Author: |
| Created: 19.01.2005 - Updated: 19.01.2005 | |||
Stuff needed :Favorit engine eMková vana M type oil suction basket věnec na setrvačník fuel pump Tools needed :The normal set of keys, hammers, screwdrivers Possible problems :A lot of minor things around the engine Difficulty : vyšší, celý den Práce v bodech :Výměna spojky - jiné drážkování Výměna ložiska v klice - jiný průměr Výměna věnce na setrvačníku - jiná rozteč zubů Výměna vany - jiný sklon a světlost Výměna sacího koše - aby vyšel do vany Výměna držáků motoru - aby šel uchytit Výměna držáku alternátoru - aby šel původní Uříznutí silentbloku z vodní pumpy nebo výměna za 120 Výměna palivového čerpadla - kvůli pumpování a sklonu Výměna teplotního čidla - jiný rozshah Sundání nákružku z jednoho ze šteftů na motoru Převrtání děr na převodovce na M10 Story :The most important thing on this odification is to have free favorit engine. If you met this condition, you can continue. Complete engine looks like this: Now lets start basic modifications - you have to adapt the engine to be able put it in the car. You can prepare these things easy in garage and keep actual engine in your 110R working... Clutch exchangeSince the favorit clutch has different splinnig compared to 100-130 models, you need to use 100-130 clutch to fit the engine to gearbox. Its very easy job - note location of clutch pressure plate against flywheel and unscrew the six screws. Remove pressure plate and clutch. Buy new 190mm clutch, or you can use some old from 120 M model. Next important fact, sometimes ignored, is that 11OR has pressure plate with springs and three levers and related type of bearing and clutch piston rod. You need to enlarge this piston ron or get M mode one. Also change the clutch bearing, which has different shape and pricniple. Change ring in crankshaft and put ball bearing insteadIn the centre of flywheel there is stamped ring in the crankshaft, which has bigger inside diameter than you need. You need to place there ball bearing 15/35x11 (that means inside diameter 15, outside diameter 35 and width 11). Pull the old ring out. I have tried a lot and finaly I had to drill it out. When you succeed in removing, put ball bearing there. Záměna ozubeného věnceFavorit má jiný startér a na něm jiné ozubené kolo. S tím souvisí i jiná rozteč zubů na věnci. V praxi to znamená, že věnec z favorita opatrně sklepete. Vezměte si větší kladivo a pobouchávejte kolem dokola, až se začně šinout ke kraji a nakonec spadne. Taky si to můžete zrychlit tak, že ho opatrně přeříznete až praskne a sundáte ho. Teď vezmete ozubený věnec z jakékoliv jiné škodovky (100,105,110,120...), ten letlampou ohřívejte kolem dokola až se z něj začne stejnoměrně kouřit (Podle letlampy, já měl na technický benzín a trvalo to asi 10 minut). Můžete to taky ohřát v troubě nebo v nouzi nad hořákem. Problém posledních dvou řešení je, že obvykle nebývá sporák v garáži nebo motor v kuchyni. No prostě až to ohřejete, tak ho rychle vezměte do ruky. Když se spálíte, bude to asi tím, že nemáte rukavice. Rychle věnec nasaďte a kladivem ho začněte urovnávat. Věřte tomu, že nemáte moc času, protože masa setrvačníku okamžitě začne teplo přebírat a roztáhne ho po celé ploše. Ze své zkušenosti však můžu říct, že v tom není problém a jde to jako po másle. Výměna olejové vany a sacího košeProtože je motor ve favoritu jinak uložen, je samozřejmě počítáno s jinou hladinou oleje v olejové vaně a s ní související sklon sacího koše. Navíc favoriťácká vana je plechová a zbytečně hluboká. Proto je vhodnější ji zaměnit za eMkovou. Užovková a eMkova vana jsou na první pohled naprosto shodné, až na druhý pohled uvitíte, že eMková má o jeden šroub víc. Snadno tedy poznáte eMkovou vanu tak, že spočítáte šrouby. Musí jich být 19. Výměnou vany však nepůjde použít favoriťácký sací koš. Bude jej nutné též vyměnit za eMkový. Rozdíl mezi užovkovým sacím košem a eMkovým sacím košem je v délce nohy a v absenci přetlakového ventilu. Při výměně sacího koše doporučuji rozebrat přetlakový ventil a vyměnit kuličku. Noha na sacím koši bude moc dlouhá, takže ji bude nutno ohnout. Uvidíte z obrázků... Výměna držáků motoru a držáku alternátoruVšichni jistě víte, že motor je i favorita v předu, navíc je jinak uložen a pod jiným sklonem. Z toho vyplývá použití jiných držáků. Jeden je u alternátoru - zde pouze našroubujete držáky z vašeho motoru. Problém je na druhé straně, kde je jakýsi masiv (viz foto). Ten musíte sundat a nasadit držák z užovky nebo eMka. eRko tam má nohu větráku, ale ten stejně asi nebudete používat. Problém spočívá v tom, že závity nejsou až do konce a my je do konce potřebujeme. U třech se vám podaří závitníkem závit udělat, u posledního to nejde, takže jsem použil distančního sloupku.
|