- Add to favourite škoda quickbar >> skoda110r.cz | skoda110r.com | skoda100.cz | skodateam.cz | skoda.daves.cz | skoda.virt.cz | techweb 


Here can be your banner

Nejlevnější povinné ručení

Icon of pages



HTML code of icon

Switch to Czech

Načítám obsah...



Search
Menu
Photo Tip
!Deník posledních dnů
 

Diary of last days
Our projects
Advert



Navigation
Povinné ručení

>> Map - Home - Camshaft change <<


 

Camshaft change

 
Author:
4578+8007 (32767)Daves (Administrátor)
     109318615 
Created: 19.06.2006 - Updated: 19.06.2006
Stuff needed :
Nabroušená vačka
Rozvodová kola s řetězem
Těsnění krytu rozvodů (prsou)
Těsnění olejové vany
Těsnění víka ventilů
Těsnění krytu zdvihátek
Těsnění pod sací koš (olejové čerpadlo)
Těsnění palivového čerpadla
Olejový filtr
4L oleje
Gufero

Tools needed :
Common tool set

Possible problems :
Vypuštění oleje, sundání vany
Sundání piána (vahadel)

Difficulty :
medium, one day

Story :

Někdo sbírá koně, někdo zase klokany, ale všichni by rádi měli nejvíce toho onoho pod kapotou.

Důležitým faktorem hybné síly našeho plechového miláčka je výkon a kroutící moment. Výkon jako takový je celkem zavádějící veličina, neboť jde pouze o přepočtený kroutící moment ve vztahu k otáčkám. Právě kroutící moment je síla, která nás kroutí kupředu. Výkon většinou bývá největší ve vyšších otáčkách zatímco kroutící moment v nižších. Ideální sportovní jízda vypadá tak, že řadíme na další rychlostní stupeň v oblasti nejvyššího výkonu a padáme s otáčkami do oblasti nejvyššího kroutícího momentu. Snahou je posunout vrchol kroutícího momentu blíže k maximálnímu výkonu a mít charakteristiku kroutícího momentu co nejplošší.

!Výměna vačky
 


Právě ostrá vačka je to, co posouvá náš kroutící moment do vyšších otáček.

Výměnu zahájíme vypouštěním prohřátého oleje. Pak demontujeme filtr.
Prohřátého proto, aby byl řidší a lépe vytékal a vyplách pěkně vanu.

Sundáme olejovou vanu a odšroubujeme sací koš od bloku nebo od prsou.
Olejová vana drží na 18-19 šroubech. Možná budete muset sundat kryt setrvačníku abyste získali přístup ke krajním dvou šroubům.

Odpojíme kabely od rozdělovače a vyndáme rozdělovač.
Zapamatujte si pořadí kabelů na rozdělovači, stejně tak jeho pootočení.

Doporučuji otočit minimálně klikou na 0° a poznamenat polohu palce rozdělovače.

Odšroubujeme prsa, povolíme rozvodová kola a sundáme je.
Budete muset povolit a sundat řemenici. Takže sundat řemen z alternátoru (ťen je lepší demontovat úplně, ať později nepřekáží).
Šroub řemenice povoluji většinou sekáčem, ale jde to i zapřením řemenice.

!Výměna vačky
 
!Výměna vačky
 


Sundáme víko ventilů a demontujeme piáno.
Dva krajní šrouby drží mimo piáno též hlavu. Dále jsou uprostřed další čtyři šrouby.


!Výměna vačky
 


Sundáme kryt zdvihátek, vytaháme zdvihátka a misky, sundáme palivové čerpadlo.
Misky lze vytahnout tak, že do nich strčíme prst a vytáhneme. Skládejte si je tak, abyste věděli kde která byla.

Kdo má velký prsty, musí si poradit jinak.


!Výměna vačky
 


Polovolíme šrouby krytu vačky a vačku vytáhneme
Mělo by to jít hladce a bez problému.


!Výměna vačky
 


Nyní vše opačným směrem :)
Zasuneme opatrně vačku, možná vám bude déle trvat než se trefíte do stěny motoru na druhém konci. Našroubujeme kryt vačky, zasuneme zpět misky, nastrkáme zdvihátka, zašroubujeme piáno, nandáme kryt zdvihátek a palivové čerpadlo. Nasadíme a utáhneme rozvody, vyměníme gufero na prsou a prsa přišroubujeme. Přišroubujeme sací koš a vanu. Zasujeme a zapojíme rozdělovač a případně alternátor, nasadíme řemenici a řemen. Přeměříme ventilovou vůli, nasadíme víko ventilů, olejový filtr, napustíme olej a jedeme na testy :)


!Výměna vačky
 
!Výměna vačky
 


Gratuluju... Vaše vačka je vyměněna :)

PS: Ostrou vačku najdeme v motoru Š110R a Š110LS (247°), ve favoritu 136LX a GLX (248°), nebo lze zakoupit ostřejší.


| |

[ Send to friend | Version for print ]
Comments

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
Total records: 21 (Listed 16-30)
 vacice06.01.2007 14:57:57 


fakt je to ok. sem rad ze sem to na nejakym webu nasel dik!!


!Výměna vačky
 
Unregistered
[ Vulgar ] [ Answer ]
 Pilnik na Vacku26.11.2006 22:06:30 


Pre boha kto bude brusit vacku pilnikom ju moze rovno zahodit.Povrch vacky je opracovany s presnostou na tisiciny milimetra to je 0,001mm pre Tych menej zdatnych.Radsej zohnat ostru vacku ,ale nie ju prerabavt pomocou pilnika.To ju mozes rovno potom zahodit


Unregistered
[ Vulgar ] [ Answer ]
  navá vač. hřídel vačka07.07.2006 20:53:03 


vačka Dobrá dokumentace??? SUPER!


!Výměna vačky
 
Unregistered
[ Vulgar ] [ Answer ]
 Klika a axiál23.06.2006 22:55:43 


Vačku je nejlépe ostřit nějakým hrubším pilníkem, ne tím šmrdlátkem co máš na fotce. Nenadřeš se u toho tolik.....

Co mi nějak v článku chybí, ty nezajišťuješ kliku proti axiálnímu posuvu, když sundáš řemenici ? Takový vypadlý, nebo povylezlý axiál nadělá spoustu zábavy A taky když se do bloku strká vačka, tak nechtěné vyražení zátky u setrváku, která tam občas drží jen tak na oko, taky znamená spoustu legrace.


325+4 (361)Petr (Stálý Host)
    
[ Vulgar ] [ Answer ]
 Re:19.06.2006 21:42:47 


Pilníkem... však to vidíš na fotce, ne ? :-P


4578+8007 (32767)Daves (Administrátor)
     109318615 
[ Vulgar ] [ Answer ]
 19.06.2006 20:39:46 


A wačku si přiwostříme pilníkem nebo flexou???


Unregistered
[ Vulgar ] [ Answer ]
Total records: 21 (Listed 16-30)
Copyright 2001-2015
Materiál ze serveru daves.cz nesmí být publikován bez souhlasu autora.
David Spilka (Daves), tel.: 775 328 374, email: send email, ICQ: 109318615
Partneři
Čištění klimatizace v autě

Čištění autoklimatizací Praha. Autoservis, kde nebudete dlouho čekat.


Google search

Could´t find what you were looking for? Try Google...

Google
Příspěvek
Login
Name:
Pass:
Allways log in: 



I lost my password
I want to register
Statistics
Visiters:44
Loged in:0
Visits today:2237
Total visits:27634856

articles:179
Photos:4065
Comments:1233
Users:310
Advert