Chtěl jsem sporáka převést k Příbrami, ale byla zarezlá přední kola. Levé kolo po chvíli povolilo, ale pravé jsem statečně hrnul před sebou. Pomohlo až sundání kola a uvolnění destiček.
Opadly poslední zbytky sněhu a tak je čas začít pracovat na bratrově rapidu. Vyndal jsem dveře a okna, sedačky.
Kocour trávil celé dopoledne s námi a okázale to dával najevo - třeba výběrem míst. Spal v kufru, na střeše, na vyndaných oknech a pak si ustlal i na gola sadě.
Auto jsem vylepil a stříknul do kitu.
Večer jsem zavařil dirky na dveřích po zrcátkách a další drobnosti. Taky se mi podařilo u mého rapida nastavit volnoběh a zprovoznit plyn.
Ani ráno se mi nepodařilo nastartovat. Následovala rozborka. Měnil jsem svíčky, kabely, palec, kladívko, kondenzátor. Pořád nic. Svíčky pořád od benzínu, ať se sytičem nebo bez. Ani škyt. Nakonec došlo tedy na rozborku karbce. Vyčistil jsem všechny trysky, a už při čistění jsem si všiml, že je zaseklá škrtící klapka sytiče. Povoli jsem ji a bylo. Na první pokus start.
Během opravy se mi četa babiček vrhla na mytí dvouleté špíny.
Pak následoval převoz 80km, vše v naprostém pořádku.
U rapida mám problém s jízdou na plyn. Když stisknu sytič, jede ok. Odhaduji to na prasklou membránu. Také mám problém s volnoběhem na benzín, zvědavost mi nedala a změřil jsem otáčky. Kolísaly od 110 k 80. Pak jsem se zastavil vyzvednout vojtu. Po dvou letech stání chytil na první pokus - asi páté otočení. Večer se mi jej ale nepodařilo znovu nastartovat. Ráno s ním mám jet na opravu, tak snad pojede.
Jak se to říká o té kovářově kobyle ? No už dvakrát se mi stalo, že motor vyběhl po staru na 110 a pak se prudce ochladil na 60. Přičítal jsem to přirezlému nebo zaseklému termostatu. Ale prd velebnosti. Dnes vyběhl na 120, písklo víčko expanzky a žádné ochlazení se nekonalo. Inu, na nábřeží za letenským tunelem jsem sundal filtrbox a vyndal termostat, abych zjistil, že... ...no ano, že tam není voda :-D Někdy jsou ta řešení opravdu prostá. Nicméně stále mi na hlavě jeden šroub chybí (strhlý závit) a v tomto stavu jsme už byli v Chorvatsku, najezdili tisíce kilometrů a teď i převařili :) A stále v pohodě.
Stavil jsem se na pohotovosti, aby mi vyndali šponu z oka :) Přes noc mrcha zrezla, tak jsem musel ve finále ještě v pondělí na kliniku, aby mi tu rez vyfrézovali. Noste ochranné pomůcky ;-) Alespoň občas ;-) No a pár obrázků rapida pod sněhem:
Byla tam vůle. Já si myslel, že to je někde mezi šnekem a hřebenem. Nejznatelnější to bylo třeba při pomalé jízdě po kostkách. Takový kovový zvuk, jak kdyby něco bouchalo o karosérii. Ale prý to byl nějaký silentblok kloubu, co je pod manžetou či co. Já to blíž nezkoumal. Teď je náprava tichoučká.
Ukazuje to spotřebu "jakože benzín", což je v reálu +1.1L. Těch 0.9 už je počítáno z reálné spotřeby. Tedy 4.3L plynu na 100km. Dlouhodobou (za 33 tisíc km) reálnou spotřebu plynu mám 6.18L/100km. Ovlivnila to hlavně zima, kdy je spotřeba vyšší. Těch 4.3 udělám jen v létě a jen o prázdninách, když je volná silnice. Jinak se pod 5 nedostanu. Hodně dobrá spotřeba se dá udělat na rovných úsecích mezi vesnicema. Ale jezdím dálnici, ta to zvyšuje.
Nevěř všemu, co se píše. Z něčeho senzace být musí a upřímně ty bodový sváry z fabriky, co odloupneš kombinačkama se nedají srovnávat s kvalitním CO svárem. Stačí se podívat na profily po bouračce. A k tomu článku - ta zbouraná oktávie nemá nic společného s tou svařovanou z následujících fotek. Porovnej přední sloupky. Má to navodit klamavý pocit, z čeho lze auto posvářet. Už to vypovídá o kvalitě článku Já to mám čistě jako pokus. Co ještě zvládnu a co už ne. A zase si z toho odnesu kupu zkušeností. Víc než čtením bublin na novinkách Myslím, že tenhle článek není pro nikoho přínosný. Kdyby psali o změnách pasivní bezpečnosti mezi jednotlivými modely, udělali by lépe. Třeba Fe od modelu 98 má vyztuženou karosérii a je mnohem bezpečnější.