Autor: | | Vytvořeno: 19.01.2005 - Změněno: 19.01.2005 |
Potřebný materiál : Náporový chladič Š120 Tenkostěnné trubky Š120 Expanzní nádobka Š120 4m zahradní hadice průměr 35 Tahokov Plechy
Potřebné nářadí : Běžná sada klíčů, kladivo, šroubováky Úhlová pila v nouzi přímočará pila Svářečka Vrtačka
Úskalí práce : Zásah do masky a kapoty Drastické zmenšení kufru Trubky pod podlahou Náročnost : vyšší, dva dny
Příběh :
![]()
Je několik důvodů, proč zastavět náporové chlazení. Jeden většinou bývá společný a sice zlepšení chlazení. Ať už se budete snažit jenom zlepšit chlazení, nebo budete dávat jiný motor, ukážu vám svůj postup a řešení...
![]()
V zásadě jde o to, že umístíte chladič dopředu hned za čelo, takže musíte udělat díru v čele pro přívod a pak někde musíte udělat díru pro odvod vzduchu. Ta se dělá do kapoty.
![]()
Chladič vezměte a vyměřte si jej tak, aby byl ve středu. 120kový má naspod rádoby takové osazení, že bude přesně držet na U profilu šířky 4cm. Ten navařte na auto do místa žlábku. Z něj vztyčte další U profily, které poslouží jako úchyty pro chladič. Foto napoví :
![]()
Až jej uchytíte, začněte pracovat na chladičové stěně. Já použil část vysekanou ze 120 kvůli prolisům a hlavně kvůli bouli na větrák. Celou stěnu si připravte a svařte. Já to řešil následovně:
![]()
Nezapomeňte pečlivě vyměřit dosed mezi stěnou a kapotou, aby vám nefunělo horko kufrem dovnitř. Na desedací plochu použijte těsnění například z kufru 120. Také si vyřízněte díry na trubky, ostré hrany opět potáhněte těsněním a celou stěnu nějakým způsobem naimpregnujte... (Tlumexplast, gumoasfalt, ipa...) Nezapomeňte udělat díry skrz dno kufru ven, kudy později povedete hadice.
![]()
Zadní část trubek použijte tak jak je, přední uřezejte těsně před ohyby, respektive si to na podlaze vyzkoušejte. Odřezky pak využijte v kufru. Zde je vhodné poznamenat, že trubky se vlezou pouze s nízkým kaslíkem na baterku. Takže ho buď musíte vyříznout a navařit eMkový, nebo to vzadu řešit uříznutím trubek a spojením hadicemi. Můj názor je, že to přinese neduhy a je lepší opravdu předělat kaslík. V motorovém prostoru jsou pak trubky skrz spodní stěnu po bývalém chladiči. Tam je potřeba vyměřit a vyříznout díra.
![]()
Jako poslední nejméně příjemná činnost je řezání plechařiny... Musíte vyříznout díru v čele a v kapotě...
![]()
Nakonec jen zbývá zalít vodou, odvzdušnit a dotěsnit spoje. Pokud jste práci zvládli, zbývá už jen gratulovat.
|