- Přidat do oblíbených škoda quickbar >> skoda110r.cz | skoda110r.com | skoda100.cz | skodateam.cz | skoda.daves.cz | skoda.virt.cz | techweb 


Zde může být vaše reklama


Ikona stránek



HTML kód ikony

Switch to English

Načítám obsah...



Vyhledávání
Menu
Foto Tip
!Deník posledních dnů
 

Deník posledních dnů
Naše projekty
Reklama



Navigace

>> Mapa - Domů - Opravy - Výměna těsnění pod hlavou <<


 

Výměna těsnění pod hlavou

 
Autor:
4450+8002 (32767)Daves (Administrátor)
     109318615 
Vytvořeno: 19.01.2005 - Změněno: 19.01.2005
Potřebný materiál :
momentový klíč nebo ráčna

Potřebné nářadí :
Běžná sada klíčů, šroubováky

Úskalí práce :
Povolení šroubů hlavy

Náročnost :
větší, asi čtyři hodiny

Příběh :

Těsnění můžete měnit z několika důvodů - buď nemáte důvěru ke stávajícímu nebo vám dokonce již prasklo.

Celá oprava může probíhat na motoru v autě. Pouze je potřeba odstrojit hlavu, to znamená sundat sání karburátoru, potom sací potrubí s karburátorem, výfukové potrubí a odpojit hadice. Samozřejmě se musí alespoň částečně vypustit voda.
Teď by vám měl zbýt holý motor s hlavou. Z hlavy sundejte ventilové víko, které drží dvě desítky matky. Pokud rozebíráte 100-130, budete mít hlavu přišroubovanou šrouby s šestihranou hlavou. Pokud rozebíráte favorita nebo 135-136, bude hlava držet na imbusových šroubech. Všechny šrouby je třeba povolit. Mělo by se povolovat v opačném pořadí než byly šrouby utaženy, ale nakonec zjistíte že budete rádi když vůbec něco povolíte :o) Šrouby nejdříve dobře poklepeme a poté se je snažíme povolit. U motorů 100-130 přeji pevné nervy, protože šrouby jsou slabší a je vysoká pravděpodobnost že je utrhnete. Alespoň mě se to stalo. Záleží na to, zda již těsnění netěsnilo a ke šroubům se dostala voda. Pokud rozebíráte 135-136, šrouby jsou mnohem delší a silnější. Mě se stalo, že poslední šroub nešel zaboha povolit. S hlavou šroubu jsem otočil asi o 10° a zase se vrátila. Nakonec jsem to po půlhodinovém poklepávání a přemlouvání risknul. Zhruba po 20° otočení zavrzal a šel - vzal s sebou asi čtyři závity z bloku. Pokud už se vám šroub podaří otočit, nepřestávejte a vyšroubujte ho ven. Jak ho chvilku necháte, zase s ním nepohnete.
Poznamenejte si kde byl který šroub, ať je tam stejně vrátíte.

!Výměna těsnění pod hlavou
 


Takhle vypadá sundaná hlava a příslušenství...

!Výměna těsnění pod hlavou
 
!Výměna těsnění pod hlavou
 


Hlava se uvolní kompresním tlakem po pootočení kliky motoru. Dosedací plochy je třeba dobře očistit od zbytků starého těsnění a od jiných nečistot. Doporučuje se nechat hlavu přerovnat (snížit) a to zvláště u 135-136 kdy bývá vyžraná.

Nasadíme nové těsnění znakem škoda nahoru a nasadíme hlavu. Šrouby dotahujeme dle pořadí ve třech fázích. Pro Š100-130 dotahujte v první fázi momentem 20Nm, poté nechte chvíli hlavu sednou, dále dotáhněte na 40Nm a nakonec na 50-55Nm. Nutno podotknout, že všechny šrouby by měly jít zašroubovat volně. Pokud tak není, zkresluje to utahovací moment a je lepší šroub několikrát zatočit a vytočit. Samozřejmě před každým zatočením šrouby řádně očistěte. Můžete si pomoci grafitovou vazelínou. Pro 135-136 a favorita utáhněte šrouby silou 20Nm, poté o 90° a znovu o 90°. Pokud utahujete hlavu přímo na vozu, lze u některých šroubů těžko určit oněch 90° protože nelze požadovaná část otáčky provést jedním tahem. Dá se to udělat tak, že v první fázi utáhnete šrouby na 30Nm, v druhé na 60Nm a nakonec na 70Nm. U 135-136 se nemusí provádět dotažení šroubů, u Š100-130 po ujetí 1000km.

Pořadí utahování šroubů 100-130
Výměna těsnění pod hlavou-hlava

Pořadí utahování šroubů 135-136 a favorit
Výměna těsnění pod hlavou-hlavafavo

| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
S tímto článkem souvisí
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
 Šrouby13.05.2011 21:46:28 


Ahoj dostal se mi do ruky motor z favorita, kde někdo přestal v půlce výměny hlavy a nepoznačil si kam který šroub patří. Jak tuto situaci řešit? Předem děkuji za odpověď i za tento článek.


Unregistered
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 Re:15.03.2011 15:54:46 


Potvrzuji. Jezdím bez jednoho šroubu už několik let, odhadem přes 40 tisíc km. Bez problému.


4450+8002 (32767)Daves (Administrátor)
     109318615 
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 Re:15.03.2011 15:46:02 


Párkrát se mi to stalo a ten jeden šroub jsem neřešil. Hlava těsnila i bez jednoho. Byly to staré 100/110.


Unregistered
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 Re:06.05.2010 13:55:44 


Nespojoval bych to s výměnou samotného těsnění, ale spíše s problémem v zapalování. Zkontrolovat správné zapojení kabelů ke svíčkám, správné zapojení rozdělovače, zkontrolovat že svíčky hází jiskru, zkontrolovat předstih atp.


4450+8002 (32767)Daves (Administrátor)
     109318615 
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 30.04.2010 08:53:57 


po vimene tesneni po hlavou na facku mi to jede na tri valce a ted uz vubecne cim to je???



Unregistered
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 Re:22.04.2007 23:55:54 


heh staci odvrtat tak nejak do tristvrte a potom srobovakom odtocit ale sprav si tam rysku


Unregistered
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 Re:19.09.2006 18:25:49 


Pokud mírně kouká, nebo je rovně s blokem, lze na něj navařit matici. Teplem šroub povolí a lze pak vytočit. Pokud je utopený, lze odleptat.


4450+8002 (32767)Daves (Administrátor)
     109318615 
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 19.09.2006 17:33:37 


ak nahodou otrhnem sroub pri zakrucani alebo odkrucani hlavy mozem kupovat novy blok ???


Unregistered
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
Copyright 2001-2015
Materiál ze serveru daves.cz nesmí být publikován bez souhlasu autora.
David Spilka (Daves), tel.: 775 328 374, email: pošli email, ICQ: 109318615

Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Příspěvek
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Statistika
Právě prohlíží:13
Právě přihlášeno:0
Dnes návštěv:800
Celkem návštěv:12130518

Článků:179
Fotografií:4060
Komentářů:1205
Uživatelů:292
Reklama