Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
Vytištěno z //web.daves.cz/index2.php?&item=323
Autor:
4508+8002 (32767)Daves (Administrátor)
     109318615 
Vytvořeno: 02.01.2006 - Změněno: 01.07.2007
Potřebný materiál :
Náporový chladič Š130RS
Měděné trubky s průměrem 30mm
Tahokov - železný
Mřízka z Karosy
Plechy

Potřebné nářadí :
Běžná sada klíčů, kladivo, šroubováky
Úhlová pila v nouzi přímočará pila
Svářečka
Vrtačka

Úskalí práce :
Zásah do masky a kapoty
Drastické zmenšení kufru

Náročnost :
vyšší, dva dny

Příběh :

U soutěžních vozů Š130RS byl chladič umístěn v kufru za předním čelem. Od úložného prostoru byl oddělen chladičovou stěnou, odvod vzduchu byl veden nahoru skrz mřížku v kapotě. Chladič neměl elektrickou vrtuli, chlazení během stání bylo řešeno nadimenzováním chladiče a jeho šikmým uložením, což umožňovalo odtah ohřátého vzduchu komínovým efektem.

A do toho se my nyní pustíme...

Jako první musíme mít chladič. Měl by být dostatečně dlouhý a výkonný.

Zde je dobový original :

!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 
!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 


Já dal přednost jeho výrobě na zakázku před pracným sháněním.

!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 


Pokud máme chladič, můžeme pokročit dále a udělat do masky otvor. RSa a eSka měla přesně definovaný otvor dlouhý 78cm a 17cm vysoký.

!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 


Otvor v masce vyřízneme o cca 7mm menší, abychom mohli vytvořit hranu. Hranu ohýbáme postupně a pozvolna kleštěmi, výsledný tvar dorovnáváme babkou s hliníkovým kladívkem. Můžeme použít i dvě klasická kladívka, avšak pozor na nadměrné rozklepání plechu, které způsobí deformování tvaru čela.

!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 
!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 


Dále vytvarujeme tahokov a přibodujeme k čelu.

!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 
!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 


Případné nepřesnosti dokitujeme později ;-)

Nyní vytvoříme z kusu plechu chladičovou stěnu. Z kartonu si vystřihněte odpovídající tvar a v kufru ověřte jak pasuje. Potom jej obkreslete na plech, vyřízněte a zavařte.

!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 
!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 


Podle typu chladiče musíme vyřešit jeho držáky.

!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 
!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 


Na přední čelo musíme vytvořit přepážky, které zajistí správné vedení vzduchu k chladiči.

!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 
!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 
!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 


Do chladičové stěny pomocí vrtačky a pilníku uděláme otvory pro přívod vody.

!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 
!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 
!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 


K odvodu vzduchu měly original kapoty prolisované otvory

!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 


My použijeme mřížku z autobusu Karosa (mají ji starší modely na čele pod čelním sklem), případně mřížku kterou najdeme na zadním platu u vozu Š100 - ta je menší. Do kapoty vyřízneme otvor o 5mm menší a jeho kraje opatrně zahneme směrem dovnitř tak, aby mřížka mírně zapadla a vytvořila s kapotou jednu rovinu. Zabodujeme, zavaříme a zakitujeme...

!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 
!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 
!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 
!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 

!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 


Pokud jste zvolili měděné trubky, vaříme je pomocí speciální svářečky, nebo pomocí plamene.

!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 
!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 


Věnujte pozornost prostoru mezi přední nápravou a kastlí. Moc místa tam není a standardně se tam trubka nevejde.

!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 
!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 
!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 

!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 
!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 


Naše verze chlazení dle 130RS je na světe... gratuluji :)

!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 


Materiál ze serveru daves.cz nesmí být publikován bez souhlasu autora.
David Spilka (Daves), tel.: 775 328 374, email: pošli email, ICQ: 109318615
<!-- Piwik --> <script type="text/javascript"> var _paq = _paq || []; _paq.push(["setCustomVariable","6","Name",user_name,"visit"]); #PIWIKEXTRA# _paq.push(["enableLinkTracking"]); _paq.push(["trackPageView"]); (function() { var u=(("https:" == document.location.protocol) ? "https" : "http") "://www.daves.cz/stats/"; _paq.push(["setTrackerUrl", u "piwik.php"]); _paq.push(["setSiteId", "6"]); var d=document, g=d.createElement("script"), s=d.getElementsByTagName("script")[0]; g.type="text/javascript"; g.defer=true; g.async=true; g.src=u "piwik.js"; s.parentNode.insertBefore(g,s); })(); </script> <!-- End Piwik Code --><script type="text/javascript"> var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-22043278-2']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })(); </script>