- Přidat do oblíbených škoda quickbar >> skoda110r.cz | skoda110r.com | skoda100.cz | skodateam.cz | skoda.daves.cz | skoda.virt.cz | techweb 


Zde může být vaše reklama

Nejlevnější povinné ručení

Ikona stránek



HTML kód ikony

Switch to English

Načítám obsah...



Vyhledávání
Menu
Foto Tip
!Vyztužení vozu
 

Vyztužení vozu
Naše projekty
Reklama



Navigace
Povinné ručení

>> Mapa - Domů - Přestavba mechanického tlakoměru 110R <<


 

Přestavba mechanického tlakoměru 110R

 
Autor:
4578+8007 (32767)Daves (Administrátor)
     109318615 
Vytvořeno: 24.01.2009 - Změněno: 25.01.2009
Potřebný materiál :
Mechanický tlakoměr oleje 110R
Elektrický tlakoměr oleje, např VDO
Elektrické čidlo oleje shodné s typem tlakoměru

Potřebné nářadí :
přímočará bruska
svářečka
běžné nářadí

Úskalí práce :
Rozebrání budíků
Sundání ručičky
Titěrná práce

Náročnost :
menší, pár hodin

Příběh :

Ve Škodě 110R je ve standardní výbavě tlakoměr oleje.

Ten je mechanický. Pracuje buď na principu šneka, který se tlakem rozpíná nebo je uvnitř membrána.

Olej se přivádí trubičkou od motoru, vede pod autem až dopředu pod palubní desku.

Trubka mi praskla a nechtěl jsem se zabývat opravou. Vlastně jsem vůbec nechtěl vést olej z motoru pod celým autem.

Na druhou stranu jsem chtěl zachovat dobový vzhled. Možnost byla tedy jen jedna. Vyměnit mechanická střeba za elektrická.

Potřeboval jsem elektronický tlakoměr se stejným rozsahem a k němu příslušné čidlo. Zvolil jsem značku VDO.

Pozor na to, že některé budíky mají plastový obal, což by nám bylo k ničemu.

!Přestavba mechanického tlakoměru 110R
 
!Přestavba mechanického tlakoměru 110R
 


Oba budíky rozebereme. Vlevo jsou elektronická střeva VDO, vpravo originální mechanická.

!Přestavba mechanického tlakoměru 110R
 


Na elektronický vnitřek připevníme původní stupnici a ručičku.

Pokud má osička menší průměr, lze uložení v ručičce mírně zmačknout.

Nový vnitřek vložte do budíku do správné polohy a podle toho pak přidělejte zadní část s konektory.

!Přestavba mechanického tlakoměru 110R
 


Obal budíku je rozřízlý a část s konektorem je použita z budíku VDO.

!Přestavba mechanického tlakoměru 110R
 
!Přestavba mechanického tlakoměru 110R
 


Uchycení vnitřku by se dalo asi řešit i elegantněji, ale chtěl jsem zachovat objímku žárovky i uchycení do plaubní desky.

!Přestavba mechanického tlakoměru 110R
 
!Přestavba mechanického tlakoměru 110R
 


Budík je hotov, doufám že vám bude k plné spokojenosti sloužit.

!Přestavba mechanického tlakoměru 110R
 




Závěrem ještě několik bodů, s kterými se budete pravděpodobně potýkat:
  • Podklad budíku dejte tak, aby hodnota 0 byla na novém i původním ve stejném místě
  • Obroučku sundavejte na nějaké měkké podložce, například na starém hadru. Nepoškrábete si ji.
  • Obroučku sundavejte postupným ohýbáním po kouskách stále dokola. Obroučka musí jít sundat volně.
  • Z původního budíku jsem vyndal lemující gumu. Zbytečně bránila průchodu světla při podsvícení
  • Starý plášť budíku zevnitř vystříkejte bílou nebo stříbrnou barvou. Zlepší se tak intenzita podsvětlení.

| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole

Žádný komentář
Copyright 2001-2015
Materiál ze serveru daves.cz nesmí být publikován bez souhlasu autora.
David Spilka (Daves), tel.: 775 328 374, email: pošli email, ICQ: 109318615
Partneři
Čištění klimatizace v autě

Čištění autoklimatizací Praha. Autoservis, kde nebudete dlouho čekat.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Příspěvek
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Statistika
Právě prohlíží:56
Právě přihlášeno:0
Dnes návštěv:2514
Celkem návštěv:27417260

Článků:179
Fotografií:4065
Komentářů:1232
Uživatelů:310
Reklama