31.12.2005 (So) Daves
|
30.12.2005 (Pá) Daves
|
27.12.2005 (Út) Daves Vyzvedl jsem si fungl nové osvětlení SPZ a volantík
|
26.12.2005 (Po) Daves U rapida jsem konečně vyměnil 55A alternátor (ten co jsem očesal pár týdnů zpět z jedné škodovky při shánění pásů), takže konečně mi světla svítí, baterie se dobíjí a kontrolka dobíjení nemžourá. Zhodnotil jsem to jako nejužitečnější činnost za rok 2005 :-) Na přední čelo jsem vevařil výztuhu dle originálu. Navečer jsem pasoval pravou stranu, zapasoval přední i zadní čelo a kapoty.
|
19.12.2005 (Po) Daves Menší inventůra Webříků... 45DCOE152 a 40DCOE24, obojí emulzní trubice F9... a konečně ty, které budou jezdit na teReSce :
|
18.12.2005 (Ne) Daves Dopoledne Terezka brousila zadní čelo a připravovala zadní lampy. Davísek spinkal O:-) Odpoledne jsem dopasoval sporáka... Večer jsme s Martinem udělali revizi dílů na nápravy A v noci mě zastavila silniční kontrola... vše ok :)
|
17.12.2005 (So) Daves Brzo ráno jsme vyrazili do Chotusic na burzu... Stále zhoršující se počasí ve mně vyvolávalo obavy, zda se nějaká burza bude vůbec konat. Nakonec mě obav zbavil sporák na boku :) Bohužel nejsou žádné foto, kdy byl ještě kolama vzhůru, neboť kolemjedoucí nám urychleně pomohli zpět na kola. Následovalo shánění nějakého těžkotonážního stroje, který nám pomůže na silnici. Po návštěvě několika rodin se nakonec objevil traktor, později i traktorista k němu příšlušející. Tímto opět děkuji... Chudáček teReSka musela ven na mráz, aby se sporák mohl v teple léčit... Do dvou nočních jsem natahoval karosérii a plechy... Přední nápravnice má pravděpodobně ohnutá ramena, protože kolo je o několik centimetrů posunuté. Celý levý blatník byl krásně zmuchlaný, dveře u řidiče posunuté na sloupek a nešly zavírat. Sloupek předního okna vysunul střechu o pár centimetrů nahoru. Středový sloupek se také posunul a zadní dveře se připasovaly ke kastli. Nepřipoutaná posádka v zadní části vozu promáčkla zevnitř dveře a rozbila okno. Promáčklý zadní blatník a všechny dveře. Okna nešly stahovat. V autě se nám rozsypalo jídlo, wafle se promíchaly se sklem, piškoty zvlhly a párky s rohlíkama lítaly vzduchem. To je bilance... Mně s Tadeáškou se to hrozně moc líbilo, osobně bych to dal ještě jednou a lépe, ale zadní část osazenstva zjevně nadšena nebyla :-)
|
11.12.2005 (Ne) Daves Dopoledne jsem připravoval další várku do galvaniky... Odpoledne jsme pobrali děti a vyrazili na návštěvu za Jezevcem.
|
10.12.2005 (So) Daves S Tadeáškou jsme zjistili, že sporák nemá vzadu pásy a že bychom nemohli jet s děckama na návštěvu za Jezevcem. Po menší sháňce jsme nakonec očesali jednu místní 120ku a to nejen o komplet zadní pásy, ale i o pravé celoplošné světlo, 55A alternátor a elektronickou regulaci. Večer jsme namontili pásy do sporáku, altík půjde v nejbližší době do rapida, zbytek jsou náhradní díly :)
|
09.12.2005 (Pá) Daves
|
08.12.2005 (Čt) Daves
|
05.12.2005 (Po) Daves Vyzvedl jsem si v Galvanice věci... Nestačil jsem se divit ani ceně, ani výsledku. Obojí dokonalé.
|
03.12.2005 (So) Daves O víkendu jsem převařil na příčce silentbloky a spasoval dveře s blatníky na levé straně.
|
28.11.2005 (Po) Daves Odvezl jsem vyleštěné hrnce a Massagy do Galvaniky...
|
27.11.2005 (Ne) Daves
|
26.11.2005 (So) Daves Zavařil jsem držáky sedačky a zapasoval jsem sedačku u řidiče.
|
25.11.2005 (Pá) Daves Koupil jsem sedačky... prý poslední v republice... tak nevím.
|
20.11.2005 (Ne) Daves Zima je neúprosná. Pracuji ve dvou trikách, třech mikinách a péřové bundě... Vymodeloval jsem mřížku a zasadil do masky. A stříknul čerstvá místa...
|
19.11.2005 (So) Daves Sobotu jsem věnoval chladičové stěně. Zde ji vidíte v instantní podobě: A zde pak již nainstalovanou: A ve finále
|
18.11.2005 (Pá) Daves Dovařoval jsem levou stranu a pak pokračoval na pravé.
|
17.11.2005 (Čt) Daves Pustil jsem se do přivaření prahů. Najdřív jsem zavařil díru pro hever a potom jsem práh přivařil.
|
15.11.2005 (Út) Daves Slíbené video a možná radši bez komentáře... Video z chobot párty (5Mb)Video je pro co nejmenší velikost co nejvíce komprimováno, kodek je DivX 5.21. Pokud vám nejde obraz, stáhněte si kodeky tady.
|
14.11.2005 (Po) Daves Stavil jsem se v Chrudimi pro okna na eRko.
|
13.11.2005 (Ne) Daves
|
12.11.2005 (So) Daves Nakoupil jsem díly na brzdy. A brzdy složil. Paralelně s tím, jsem řezal čelo.
|
07.11.2005 (Po) Daves Sporák dostal nové SPZ...
|
06.11.2005 (Ne) Daves Probral jsem zásoby světel, vyházel nepoužitelné a zbytek rozebral a připravil na repasi...
|
05.11.2005 (So) Daves
|
01.11.2005 (Út) Daves Sporák prošel, spíše projel, ještě lépe "prosyčel" STK :)
|
23.10.2005 (Ne) Daves Dopoledne jsem přidal další vrstvy laminátu na výztuhy a uklidil autí do garáže.
|
22.10.2005 (So) Daves
|
16.10.2005 (Ne) Daves
|
15.10.2005 (So) Daves Sobota byla ve znamení závodění... Na trati jsme se otočili jednou o 360 a jednou o 90... Doufám, že někdo točil, či fotil. Až najdu, dodám foto :)
|
14.10.2005 (Pá) Daves Vyrazili jsme na sraz SKODAteamu do Běšin u Klatov. Nálada byla výborná a po nočním orienťáku následoval bujarý večer, který byl později označen za ChobotPárty. Následující fotografie jsou pořízeny z natočeného videa... Z počátku panovala klidná nálada... Než přišla Tadeáška s Lucinkou a rozjela se šou... Pak přišla na řadu pouta. Někteří se spoutali dobrovolně... ...jiní byli spoutáni nedobrovolně a záhadně se ztratily klíče. Gotrek se snažil otevřít pouta sponkou do vlasů. Pilo se i chobotem :) Zábava jela na plno...
|
08.10.2005 (So) Daves Na sporáku jsem odvzdušnil brzdy. Začal brzdit úplně super. Dotěsnil jsem sání na karburátoru, zmizely problémy s volnoběhem.
|
06.10.2005 (Čt) Daves Sehnal jsem skvělou knížečku do výbavy :)
|
04.10.2005 (Út) Daves Koupil jsem garážovanou 120M, rv 86 s LPG 03/05... ...to bude závoďák :)
|
01.10.2005 (So) Daves Na rohy blatníků jsem nalaminoval úchyty. Pak jsem dovařil zadní části podběhů. A vše stříknul. Večer jsem očistil hrdlo.
|
30.09.2005 (Pá) Daves Rozšiřoval jsem zadní podběhy.
|
29.09.2005 (Čt) Daves Dolaminoval jsem uchycení mřížky... Sehnal jsem nádrž a odřízl hrdlo.
|
28.09.2005 (St) Daves Zalaminoval jsem držáky zadní kapoty a tahokov.
|
25.09.2005 (Ne) Daves Nedělní dopoledne i odpoledne jsem trávil periodickou prací : kitování, broušení, kitování, broušení, kitování, broušení, kitování, broušení... K večeru jsem začal laminovat úchyty na zadní kapotu. Ve středu je dodělám.
|
24.09.2005 (So) Daves Začal jsem mřížku na kapotě... nejdříve jsem si flexou narýsoval kde mřížka bude, a pak ji zasadil. A nakonec zabodoval a zakitoval.
|
16.09.2005 (Pá) Daves Dorazila skelná tkanina a technický laminát. Už se těším na první zážitky :) Dále se mi podařilo zadat výrobu propojek na 4písty, vahadla na brzdy a uchycení zadních ramen... Uvidíme zda to vyjde.
|
11.09.2005 (Ne) Daves Seznámil jsem se s pánem z vedlejší vesnice, který má stovečku v naprosto úžasném stavu. Vše co vidíte je original dobové, rv 1970. Na autě nejsou použity žádné díly z novovýroby. Vše bylo zakoupeno v sedmdesátých a osmdesátých letech. Protože lidi jsou paka a neumí řídit, přibyly na stovečce nárazníky. Jsou tam čistě z důvodu ochrany, neboť bez nich bylo auto již několikrát ťuknuto zezadu i zepředu ostatními účastníky silničního provozu. Historie auta je vcelku zajímavá. Pokusím se nastínit pouze v kostce a doufám, že neuvedu mylné informace. Auto bylo zakoupeno v roce 1970, v roce 1972 bylo odstrojeno a přestavěno na závodní speciál. Od této doby byly části interiéru a různé doplňky uchovány na půdě. Auto obsahovalo hasící systém, bezpečnostní rám, motor živila osmikanálová hlava s dvěma Webery. Nápravy byly původní, pouze převodovka měla samosvor. Závodní kariéra auta skončila prasklým čepem v samosvoru, zadřením převodovky a motoru. Od té doby stálo auto téměř deset let v garáži a čekalo na opravu. Během této doby z něj byla postupně většina věcí rozprodána a to včetně hasícího systému, rámu, osmikanálové hlavy a dalších cenných věcí. Většina v podstatě za směšné částky. Nebýt duchapřítomnosti dvou přátel majitele, auto nakonec skončilo ve šrotu. Naštěstí se tak nestalo a tak vše, co do té doby leželo na půdě, cestovalo na auto zpět. Díky tomu má v naprosto skvělém stavu všechny chromové doplňky, sedáky i tapecírunky dveří. Motor Š110 je osazen zpátky pětikanálovou hlavou, která má však vyvařená sedla. Blok je převrtaný a obsahuje vložky z tatry s vrtáním 75mm. Písty jsou téčka s dvěma kroužky. Ojnice jsou titanové lehčené. Odlehčen je i setrvačník. Původní burges nahradil sériový výfuk. Na základě originálního chladiče jsem nechal vyrobit nový... (zde samozřejmě vidíte originál)
|
10.09.2005 (So) Daves Stříknul jsem dveře, přepasoval levý přední blatník, stříknul plech pod nádrž a vyzkoušel se stovkové čelo...
|
04.09.2005 (Ne) Daves Neděle patřila skvělému obědu, výbornému výletu po Velharticích, Rabí, letišti a Metlách... ... jako vždy
|
03.09.2005 (So) Daves Po ne moc vítaném raním vstávání následoval vítanější výlet do Lán... Petra skřípala ve formuli... ...a Radek se snažil odmontovat přední nápravu. Později se ukázalo, že loví jenom klokany. Až jednou nebudu mít co dělat, postavím si tatru :) Doufám, že jednou nebude mé RSo v muzeu v podobné póze ale radši v této slušivé: Následoval výlet na Křivoklát a naše odtrhnutí od partičky směrem do Kina v Klatovech... Kino bylo super, následovala akcička v hospůdce. Od Vládi jsem koupil nový plech pod nádrž.
|
02.09.2005 (Pá) Daves
|
23.08.2005 (Út) Daves Dolepil jsem papírové RSo.
|
21.08.2005 (Ne) Daves U rapida jsem vyměnil vzadu pakny, na pravém kole má ložisko vůli a dokonce i unašeč na hřídeli. Dotaženo a čeká na opravu.
|
20.08.2005 (So) Daves Brousil jsem dveře a půlku stříknul. Došla barva. Venku bylo extrémně deštivo, takže se víc nepracovalo. Laminátové blatníky si zvykají na nový tvar :)
|
19.08.2005 (Pá) Daves Dopoledne jsem zajel pro brzdiče. Opískování a nakomaxitování 4 kusů mě stálo 160Kč. No uznejte - kdo by se s tím za ty prachy brousil a barvil :) Hned jsem je rozebral. A pak se vrhnul na dveře. Zavařil díry po zrcátku a přírodní díry.
|
18.08.2005 (Čt) Daves Dopoledne jsem dopasoval pravou stranu a předek... A večer jsem se vrhnul na dveře.
|
17.08.2005 (St) Daves Vzadu jsem dodělal výztuhy a výztuhy výztuh a celek stříknul. Jen pro pasování jsem nabodoval lehce prahy a napasoval lamináty na levém boku.
|
16.08.2005 (Út) Daves Dokončil jsem zadek i předek a převrátil auto zpátky na kola.
|
15.08.2005 (Po) Daves
|
04.08.2005 (Čt) Daves Zdá se, že papír to vyhraje :)
|
23.07.2005 (So) Daves Nastříkal jsem zadek a do předního podběhu zavařil výztuhu, na spodek pak úchyty na zvedání a nakonec uklidil garáž.
|
22.07.2005 (Pá) Daves Brousil sem zadek... ...většinu dne jsem však trávil v servise... Asi každému se někdy stalo, že u auta píchnul kolo. Ale možná málokdo se bojí pneuservisu jako zubaře. Povím vám tedy, jak a proč jsem ke strachu přišel… …pár let už v Příbrami nebydlím, ale bude řeč o tamním pneuservisu Hajný v Mariánské ulici. Když už se vydám do servisu, nerad čekám. Ve většině servisech mají neustále plno práce a na kolo musím čekat. A tak jsem si zvyknul chodit do pneuservisu Hajný, kde mě vždy rychle a bez čekání obsloužili. Tehdy jsem nepřemýšlel nad tím, jak je to možné. Vždy mě jen nemile překvapilo nepříjemné vystupování a řeči. Chtěl jsem tehdy obout bezdušové pneu na starší typ hliníkového disku a s obavami před těsností ráfku jsem požadoval dát dovnitř duše. Vyslechl jsem si řeči o tom, že je to blbost, že guma je konstruována tak a tak a že je to holý nesmysl. Trval jsem však na svém. „Ale když si to pán přeje tak to udělej.“ Zněl finální verdikt směrovaný zřejmě na níže postaveného zaměstnance. Během vyvažování mne zarazilo, že závaží na disk třikrát naklepnul a třikrát sundal, než se mu zdál výsledek správný. Jen jsem si přál, aby na kole závaží drželo a kola si odvezl. Spokojeně jsem pak na nich jezdil, do doby než jsem píchnul. Kolo bylo téměř prázdné a já byl nucený dojet na nebližší čerpací stanici dofouknout. Protože jsem to měl zrovna blíže k servisu v Krásné Hoře, jel jsem tam. Ochotný pán mi vysvětlil, že kolo již nepůjde udělat s duší, protože jízdou s poloprázdným kolem jsem mírně znehodnotil vnitřek a duše by se časem proděravěla. Řekl jsem mu obavu z bezdušového provedení, ale ujistil mě, že kolo bude v pořádku. Disk očistil a pneumatiku zalepil. Nabídl mi, že mi může dát lepené závaží jen z vnitřku kola, aby tak disk zbytečně nehyzdil. Nadšeně jsem souhlasil a než se kolo vyvážilo, dal jsem si zmrzlinu v cukrárně hned vedle. K mému údivu kolo opravdu drželo. Uplynul rok a já opět píchnul. Vydal jsem se tedy opět do oblíbeného pneuservisu Hajný v Příbrami. Už cestou jsem si říkal „jé, to bude zase řečí“. A opravdu. Začalo to tím, že mi vysvětlovali, že ta kola jsou prasecky vyvážená, že to takhle nemá účinnost. Vzpomněl jsem si na to, jak se třikrát dává závaží na správné místo a komentoval to faktem, že jsem s kolem jezdil skoro rok a vyvážené bylo dobře. To však nikoho nezajímalo. Kolo mi zalepili a nabídli mi jako vždy způsob platby. S dokladem nebo bez ? Zní mi to podobně jako „Tak pane řidiči, za kolik to bude ?“. A opravdu. Bez dokladu jsou ceny smluvní a podle toho, kolik vypadá že máte u sebe. Ale možná se pletu a ceny jsou bez dokladu vyšší vždy. Ale zpět ke kolu. Vydrželo v nafouklém stavu celé tři dny. A tak jsem tedy opět s obavami z řečí vyrazil na reklamaci k panu Hajnému. Protože nenašli žádnou závadu, řekli mi, že je zpuchřelá duše. Tak jsem řekl, ať jí vyhodí a udělají z toho bezdušák. Vyposlechl jsem si, že na tak starý disk je bezdušová pneu holý nesmysl. V hlavě se mi vybavila věta loňského roku, jak je guma konstruována, a že je to holý nesmysl dávat tam duši. Trval jsem přesto na svém. Zazněla věta „Když si to pán přeje, tak to udělej“… To co jsem viděl dál mi doslova vyrazilo dech. Vzal neočištěný disk, nazul na něj gumu, která nebyla zalepená a kolo nafouknul se slovy „Stejně to nebude držet“. Asi takhle bych dokázal kolo zalepit taky a i se stejnou zárukou. Pro mě by to byl jeden z důvodů, proč bych si neotevřel pneuservis. No a jak to dopadlo s tím kolem ? Vydrželo celé dva dny. Snaha o jeho zalepení mě stála 6 hodin času a 400 korun.Výsledek ? Posezení u zmrzliny v Krásné Hoře během lepení kola. A jistota, kam již nikdy nepůjdu s defektem na pneumatice.
|
21.07.2005 (Čt) Daves Ráno jsem nastříkal Rapida zpět do bílé. A pak sem se vrhl na utržený stabilizátor... Vzpomínka na dovolenou po Jičínských silnicích.
|
20.07.2005 (St) Daves Ráno jsem jel na vrakáč shánět zadek škodovky. No a rozebírali tam Rapida. Ono to bylo asi to nejlepší, co ho mohlo potkat, protože svá léta měl již dávno za sebou. Tak jsem z něj hned uzmul čtyřpísty. No a pak jsem pasoval zadek... Večer jsem rozebral čtyřpísty. Všechny šrouby držící půlky u sebe jsem musel odvrtat. Ale nakonec se podařilo je komplet rozebrat... No a to kolo, co jsem v pondělí nechal zalepit už bylo zase prázdný.
|
19.07.2005 (Út) Daves To co se dělo na levé straně včera, dělo se na pravé straně dnes. Během schnutí kitu jsem montoval do dveří central. Počasí se rozhodlo můj problém s broušením pod vodou řešit i při stříkání a vaření :/ Večer jsem po okolních vesnicích hledal nějakou 120ku, z které bych kuchnul kousek zadního blatníku na opravu. Nenašel.
|
18.07.2005 (Po) Daves Za předešlý výstup šel rapid pod kudlu :) Konečně se dostalo na zadní lemy... Po přivaření lemu jsem si dodatečně všiml, že vlastně i rozšiřuju. No co, budou se muset dát podložky... :) A pak přišla na řadu část méně náročná na přemýšlení. Brousil jsem, brousil jsem, brousil jsem... Moji starost o broušení kitu pod vodou vyřešilo hravě počasí.
|
17.07.2005 (Ne) Daves V neděli se vzbudil Rapid s prázným pravým zadním kolem. Rezervu si sice vezl s sebou, ale hever nechal v garáži, pár metrů o nabíječky baterie. Pomocí páky, špalků a větví se nakonec podařilo kolo vyměnit.
|
16.07.2005 (So) Daves Veselé poblikávání dobíjení se změnilo v ticho. Dobíjení nesvítilo ani při vypnutém motoru a zaplém klíčku. Prostě to nedobílejo a tvářilo se nenápadně. Nakonec to už ani nestartovalo, neblikalo, nesvítilo. Prostě bez energie. Naštěstí se tak stalo pár kilometrů od Jičína, takže mě zachránil Chrobák Sáček a jeho stařičký 35A alternátor a stařičký regulátor dobíjení. Při zkoumání závady se zjistilo, že se v alternátoru vysypalo ložisko a poškodilo vedení uhlíku. Ten se později zasekl. Napětové špičky odpálily tyristorový regulátor.
|
15.07.2005 (Pá) Daves Ráno se Rapido vzbudil s pravým zadním na 0.6 atm, takže jel na nejbližší benzinku dofoukat. Řidič cestou zapomněl na stav pneu a vyzkoušel ve 120km/h školu smyku. Naštěstí se nic nestalo, Rapido skončil ve svém pruhu, jen o 180 otočený.
|
14.07.2005 (Čt) Daves Rapido vyrazil na dovolenou. Cestou si vesele poblikával dobíjením.
|
09.07.2005 (So) Daves Rapid se podíval za svými sourozenci do MB...
|
05.07.2005 (Út) Daves
|
04.07.2005 (Po) Daves Někdo dostal ten osudový nápad vyměnit blatníky na Rapidu... ...a následovalo několik žalostných pohledů. Takže jsem vzdal práci na RSu a smířil se s tím, že příští dva dny budu trávit u Rapida. Prostě Ábíčko hadr...
|
03.07.2005 (Ne) Daves Dobrousil jsem a kompletně nastříkal předek. Odpoledne jsem zajel pro bráchu, aby přiložil ruku k dílu. Brousil blatníky na Rapida. Blatníky jsem pak nastříkal a Rapidu budou moc slušet. Večer jsme v garáži převrátili auto.
|
02.07.2005 (So) Daves Vyříznout nakažené, vevařit zdravé... ...to je taktika těchto dnů.
|
30.06.2005 (Čt) Daves Flexa se mi vrátila z opravy. Ani ji neopravovali a dali mi fungl novou...
|
26.06.2005 (Ne) Daves Celé dopoledne mrholilo a taky zdechla ta nová 880W flexa (nevydržela mé pracovní nadšení)... Ale obrousil jsem levý přední podběh a celý kufr.
|
25.06.2005 (So) Daves A začlo broušení... místy se ukázaly tři vrstvy plechu jako málo odolné :) Obroušeno a připraveno na stříkání... ...a nastříkáno.
|
24.06.2005 (Pá) Daves Koupil jsem dvě nové flexy. Jednu 710W, druhou 880W...
|
22.06.2005 (St) Daves
|
19.06.2005 (Ne) Daves Chtěl jsem brousit na RSu, ale lehly mi všechny flexy. Ani jednu ze tří jsem nebyl schopen znovu zprovoznit. Takže jsem obrousil 5x20cm a šmitec. Aspoň jsem tedy u Rapida vyměnil přední brzdové destičky a opravil nepočítající tachometr...
|
03.04.2005 (Ne) Daves První replika mého vlastního auta :) Vlevo fotka z roku 2003, vpravo naše replika :)
|
02.04.2005 (So) Daves Na našem rekvizitovém eRku probíhali úpravy směrem k originálu... Asi nebude moc lidí, co staví repliku vlastního auta :)
|
26.03.2005 (So) Daves Navštívil nás i Stanley, který se hned eRkem projel :)
|
19.03.2005 (So) Daves Když se konečně dostalo eRko do haly, všichni si oddychli.
|
12.03.2005 (So) Daves
|
24.02.2005 (Čt) Daves Od Sakyho jsem si přivezl 250mm tvrdé přední pružiny, stabilizátor 19mm, strmé řízení 2.8 otáčky a přední náboje...
|
06.02.2005 (Ne) Daves U rapida jsem konečně opravil zámek v levých dveřích. Paradoxně mě k tomu dohnala zima. Do auta se totiž nebylo možné dostat... No a bylo i zalepeno kolo, které jsme v Plzni píchli...
|
22.01.2005 (So) Daves S Rapidem jsme v rámci chystaného filmového projektu ujeli po ČR ve vánicích a kalamitách 750km.
|
15.01.2005 (So) Daves Rozebíral jsem modrou škodovku, zachránil jsem pár věcí jako blatníky pro rapida, otáčkoměr pro RS a další...
|
07.01.2005 (Pá) Daves Koupil jsem fungl nové světlo, cívku, palivovou pumpu a rozdělovač...
|