- Add to favourite škoda quickbar >> skoda110r.cz | skoda110r.com | skoda100.cz | skodateam.cz | skoda.daves.cz | skoda.virt.cz | techweb 


Here can be your banner

Povinné ručení

Icon of pages



HTML code of icon

Switch to Czech

Načítám obsah...



Search
Menu
Photo Tip
!Deník posledních dnů
 

Diary of last days
Our projects
Advert



Navigation
Nejlevnější povinné ručení

>> Map - Home - Stavba stolice pro motor <<


 

Stavba stolice pro motor

 
Author:
4578+8007 (32767)Daves (Administrátor)
     109318615 
Created: 24.01.2009 - Updated: 24.01.2009
Stuff needed :

obal převodovky
startér, alternátor
nádrž na benzín
expanzní nádobka
motorová příčka
sada hadic a trubek
elektroinstalační materiál
v ideálním případě čtyři kolečka
sada budíků, nejlépe škoda 120
chladič ze Škody 120 s ventilátorem
nějaké jackly, trochu železa a plechu

Tools needed :

přímočará bruska
CO Welder
vrtačka

Possible problems :

vymyslet správné rozmístění

Difficulty :

higher, two days

Story :

Když jsem stavěl svůj první motor, přeci jen jsem si úplně nevěřil.

Chtěl jsem motor někde a nějak zaběhnout, ale nebylo kde a nebylo jak.

Nechtěl jsem riskovat, že dám motor do auta a on nepojede...

Idea

I have to build engine holder, which will meets several my requirements:
  • it will be able to start the engine
  • motor na něm bude schopný samostatně fungovat
  • bude mít nějakou kontrolu stavu
  • bude mobilní i s nasazeným motorem
  • motor půjde jednoduše nasadit a sundat
  • musí být velmi nenáročný na místo
Úkol je jasný. Několik týdnů jsem jej nosil v hlavě a přemýšlel nad prvním problémem - jak motor uchytit.

Vymýšlel jsem různé příruby, ale vždy byl problém s uchycením startéru.

Nakonec mi bleskla hlavou spásná myšlenka - použít naprosto běžnou přírubu - převodovku.

Takže převodovku je třeba vykuchat (já ji koupil od RSTho za pár stovek už vykuchanou) a uříznout.
Řezat je nejlepší v místně, kde je nejméně materiálu. Tedy středem poloos nahoru k spojkovému válečku.

!Stavba stolice pro motor
 
!Stavba stolice pro motor
 


Na druhém konci mi přišlo nejvýhodnější použít standardní příčku motoru.

Při jejím krácení pozor na novější typy, které mají uvnitř závaží.

!Stavba stolice pro motor
 


V hlavě se mi začala utvářet základní představa o budoucí podobě stolice.

Doběhl jsem pro pár jacků, blok a chladič, abych mohl začít svou představu formovat ve skutečnosti.

!Stavba stolice pro motor
 
!Stavba stolice pro motor
 


Vyzkoušel jsem několik variant, popravdě jsem vycházel z toho, kolik mám kterého materiálu :)
Když už jsem měl trochu jasno, nastrojil jsem vanu a výfuk, abych bylo vidět kudy může základna vést.

!Stavba stolice pro motor
 
!Stavba stolice pro motor
 


Vařit jsem začal od chladiče. Pro něj jsem vyrobil ochranný rám, který ho zároveň drží v požadované poloze.

Našel jsem ještě jakýsi rošt, možná z mrazáku nebo lednice, který se výborně hodil svými rozměry jako mřížka před chladič.

Za chladičem jsem vevařil nosnou příčku převodovky.

!Stavba stolice pro motor
 


Přední část bych měl, byl nejvyšší čas začít řešit kompaktní rozměry.

Stolice musí být skládací, to je přeci jasné. Pohledal jsem nějaké panty a vevařil.

Pak jsem nosný rám přeřízl a vyzkoušel.

!Stavba stolice pro motor
 
!Stavba stolice pro motor
 


Uložení motoru vpředu máme, nyní je třeba uložit motor ještě vzadu.

Použil jsem pokrácenou motorovou příčku, která je vypodložena na požadovanou výšku.

Nezapomeňte, že motor musí jít nasadit i sundat, nedávejte jej proto příliš nízko !

Na prostřední fotce si všimněte řešení pantů. Z boku je pracovní pozice fixována dvěma šrouby.

Při složení tato vzpěrná část tvoří nožičky. V této části je také držák na autobaterii.

!Stavba stolice pro motor
 
!Stavba stolice pro motor
 
!Stavba stolice pro motor
 


Závity řeším tak, že vevařím matku dovnitř jacklu. Nařežu kolem díry sluníčko a matku vklepnu dovnitř a ovařím.

!Stavba stolice pro motor
 
!Stavba stolice pro motor
 


Paráda. Stolice stojí a lze složit. I motor na ni lze nasadit a zase sundat. No prostě luxus.

Nicméně k plné spokojenost stále ještě chybí mnoho věcí. Jedna z nich je nádrž.

Dlouho jsem šaškoval a hledal různé nádrže, následně různé nádoby z rozmanitých materiálů.

Nic se mi nehodilo. Všechno mělo nějaký mínus. Nejčastěji ten, že se dovnitř nevešel plovák.

Nakonec, víceméně už z nouze, jsem si nádrž složil z plechu.

!Stavba stolice pro motor
 


Ukázalo se to nakonec asi jako nejlepší řešení. Pro nádrž jsem udělal držák a nad ni jsem umístil expanzku a hrdlo.

Vedle pak zbylo místo na informační panel - startovací tlačítko, nějaké spínače a pár budíků.

Jako třešničku na dortu jsem přiděl kolečka s brzdičkami. Kolečka jsem musel koupit a tak se staly s přehledem nejdražší součástí celé stolice.

!Stavba stolice pro motor
 
!Stavba stolice pro motor
 


Jako startovací tlačítko se mi ohromně zamlouvala krabička, která mi v garáži už dlouho překážela. Zelené start, červené stop. Šup tam s ní.

Do zbytku prostoru jsem rozmístil otáčkoměr, teploměr vody a oleje, tlakoměr a jako bonus i palivoměr. Chvílemi to vypadalo že hraju patnáctku.

Mezi budíky jsem nakonec ještě vtlačil kontrolku oleje, spuštěného větráku, dobíjení a podsvícení.

Vešly se i spínače. Hlavní spínač, spínač větráku, osvětlení a palivové pumpy.

!Stavba stolice pro motor
 
!Stavba stolice pro motor
 


Když bylo vše hotové, celou stolici jsem odstrojil a rám natřel základní barvou.

Na této fotce se podívejte, jakým způsobem je konstrukce provedena.

!Stavba stolice pro motor
 


And few photos of engine holder with the engine on.

!Stavba stolice pro motor
 
!Stavba stolice pro motor
 
!Stavba stolice pro motor
 


Video with runing engine:





Doufám, že vám článek alespoň trochu přiblížil kontrukci stolice a nabídl vám nějaké odpovědi, pokud se chystáte ke stavbě.

Sám občas považuji funkčnost této stolice za jednu velkou náhodu. Divím se, že mi všechno vyšlo a původní záměr se podařilo splnit.

Motor se ve stolici zaběhl a nakonec bez jediného zásahu je v autě dodnes. Avšak právě počátečním obavám vděčím za tuto stolici.

| |

[ Send to friend | Version for print ]
Other related articles :
Comments

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
 26.06.2010 23:25:26 


skláním před lidskou tvořivostí dokonalej nápad


Unregistered
[ Vulgar ] [ Answer ]
 24.03.2009 19:16:35 


je to važne dobra praca


2+1 (1)cino (Registrovaný)
     324080364
[ Vulgar ] [ Answer ]
 Re:02.02.2009 00:11:47 


Jaký jsi použil u toho 1. videa výfuk? Libí se zi ten zvuk.


Unregistered
[ Vulgar ] [ Answer ]
 Re:28.01.2009 11:33:37 





4578+8007 (32767)Daves (Administrátor)
     109318615 
[ Vulgar ] [ Answer ]
 28.01.2009 11:31:51 


Teď už chybí jenom čerpadlo a hurá na hasičskej sport...


131+38 (169)vhml (Registrovaný)
     302240348 
[ Vulgar ] [ Answer ]
Copyright 2001-2015
Materiál ze serveru daves.cz nesmí být publikován bez souhlasu autora.
David Spilka (Daves), tel.: 775 328 374, email: send email, ICQ: 109318615
Partneři
Čištění klimatizace v autě

Čištění autoklimatizací Praha. Autoservis, kde nebudete dlouho čekat.


Google search

Could´t find what you were looking for? Try Google...

Google
Příspěvek
Login
Name:
Pass:
Allways log in: 



I lost my password
I want to register
Statistics
Visiters:31
Loged in:0
Visits today:5384
Total visits:27513934

articles:179
Photos:4065
Comments:1232
Users:310
Advert



Klikni na uživatele, abys mu poslal zprávu