- Přidat do oblíbených škoda quickbar >> skoda110r.cz | skoda110r.com | skoda100.cz | skodateam.cz | skoda.daves.cz | skoda.virt.cz | techweb 


Zde může být vaše reklama


Ikona stránek



HTML kód ikony

Switch to English

Načítám obsah...



Vyhledávání
Menu
Foto Tip
!Měření výkonu motoru ve vozu
 

Měření výkonu motoru ve vozu
Naše projekty
Reklama



Navigace

>> Mapa - Domů - Opravy - Výměna těsnění pod hlavou <<


 

Výměna těsnění pod hlavou

 
Autor:
4453+8002 (32767)Daves (Administrátor)
     109318615 
Vytvořeno: 19.01.2005 - Změněno: 19.01.2005
Potřebný materiál :
momentový klíč nebo ráčna

Potřebné nářadí :
Běžná sada klíčů, šroubováky

Úskalí práce :
Povolení šroubů hlavy

Náročnost :
větší, asi čtyři hodiny

Příběh :

Těsnění můžete měnit z několika důvodů - buď nemáte důvěru ke stávajícímu nebo vám dokonce již prasklo.

Celá oprava může probíhat na motoru v autě. Pouze je potřeba odstrojit hlavu, to znamená sundat sání karburátoru, potom sací potrubí s karburátorem, výfukové potrubí a odpojit hadice. Samozřejmě se musí alespoň částečně vypustit voda.
Teď by vám měl zbýt holý motor s hlavou. Z hlavy sundejte ventilové víko, které drží dvě desítky matky. Pokud rozebíráte 100-130, budete mít hlavu přišroubovanou šrouby s šestihranou hlavou. Pokud rozebíráte favorita nebo 135-136, bude hlava držet na imbusových šroubech. Všechny šrouby je třeba povolit. Mělo by se povolovat v opačném pořadí než byly šrouby utaženy, ale nakonec zjistíte že budete rádi když vůbec něco povolíte :o) Šrouby nejdříve dobře poklepeme a poté se je snažíme povolit. U motorů 100-130 přeji pevné nervy, protože šrouby jsou slabší a je vysoká pravděpodobnost že je utrhnete. Alespoň mě se to stalo. Záleží na to, zda již těsnění netěsnilo a ke šroubům se dostala voda. Pokud rozebíráte 135-136, šrouby jsou mnohem delší a silnější. Mě se stalo, že poslední šroub nešel zaboha povolit. S hlavou šroubu jsem otočil asi o 10° a zase se vrátila. Nakonec jsem to po půlhodinovém poklepávání a přemlouvání risknul. Zhruba po 20° otočení zavrzal a šel - vzal s sebou asi čtyři závity z bloku. Pokud už se vám šroub podaří otočit, nepřestávejte a vyšroubujte ho ven. Jak ho chvilku necháte, zase s ním nepohnete.
Poznamenejte si kde byl který šroub, ať je tam stejně vrátíte.

!Výměna těsnění pod hlavou
 


Takhle vypadá sundaná hlava a příslušenství...

!Výměna těsnění pod hlavou
 
!Výměna těsnění pod hlavou
 


Hlava se uvolní kompresním tlakem po pootočení kliky motoru. Dosedací plochy je třeba dobře očistit od zbytků starého těsnění a od jiných nečistot. Doporučuje se nechat hlavu přerovnat (snížit) a to zvláště u 135-136 kdy bývá vyžraná.

Nasadíme nové těsnění znakem škoda nahoru a nasadíme hlavu. Šrouby dotahujeme dle pořadí ve třech fázích. Pro Š100-130 dotahujte v první fázi momentem 20Nm, poté nechte chvíli hlavu sednou, dále dotáhněte na 40Nm a nakonec na 50-55Nm. Nutno podotknout, že všechny šrouby by měly jít zašroubovat volně. Pokud tak není, zkresluje to utahovací moment a je lepší šroub několikrát zatočit a vytočit. Samozřejmě před každým zatočením šrouby řádně očistěte. Můžete si pomoci grafitovou vazelínou. Pro 135-136 a favorita utáhněte šrouby silou 20Nm, poté o 90° a znovu o 90°. Pokud utahujete hlavu přímo na vozu, lze u některých šroubů těžko určit oněch 90° protože nelze požadovaná část otáčky provést jedním tahem. Dá se to udělat tak, že v první fázi utáhnete šrouby na 30Nm, v druhé na 60Nm a nakonec na 70Nm. U 135-136 se nemusí provádět dotažení šroubů, u Š100-130 po ujetí 1000km.

Pořadí utahování šroubů 100-130
Výměna těsnění pod hlavou-hlava

Pořadí utahování šroubů 135-136 a favorit
Výměna těsnění pod hlavou-hlavafavo

| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
S tímto článkem souvisí
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
 02.09.2017 12:50:27 


Napiš co si o tom myslíš... Odeslat můžeš stiskem CTRL+Enter


Unregistered
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 Šrouby13.05.2011 21:46:28 


Ahoj dostal se mi do ruky motor z favorita, kde někdo přestal v půlce výměny hlavy a nepoznačil si kam který šroub patří. Jak tuto situaci řešit? Předem děkuji za odpověď i za tento článek.


Unregistered
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 Re:15.03.2011 15:54:46 


Potvrzuji. Jezdím bez jednoho šroubu už několik let, odhadem přes 40 tisíc km. Bez problému.


4453+8002 (32767)Daves (Administrátor)
     109318615 
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 Re:15.03.2011 15:46:02 


Párkrát se mi to stalo a ten jeden šroub jsem neřešil. Hlava těsnila i bez jednoho. Byly to staré 100/110.


Unregistered
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 Re:06.05.2010 13:55:44 


Nespojoval bych to s výměnou samotného těsnění, ale spíše s problémem v zapalování. Zkontrolovat správné zapojení kabelů ke svíčkám, správné zapojení rozdělovače, zkontrolovat že svíčky hází jiskru, zkontrolovat předstih atp.


4453+8002 (32767)Daves (Administrátor)
     109318615 
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 30.04.2010 08:53:57 


po vimene tesneni po hlavou na facku mi to jede na tri valce a ted uz vubecne cim to je???



Unregistered
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 Re:22.04.2007 23:55:54 


heh staci odvrtat tak nejak do tristvrte a potom srobovakom odtocit ale sprav si tam rysku


Unregistered
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 Re:19.09.2006 18:25:49 


Pokud mírně kouká, nebo je rovně s blokem, lze na něj navařit matici. Teplem šroub povolí a lze pak vytočit. Pokud je utopený, lze odleptat.


4453+8002 (32767)Daves (Administrátor)
     109318615 
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 19.09.2006 17:33:37 


ak nahodou otrhnem sroub pri zakrucani alebo odkrucani hlavy mozem kupovat novy blok ???


Unregistered
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
Copyright 2001-2015
Materiál ze serveru daves.cz nesmí být publikován bez souhlasu autora.
David Spilka (Daves), tel.: 775 328 374, email: pošli email, ICQ: 109318615

Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Příspěvek
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Statistika
Právě prohlíží:48
Právě přihlášeno:0
Dnes návštěv:2146
Celkem návštěv:12380580

Článků:179
Fotografií:4060
Komentářů:1210
Uživatelů:292
Reklama