Author: | | Created: 03.08.2008 - Updated: 03.08.2008 |
Škoda 130RS na vysílačku v měřítku 1:10 A jak se s tím poprat :)
První co budete potřebovat je lexanová kastle stotřicítky.
Tato kastle naposledy stála kolem 1000kč a pokud budete mít problém ji sehnat, zkuste se mi ozvat a něco s tím provedem.
Ke kastli je vhodné rovnou zakoupit polepy, abyste to pak nemuseli dodatečně řešit. Ty stály tuším do 700Kč, což je poměrně dost, ale vzhledem k technologii to bude nejspíš cena adekvátní. Běžná tiskárna vám na fólii bílou barvu netiskne a už vůbec ne stříbrnou na chromové doplňky.
Dále budete potřebovat speciální barvu na lexan, která se stříká zevnitř karosérie. Seženete ji v běžném modelářství.
Poslední co nám chybí ke štěstí je nějaký podvozek 1:10. Já vsadil na podvozek se spalovacím motorem, ale podmínka to rozhodně není.
Asi nejdůležitější věc je rozvor a rozchod kol. Rozchod na přední nápravě by měl být ideálně 15cm, na zadní může být i 16cm (měřeno na střed kol). Rozvor kol by měl být kolem 25cm. Případné odchylky rozvoru lze doladit posunutím výkroje kola, u menšího rozchodu můžete dát podložky. U širšího rozchodu neuděláte nic. Pozornost věnujte také zavěšení náprav, to by mělo být masivní a regulovatené nejméně na třech bodech. Špatně konstruovaná náprava se ulomí už při nárazu v minimální rychlosti. Auto dokáže podle výkonu motoru a počtu převodových rychlostí letět i 80km.
If you have all mentioned above, we can continue to body painting.
Stříkání modelu nevyžaduje žádné speciální znalosti a zvládne ho snad každý, kdo někdy držel v ruce sprej. Před stříkáním je dobré vnitřek kastle odmastit technickým benzinem. Pak naneste rychlý poprašek a na něj plnou vrstvu. Bohatě stačí jeden výše focený sprej. Před stříkáním si zalepte místa, která chcete nechat průhledná. Také už mějte připravené všechny potřebné otvory včetně výkrojů na kola. Na lexan se prodávají speciální nůžky, kterými se výkroje vystříhávají.
Model jsem chtěl spíše jako show car, neb na "závodní" ježdění nemám čas ani dostupnou dráhu. Proto jsem ze dvou diodových svítilen uřízl reflektory a použil je jako hlavní světlomety.
Podobným vychytávkám se určitě meze nekladou, jen je třeba nějak vyřešit jejich uchycení. V mém případě jsem celý předek zevnitř vylaminoval tak, aby světla nemohla upadnout. Pokud budete provozovat v kastli spalovák a nebudete řešit chlazení, je vhodné kastli zevnitř polepit hliníkovou páskou v místech kolem motoru.
V polepech, které jsem zakoupil, chyběl přední spojler a tak jsem jej musel stříknout dodatečně. Použil jsem běžnou barvu ve spreji a stříkal zvenku. Několik kolizí na předek už jsem měl a barva stále výborně drží.
Nyní můžete přejít k polepování. Dejte pozor, abyste polepovali od spodních vrstev k těm vrchním. Napříkad na přední kapotě je třeba nalepit nejdříve pruhy a pak teprve výdechy chladiče. Obráceně to nebude fungovat ;-)
Here is another photo with working lights
Doufám, že se vám stavba povedla a přiji mnoho naježděných hodin se šťastným koncem.
|