Pravé dveře nepatrně chytaly těsněním, takže úprava :)
A svařování plastů, to byla zábava :-D
Také jsem začal řešit geometrii, na pravé straně mezi předním a zadním kolem o 3cm méně. Takže povolit nápravnici a srovnat. Také volant jsem srovnal na střed a doladil sbíhavost.
Nakonec mi to nedalo a ten blatník jsem trochu zamaskoval.
Když to srovnám se stavem před... tak asi dobrý :)
A umyl jsem a začal třídit všechny úlomky, protože něco mi chybí na chladič, něco na kryty podběhů...
A svařovat dohromady :-D :-P
Protože... díl 7 srovnáno. Díl 3 koupit nový a díl 1... no... ...to by se musely sundat všechny chladiče. Voda, olej, klima. Do toho nejdu, pokud to nebude krajně nutný.
Takže za spodní vedení vzduchu a nějaké další drobnosti 1200Kč.
Levá poloosa byla vytržená, takže nové LÖBRO manžety a SKF kloub. A na brzdiči ohnuté vodící tyčky.
Parkovací senzor jsem sice našel, ale měl rozdrcený konektor. Už byl nesmysl to opravovat. Takže kloub, manžety, senzor, vodicí pozdra pro třmen, čerpadlo ostřikovače... dalších 3800Kč. Porovnal jsem blatníky, levý vyklepal kladivem do původního tvaru. Jen abych vyzkoušel, jestli to nějak bude pasovat.
Vypadá to, že vše pasuje. No, třeba ten blatník nechám :-D Nemá smysl ho řešit teď, protože pořád nevím jestli to vůbec pojede. Ale máme přední kola :-D Zbývá to zadní.
Protože mi ještě nepřišla ramena, tak jsem alespoň svařil přední nárazník. Spojler jsem cvaknul nový, sehnal jsem ho za pár stovek na bazoši od člověka, co dával tuningový.
Chybí mi ta pravá krytka a senzor. Musím zajet na místo činu pročesat trávu :-D A srovnal jsem držáky.
Venku se udělalo hezky a teplo, takže jsem se vrhnul na rozebírání.
Jen nevím, zda je v pořádku převodovka, rozvodovka a vůbec všechno kolem kardanu a diferenciálu u 4x4... ...takže jsem se rozhodl opravit to nejnutnější tím nejnutnějším způsobem, aby šlo auto postavit na kola a vyzkoušet. Pokud bude vše v pořádku, má smysl do toho investovat. Takže ramena objednám nějakou druhovýrobu, tu lištu vyklepu. Dojedu posbírat zbytky úlomků a najít pravý parkovací senzor, který mi chybí i s krytkou. Takže tam někde zůstal.
Venku hnusně a zima, počkám až bude teplejš. Pojišťovna mi vyplatila rozdíl mezi kupní a odhadní cenou, takže nějakých 200 tisíc. To by mělo na výměnu ramen bohatě stačit.
Takže pojišťovna odhadla cenu vozu na 444 tisíc. Vážně? Výbava Ambition a najeto 63 tisíc, 4x4, sedm míst, tažné, adaptivní podvozek... No nic, auto šlo do aukce, prodalo se za 240 tisíc. To je k smíchu. Neprodám, auto si nechám a ramena vyměním :)
Tak likvidátor přišel, všechno fotil a odhadl škodu na 380 tisíc. Tak já nevím, se pomátli. Já vidím tři ramena, vzpěra na zavěšení, dvě vzpěry na stabilizátor... ...jasně, ještě kopa drobností, ale 380 tisíc? Vážně? A totálka? Tak to ne...
Auto je na heveru ve smluvním servisu pojišťovny. Prý katastrofální poškození. No já nevím, já tedy vidím jedno utržené rameno a dvě ohnutá. A jako samozřejmě proražené pneu, ohnuté disky a další prkotiny.
Odhad škody kolem 200 tisíc, snad prý možná totálka. Prý musí přijít likvidátor od pojišťovny a pak se uvidí. Cože? Jakože cože? :) Tři utržená ramena a totálka? Nestačilo by je vyměnit? :-D Vlastně když se zamyslím, že jsem trefil ten betonový blok a pak těsně minul strom a o ten další se zastavil kolem... ...tak vlastně super výsledek, ten beton vzal jen spojler a ramena, neočesal nic na podvozku. Čelní okno ok, dveře sedí, airbagy na svém místě, krom levého předního blatníku je karosérie ok.
Aby to tu nebylo úplně mrtvé, tak jsem něco málo přichystal. Ne že bych úplně chtěl, ale tak nějak se stalo, že silnice za zatáčkou mi byla trochu úzká... ... a já trefil takový ten betonový blok, co kryje nějaký průchod pod vozovkou. Těsně jsem minul strom, vyoral první jarní brázdu...
... a o další strom se zastavil.
Povšimněte si pružiny pravého zadního kola, kterak leží před autem. Ano, ta je moje.
Obcházím kolem dokola a počítám škody. Jedno kolo, druhé kolo... ...aha, třetí taky... ... takže tři utržená kola a trochu počechraný čumáček...
...no nic, je mi zima, volám odtahovku a jdu si sedhnout do auta. Já si totiž nevzal teplé oblečení. Nějak jsem nepočítal s tím, že bych někde měl mrznout. V mezičase zastavuje několik aut. Dělí se na tři kategorie. První mumlá cosi o čůrácích, druhá se ptá, zda je vše ok a třetí nabízí známého, co to opraví. A přijíždí odtahovka a začne očesávat před mýma očima to, co jsem ještě neočesal já.
Takže svlíká podpozek, z auta začla vytékat směs na ostřikovače. Poctivě začínám sbírat každý očesaný plast, každý upadlý díl. Přece tu nenechám nepořádek. Všechno nakládám a jsem zvědavý na další pokračování.
Po dlouhých letech jsem se dostal k úpravě auta :) Kodiaq, který nemá parkovací kameru...
...ptal jsem se na to v servise, tak prý se musí tu dát jednotka, tam dát jednotka, kódovat, odhad tak 20 tisíc, nějaká slevička... Tak 15 tisíc... ... ... ...tak jdeme na to - kamera z Ali za 1300Kč...
...dvě hodiny trvá sundat plasty, natáhnout kabel a nandat plasty...
...a kamera jede. Sama. Bez Kódování. Auto si ji našlo samo.
Zdravím ,som fanušik zo slovenska.Od začitaku sledujem tuto stavbu je to naozaj nádhera.Musím pogratulovať .Takéto stavby sú o silných nervoch a obetavosti,a ty tieto vlastnosti určite máš.Hneď by som sa prišiel pozrieť keby mám ako.Gratulujem.Držím palce k úspešnému dokončeniu.
Ono není všem dnům konec. Motor není odladěný, trysky v karbecu jsou od ruky a předstih od oka. Taky nevím, zda to vůbec uchladí a možná budu muset zastavět ventilátor. Jeden šteft na výfukovém potrubí se odporoučel, vůbec ty výfukové svody jsou bastl - jsou křivé a netěsní to. Holt co si človek neudělá sám... Uvnitř je všechno jen na oko, nemám tam přišroubované sedačky ani pásy, není tam ještě ofuk okna a rozvod vzduchu. Chybí přišroubovat pravý tapec dveří. Taktéž řadící páka je jen provizorní klacek. Je potřeba udělat geometrie a dodělat kola. Zadní pružiny jsou sériové, co jsem někde z něčeho vyhrabal. Dál není filtr na webery a lyžiny na podvozek. Topení nemám řešené vůbec. Perličkou na závěr jsou stěrače, které si udělaly koncovou polohu kolmo vzhůru a stírají směrem dolu
Jak vidíš, ještě je toho dost a dost, takže bude co sledovat dál
Chlape, máš můj veký obdiv, chodím sem k Tobě na stránky vždycky po víkendu a těším se na tvou další aktualizaci. Vždy bylo vidět, že práce na Eresce přibývají a je z toho krásné precizní Monte Carlo....Takže strávených hodin nelituj, vžij se teď do role závodníka a testuj, užívej ostrých km a hlavně to někde netřískni.......
btw: věřím tomu, že v obýváku by se to děvče mohlo cítit bezpečněji
Díky Péťo, díky. Potěší. Stav se někdy na kafe, podívat se blíž. Monterky s sebou. Své díky na tom nesou všichni, ti co mi dodali díly, poskytli rady, zázemí, prostory, tolerovali stavbu atp. Jsou v tom tisíce hodin, není to jak to pro někoho může vypadat, že jsem o víkendu udělal okna a při tom si otevřel šest dvanáctek a půl dne se slunil na dece. Většinou je to šestnáct hodin práce denně, spát chodím po půlnoci. Společnost mi dělá rádio. Až bude eReSka definitivně hotová, nejradši bych si ji vystavil v obýváku. Někdo si lepí a vystavuje modely, já mám tohle.
Žádný díky bohu ... stavbu sleduju od samých počátků, byť jen na skle monitoru. Sedím takříkajíc v první řadě ) A ne díky bohu, ale zcela bez skromnosti můžeš prohlásit ... Díky Sobě
Rikas ze volis kompromis Z duvodu bezpecnosti pasy sestibodove, z duvodu bezpecnosti z toho dva body nevyuzite Vono na druhou stranu pokud je mas spravne nastaveny tak zraneni takeho razu nehrozi...