele pod čelním sklem), případně mřížku kterou najdeme na zadním platu u vozu Š100 - ta je menší. Do kapoty vyřízneme otvor o 5mm menší a jeho kraje opatrně zahneme směrem dovnitř tak, aby mřížka mírně zapadla a vytvořila s kapotou jednu rovinu. Zabodujeme, zavaříme a zakitujeme...
![]()
Pokud jste zvolili měděné trubky, vaříme je pomocí speciální svářečky, nebo pomocí plamene.
![]()
Věnujte pozornost prostoru mezi přední nápravou a kastlí. Moc místa tam není a standardně se tam trubka nevejde.
![]()
Naše verze chlazení dle 130RS je na světe... gratuluji :)
|
|
| ![]() |  | ![]() |  |
![]() ![]()  | Comments
![]() |  |
---|
![]() | ![]()  | |  |
---|
![]() | ![]()
 | ![]() Zdravim,Chtěl bych se optat zda někdo nevíte další rozměry toho vířezu??
![]()
![]()
|
| | [  Vulgar ] [  Answer ]
![]() | |
|
| ![]() |  | ![]() |  |
![]()  | |  |
---|
![]() | ![]()
 | ![]() Nikdy jsem je neviděl pertlované, takže pravděpodobně se nepertlovaly.
![]()
![]()
|
| | [  Vulgar ] [  Answer ]
![]() | |
|
| ![]() |  | ![]() |  |
![]()  | |  |
---|
![]() | ![]()
 | ![]() Ahoj prosímtě pertluje se i ta díra pro ty blinkry?? Dík
![]()
![]()
|
| | [  Vulgar ] [  Answer ]
![]() | |
|
| ![]() |  | ![]() |  |
![]() ![]() ![]()  | |  |
---|
![]() | ![]()
 | ![]() Ano, však takto bylo provedeno chlazení u 120S.
![]()
![]()
|
| | [  Vulgar ] [  Answer ]
![]() | |
|
| ![]() |  | ![]() |  |
![]()  | |  |
---|
![]() | ![]()
 | ![]() Mám dotaz? Jde to použít i na normální HUNDRTKU se 130cítkovym motorem???????? Dík!
![]()
![]()
|
| | [  Vulgar ] [  Answer ]
![]() | |
|
| ![]() |  | ![]() |  |
![]()  | |  |
---|
![]() | ![]()
 | ![]() ahoj, je to v celku pekne ze sa niekto pusta do takejto prestavby ... ) ja salen chcem spytat, ze ci to potom takto pekne vyhotovene prejde cez STK? dakujem za odpoved manes@centrum.sk
![]()
![]()
|
| | [  Vulgar ] [  Answer ]
![]() | |
|
| ![]() |  | ![]() |  |
![]()  | |  |
---|
![]() | ![]()
 | ![]() ...že bydlíš tak daleko jinak bych ti pomohl.Nějak to začíná být monotóní a nebaví mě to číst Ne teď vážně je vydět že ti to jde a dobře.Smekam
![]()
![]()
|
| | [  Vulgar ] [  Answer ]
![]() | |
|
| ![]() |  | ![]() |  |
![]()  | |  |
---|
![]() | ![]()
 | ![]() Dá se tenhle náporák použít i u klasickejch vozů? (Projde to u stk) Jestli jo, tak mi prosím pošli nákresy toho chladiče. Díky Prokeš jawarmaniak@seznam.cz
![]()
![]()
|
| | [  Vulgar ] [  Answer ]
![]() | |
|
| ![]() |  | ![]() |  |
|
| ![]() |  | ![]() |  |
![]()  | Copyright 2001-2015
![]() |  |
---|
![]() | Materiál ze serveru daves.cz nesmí být publikován bez souhlasu autora. David Spilka (Daves), tel.: 775 328 374, email: send email, ICQ: 109318615
|
| ![]() |  | ![]() |  |
![]()
![]()  | Google search
![]() |  |
---|
![]() | ![]() Could´t find what you were looking for? Try Google...
|
| ![]() |  | ![]() |  |
| ![]() | ![]() ![]()  | Statistics
![]() |  |
---|
![]() | Visiters: | 47 | Loged in: | 0 | Visits today: | 951 | Total visits: | 30947770 |
| articles: | 179 | Photos: | 4127 | Comments: | 1244 | Users: | 310 |
![]() |
| ![]() |  | ![]() |  |
![]()
![]() |