Byla tam vůle. Já si myslel, že to je někde mezi šnekem a hřebenem. Nejznatelnější to bylo třeba při pomalé jízdě po kostkách. Takový kovový zvuk, jak kdyby něco bouchalo o karosérii. Ale prý to byl nějaký silentblok kloubu, co je pod manžetou či co. Já to blíž nezkoumal. Teď je náprava tichoučká.
Ukazuje to spotřebu "jakože benzín", což je v reálu +1.1L. Těch 0.9 už je počítáno z reálné spotřeby. Tedy 4.3L plynu na 100km. Dlouhodobou (za 33 tisíc km) reálnou spotřebu plynu mám 6.18L/100km. Ovlivnila to hlavně zima, kdy je spotřeba vyšší. Těch 4.3 udělám jen v létě a jen o prázdninách, když je volná silnice. Jinak se pod 5 nedostanu. Hodně dobrá spotřeba se dá udělat na rovných úsecích mezi vesnicema. Ale jezdím dálnici, ta to zvyšuje.
Nevěř všemu, co se píše. Z něčeho senzace být musí a upřímně ty bodový sváry z fabriky, co odloupneš kombinačkama se nedají srovnávat s kvalitním CO svárem. Stačí se podívat na profily po bouračce. A k tomu článku - ta zbouraná oktávie nemá nic společného s tou svařovanou z následujících fotek. Porovnej přední sloupky. Má to navodit klamavý pocit, z čeho lze auto posvářet. Už to vypovídá o kvalitě článku Já to mám čistě jako pokus. Co ještě zvládnu a co už ne. A zase si z toho odnesu kupu zkušeností. Víc než čtením bublin na novinkách Myslím, že tenhle článek není pro nikoho přínosný. Kdyby psali o změnách pasivní bezpečnosti mezi jednotlivými modely, udělali by lépe. Třeba Fe od modelu 98 má vyztuženou karosérii a je mnohem bezpečnější.
No, když jsem vyjížděl na ples, sundaval jsem z auta 15cm sněhu. Dneska už jsem parkoval do 30cm sněhu, to je na Prahu fakt dost. Věř mi Obvyklý maximum jsou 2cm
A v centru je víc sněhu než v Klatovech a okolí A mrkni na stavbu domu, tam už nám pod sněhem zmizla i základová deska
No, série má něco přes 300g. Když to vezmeš, je to 30g dolů, to máš 10%. Dobrý je každý procento. Největší masa je na dně pístu a mezi dnem a domkem čepů. Ale ještě jsem nepřišel na způsob, jak se tam dostat. Fabrický téčka maj na dně jen žebra a stejně tak maj řešený domky. Fabrický Tčko má 250g. Druhovýrobní téčka, který dneska koupíš už to mají řešený jako sériovej píst, takže jsou těžší už v základu. Jedinej způsob je ofrézování dna pístu, například ze 135 pístu udělat 136 píst. Super odlehčení Ale nese to s sebou jiné problémy, jako třeba změna KH. Což se dá ideálně řešit třeba 78kou klikou. Však písty s ofrézovaným dnem nám už na Běšinách jezdí a umisťují se na bedně v absolutním pořadí.
Ne, onboardy bohužel nemám. My měli dost jiných problémů, ještě v pátek večer jsme měnili čerpadlo, v sobotu dopoledne trysky karburátoru. Stejně se nám to ulejvalo a vynechávalo zapalování. Nejelo to tak jak by mělo, ale i tak jsme byli spokojení.
Hele, pravda. Karburátor špatně. Na Běšinech to bylo vidět. Nejelo to, chrlalo to, ale stačilo to na top 20 celkově na každý RZtě. Celkový výsledky jsem ještě neviděl, ale v první etapě jsem nás viděl na druhým místě, mega radost Na pátý RZtě nám to podělal civilista s žebříkama, stálo nás to nějakých 12 sekund. Aby toho nebylo málo, tak ještě hlídka. Ale Webry by znamenaly změnu skupiny a tam nejezdí žádná konkurence. Na jaře se na třetí místo dostal člověk, který byl asi 89tý celkově.
Nepřehlédl. Výkon jsem nezveřejnil. A sice z prostého důvodu - nemám zatím oficiální měření z brzdy. A vytahovat tady své měření nechci, protože výsledky jsou víc než dobré a byla by tu zbytečně jen debata o tom, zda to je nebo není pravda. Mám srovnání s výsledky ostatních motorů, které jsem kdy měřil (srovnání vždy řekne víc než absolutní čísla) a i po ujetých 1800km jsem víc než spokojen. Je tam víc, než jsem čekal. Ostatně stačí se podívat na výsledky z jarních Běšin. Se sériovým motorem jsem byl vždy kolem desátého místa, letos první dvě RZty třetí. A rukama to nebylo, ty zůstaly Jakmile budu mít čas zajet na brzdu a bude oficiální papír z kalibrovaného měřícího zařízení, nebude prostor pro dohady a papír zveřejním
Ahoj , možná sem to někde překouk ale kolem jakýho max výkonu a krouťáku se ten motor ve sporákovi pohybuje ? Tady vidim jenom graf bez hodnot tak by mě to zajímalo díky.
Tady jsem našel něco přímo na auta http://www.widebandcommander.com/pdf/WBCGuide.pdf mají to pěkně udělaný do budíku. Já teď budu dělat je že lamda sondu připojim na ručičkový volmetr do 1,5V, protože digitální multimert měří skokově. Sice si to nebudu moc dát do PC ale otáčky uvidim na budíku a bohatost taky.
Ne, myslím že to blbost není. Sám jsem nad tím přemýšlel a dokonce se něco podobného dělá. Zasunuje se to na husím krku dovnitř do výfuku. Pokud by se na svodech 4 do 1 udělal závit na každé větvi, šla by měřit i bohatost jednotlivých kanálů a ladit vícekomorové karburátory.
Kdysi jsem o tom uvažoval, ale zatím jsem se k testování nedostal. Jednoduchým způsobem by se dala měřit i odstředivá regulace.
čau, ty ventily vypadají fak pěkně Napadla mě taková věcička co by asi šla udělat, bylo by to na změření bohatosti směsi. Do výfuku by se dala lamda sonda která by odesílala napětí kolem 1V (záleží na bohatosti směsi) do počítače a to vždicky, když dojde k přeskoku jistkry, tím by se dalo zjistit jaká je směs v různých otáčkách motoru a i při akceleraci. Taková věc normálně stojí drahé tísíce a takhle by to bylo skoro zadarmo. Lamda sonda by byla nejlepší napětová a vyhřívaná, protože pro správnou funkci musí mít správnou teplotu. Ale asi je to blbost
cavko majstry dal som do embecky 105 s nisanna 1.4 16 ventil dohc mam tam karburator s favorita da sa dako spravit abi som este viac zvisil vikon ktore trisky sa prevrtavaju alebo menia?
Ovšem pokud se mi podaří odladit masařky. Jak se říká, naděje umírá poslední a ty koně tam opravdu jsou. Ve vyšších otáčkách tomu cvakne, změní to zvuk, ztmavne ti výhled a jen vlaješ za volantem
Zdavim Daves.Chcem sa opytat ako si vyriesil tie vacsie ventily.Ja stale nejdem pochopit ako sa tam vojdu vacsie sedla ventilov ved medzi seriovymi je medzera len 3 milimetre a to je dost malo.Velmi ma to zaujima prezradis to tajomstvo ???? .
Gumové členy už jsem nahrazoval, řazení je pak nepříjemně tvrdý a nekompromisně přesný. Řadící páka pak tancuje podle toho, jak se škube převodovka v uložení.
Jinak dík, dá to zabrat - hlavně detaily. Na hlavě a ventilech strávím průměrně 40h. Ale zas z toho mám dobrý pocit. Není to udělané "na oko", tzn podíváš se dovnitř a vidíš, kde opracování kanálu končí. Nedělám to ani na prsty, tzn strčíš prst a cítíš, kde opracování končí. Snažím se dělat funkčně, takže kanál je opracovaný v celé délce na přesný rozměr - kontrola průřezu různými kulatými "přípravky" na stopce. Tohle je můj pokus o nejostřejší motor mých představ. Mám už vybranou i vačku. Pak mám v plánu upravenou sérii - pokus kolik lze z motoru dostat při použití upravených sériových dílů. Ať už to vyjde nebo ne, děláme to přeci pro radost, ne ?
Davesi, jak máš tenhle článek, tak tam píšeš, že budeš snímat i zařazanou rychlost, chystám se něvco takového taky realizovat, asi pomocí spínačů nebo čidel na kulise, pověz jaký máš ty na to nápad?
Koukam,že už máš na SKODATEAMU nadpis:Škoda 130RS 1:24 evo 3 v prodeji od 1.července.Jaké jsou na ní vylepšení?Vložíš tam i nějaké detaily?Myslim,že o ni budu mít zájem,tak aby na mě zbyla
EVO 1 mam a i když jezdim indor,tak se do kastle dostává spoustu nečistot.Taky by mě docela zajímalo,jak jsi vyřešil to pružení.Asi si počkam na stavebnici EVO 3
Pokud je sucho, tak je to v pohodě. Chtěl jsem natočit i nějaké řádění s kaluží, ale bylo sucho Světla jsou vypínatelná, ale zároveň s nimi se vypíná i celé autíčko. Je to vlastně indikace, že je auto zapnuté. Ještě uvažuji nad zadními světly, přeci jen to pak bude dokonalé.
Kastle je původem od AirDesignu. K motoru jsem chtěl přidělat ventilátor, napájel by se z okruhu světel. Pokud to nebude stačit, půjdu cestou náporového chlazení. Vpředu v čelu se vyřízne díra a odtah bude do zadní kapoty.
Ahoj, až budu mít čas, tak ten článek doplním. Ještě mě čeká stavba fávo motoru, 105 převrtané na 130 a fávo motor na T pístech. A nejvíce se těším na prototypový motor s osmikanálem, co mi tu leží.
čau, dáš ty udaje o motorech co děláš do toho článku step by step? co všechno jsi tam použil a s čím to bylo nejlepší? mě by to zajímalo kolik pruměr jsi použil ventily atd... Stouracvok (Jura)
Ventily u 105 hlavy jsou moc malinkatý. Tam bude asi hlavní zádrhel. Pak bych to viděl na karbec. Já laboroval s klapkama a akceleračkou. Pořád se mi mrcha ucpávala. A pak to chce všechno důkladně vyvážit. Podařilo se mi, že asi 10 sekund běžel motor někde kolem 200 ot/min. Vůbec se neklepal, chod byl klidný a přesně pravidelný. Běželo to tak tichoučce a pomaličku, že to skoro vypadalo jak kdyby s tím někdo na druhé straně točil. Fakt jsem ještě nic podobného nezažil. Zůstal jsem prostě jen stát a zíral na to.
Rezervy mám taky, musím vyzkoušet ještě lepší benzín, protože je tam celkem vysoká komprese. Až půjde příště hlava dolů, budu ještě přetvarovávat spalováky. Tam si myslím, že mám teď brzdu. Alespoň co jsem koukal na proudění směsi, tak mi to tak přišlo. No a hlavně ten výkon je měřený i s vrtulí. O víkendu to změřím schválně ještě bez vrtule.
Tak to jsme měli cíle skoro stejný,jen ta úspěšnost u mne byla menší. Naměřil jsem 43kW. Motor 1174, jenom snížená hlava, vytvarovanej spalovák a pofiderní vačka 260 së zdvihem 5,1mm A hlava je 105 s původníma ventilama i kanálama takže potenciál pro zvýšení výkonu u Evo 2 je Jedinýco mi vadí je, že kolem 5000 se tomu moc nechce ject, jako kdby se to hádalo, od 5500 do 7 zase jede v pořádku. Zkusím nahodit plastovou vrtuli,jestli tahle kovová není nevyvážená, ale tuším problém ve vačce, jelikož příznaky byly stejný i na starým motoru, kde tato vačka byla... Ale ject to jede a to je základ
Co k tomu říct ? Já si dal skromnej cíl 45kW. A to se podařilo. Dokonce se podařilo ještě víc. Stále je to jen pětikanál a 1170ccm. Navíc tam byl předstih od oka, karburátor tak jsem jsem ho splašil a rozdělovač první co mi do ruky padl. Jasně že jsou tací, co naslibují z eRka 90 koní. Však já budu ještě taky ladit. Ale i kdyby zůstalo u těch 70, tak jsem spokojený. Lepší mít 70 koní reálných, než 90 teoretických. V základu má 105ka 33kW, 120ka 37kW a 110R asi 38kW.
Stolici jsem měl na záběh. Abych vůbec viděl, co ten motor dělá. Abych ho mohl jednoduše opravit, kdyby se rozsypal. Aby k tomu byl lepší přístup, mohl jsem startovat tlačítkem vedle motoru a dalších X jiných ABY. Zkrátka jsem chtěl mít jistotu, že až dám motor do auta, tak to auto pojede a motor se za půl hodiny nevysype a nebudu ho muset vyndat. A osobně bych taky nový kroužky a ložiska "nedrtil" tahem. Radši jsem je zaběhl na zvýšených otáčkách.
Mě taky víc vyhovuje větší krouťák,než koně,ale stejně je jich tam nějak málo ne?A na co používáš tu stolici,na záběh?Neni lepší zabíhat v tahu a ne jen na volnoběh?Já tomu tak nerozim a budu si vážit tvé reakce
Já mam skoro to samé těsnění na svim DDSR taky už tam takhle bylo když jsem ho sehnal tak jsem ho tam nechal. Akorád já mam ještě jiné víčko než máš tady ty já tam mam přapážku u toho odvětrávání aby mi to nestříkalo do klapek a neulejvalo se to.
Tak minimálně to nebude šplouchat nahoru do víka a bude to líp těsnit v přechodu mezi plovákovou komorou a komorama. Pokud by se to vyloženě neosvědčilo, upravím výrobu na původní tvar.
Vahadla se vypodložením dostanou do původní vejšky a nemusím mít zašroubovaný červíky ventilů až na max. Těsnění má míň děr, přesnějších a nemá jednu obrovskou nad plovákovou komorou. Takhle se to dělá i u závodních karburátorů.
Ano, to je pravda. Ale jsou většinou hodně malé a ceny byly zbytečně vysoké. Objednat váhu v číně vyšlo i s dopravou na 1/3 ceny. Nicméně na aukru jsou teď tyto váhy za super ceny, takže není co řešit.
Jo, viděl jsem ten motor na aukru. Čekal jsem, jestli někdo nepřihodí. A nic. Neprodal se. A protože vyhrožoval likvidací, tak jsem si tam o víkendu zajel popovídat.
jak by se dala u tebe ta RS obednat?porad to tady prohlížím ale nic kolem toho nemuzu najít,jen ntech par fotek asi se tady nejak špatne orientuju,dik za odpoved
Nazdar Davesi, chystám se dělat rám do Felicie, ale nevím jaký jsou nejlepší rozměry, materiál a jak to udělam na STK nebo budeš dělat sportovní průkaz?
Primární výhodou byla samostatná nádoba s olejem a olejové čerpadlo a tím menší riziko odlití oleje v zatáčkách. Druhotným přínosem pak byla menší hloubka vany a tím menší riziko jejího proražení a také klika nevířila ve vaně olej a tím nedocházelo k pěnění oleje a mechanickým ztrátám.
V dnešní době okrade i sestra bratra. Čím větší známý, tím větší bouda. Ano, nevěřím v práci druhých. Prvních 20 tisíc za motor jsem splatil 22.června 2005. Kdo uhodne, proč eReSo stojí a nejezdí... ?
Kdysi se to tak dělalo. Je to ochrana při skladování. Posloužilo to proti vlhosti i jako ochranný obal. Novější ojnice pak byly konzervované olejem a dodávány v igelitovém obalu.
Chvilku tu byla moznost stahnout vystrihovanky 130rs, 130 LR (?) a 1000 v meritku 1/24 Ted koukam ze uz tu nejsou :/ Predpokladam stazeno na prani autora ? Jinak auto krasny Sleduju to tu temer od zacatku pokazde kdyz jsem na pocitaci
Matky na pasý se daj sehnat snad jedině ve Škodovce. Stačí tam mít někoho známího, kdo dělá na finiši, nebo přímo tam co se ty matky bodujou. Řikaj těm matkám "tuckry"
Zdravím ,som fanušik zo slovenska.Od začitaku sledujem tuto stavbu je to naozaj nádhera.Musím pogratulovať .Takéto stavby sú o silných nervoch a obetavosti,a ty tieto vlastnosti určite máš.Hneď by som sa prišiel pozrieť keby mám ako.Gratulujem.Držím palce k úspešnému dokončeniu.
Ono není všem dnům konec. Motor není odladěný, trysky v karbecu jsou od ruky a předstih od oka. Taky nevím, zda to vůbec uchladí a možná budu muset zastavět ventilátor. Jeden šteft na výfukovém potrubí se odporoučel, vůbec ty výfukové svody jsou bastl - jsou křivé a netěsní to. Holt co si človek neudělá sám... Uvnitř je všechno jen na oko, nemám tam přišroubované sedačky ani pásy, není tam ještě ofuk okna a rozvod vzduchu. Chybí přišroubovat pravý tapec dveří. Taktéž řadící páka je jen provizorní klacek. Je potřeba udělat geometrie a dodělat kola. Zadní pružiny jsou sériové, co jsem někde z něčeho vyhrabal. Dál není filtr na webery a lyžiny na podvozek. Topení nemám řešené vůbec. Perličkou na závěr jsou stěrače, které si udělaly koncovou polohu kolmo vzhůru a stírají směrem dolu
Jak vidíš, ještě je toho dost a dost, takže bude co sledovat dál
Chlape, máš můj veký obdiv, chodím sem k Tobě na stránky vždycky po víkendu a těším se na tvou další aktualizaci. Vždy bylo vidět, že práce na Eresce přibývají a je z toho krásné precizní Monte Carlo....Takže strávených hodin nelituj, vžij se teď do role závodníka a testuj, užívej ostrých km a hlavně to někde netřískni.......
btw: věřím tomu, že v obýváku by se to děvče mohlo cítit bezpečněji
Díky Péťo, díky. Potěší. Stav se někdy na kafe, podívat se blíž. Monterky s sebou. Své díky na tom nesou všichni, ti co mi dodali díly, poskytli rady, zázemí, prostory, tolerovali stavbu atp. Jsou v tom tisíce hodin, není to jak to pro někoho může vypadat, že jsem o víkendu udělal okna a při tom si otevřel šest dvanáctek a půl dne se slunil na dece. Většinou je to šestnáct hodin práce denně, spát chodím po půlnoci. Společnost mi dělá rádio. Až bude eReSka definitivně hotová, nejradši bych si ji vystavil v obýváku. Někdo si lepí a vystavuje modely, já mám tohle.
Žádný díky bohu ... stavbu sleduju od samých počátků, byť jen na skle monitoru. Sedím takříkajíc v první řadě ) A ne díky bohu, ale zcela bez skromnosti můžeš prohlásit ... Díky Sobě
Rikas ze volis kompromis Z duvodu bezpecnosti pasy sestibodove, z duvodu bezpecnosti z toho dva body nevyuzite Vono na druhou stranu pokud je mas spravne nastaveny tak zraneni takeho razu nehrozi...
Dávísi, seš si jistej tim úchytem pátýho a šestýho bodu pásů?? ja bych řek, že pásy docela solidně udrží tah, ale že by i tlak??? Takhle tě to vůbec nedrží a akorát rozlámeš sedačku
Ahoj, koukám, že makáš jak čert !!!! Je to čím dál tím hezčí !!!!! Závidím Ti - kde bereš stále tolik energie a chuti do práce ????? Já jsem línej jak veš !!! Ještě že mi jezdí alespoň Žloutenka, jinak nevím -o) Tak ať se dál daří a vše spěje mílovými kroky do zdárného finiše !!!!!
Zdravim, pekne auto, takze ked niekoho bude zaujimat info, v poslednom cisle MotorJornalu 6 je clanok o ucasti Skody 130RS na Monte Carle 1977, dalsie este nezverejnene foto atd.
Originálně čidla signalizují rozdíl tlaku v okruzích a tím vadné brzdy. Také spínají brzdová světla. U novějších modelů (Š105 a výše) již čidla nebyla, byly tam dva spínače na pedálu. Jeden spínal brzdová světla a druhý trvale rozsvítil kontrolku brzd při prošlápnutí. Čidla jsem ponechal, pokud s vahadlem budou nepoužitelná, pak teprv budu řešit dál.
Ahoj, prosimte na co konkretne tam ty cidla jsou? Mam vahadlovy brzdy s girlingama a nejak je tam neni kde bouchnout .. krome napr. do kostky, ale premyslim na co by to tam bylo...
Koukám že jsi použil na brzdové válce válce spojkové pravděpodobně, ty však mají průměr válce 19mm. Origo vahadlové brzdy např. 130lr měli průměr válců 16. Jak to máš pořešený?
Vyvoněnější čidla jsou v přípravě, spíš se obávám smysluplnosti jejich použití se signalizačním relé ve spojení s vahadlem na pedálu... Tak nějak se mi zdá, že smysl těch zařízení jde proti sobě...
no já jsem tedy četl v diskuzi na skoda.panda (bohužel se mi ji nedaří najít), že náhrada za tlumiče HP spočívá pouze v zbarvení do žluta. Tvrdil to tam nějaký zaměstnanec firmy. Mohl bys prosím konkretizovat použitý olej? chci se taky do tlumičů pustit, ale vypuštěný olej bych použil nerad. Děkuji Tokr
Ano, samořejmě tlumiče prošly repasí vnitřku. Jsou tam nové pístnice, manžety, nový olej a je seřízen průtok pro tlak i tah. Nastavení odpovídá tlumičům, které se jinde prodávají jako náhrada za tlumiče HP.
Zdravím. Prošly tlumiče také repasí vnitřku? Chystám se totiž na repasi vnitřností tlumičů spojenou s přitvrzením. Nevím ale absolutně jaký použít olej, popř. kde ho koupit, běžně v mototechně totiž ví že je v tlumičích olej, ale neví že by ho někdo někdy prodával. Dík Tokr
Hliníková vana by byla stejně zakrytá lyžinou, chlazení oleje se bude řešit vhodným chladičem, vana by stejně moc nepomohla. Navíc když ji křísneš, je po ní. Plechová něco vydrží.
Je to tlakoměr z Avie. Trochu se liší pozicí ručičky od eRkového. V avii jsou ještě další dva, cejchovány až do 16. Nevím k čemu přesně jsou, připadalo mi to jako měřič tlaků v brzdách nebo tak něco. Mají i jiný symbol.