| | | | |
---|
| Autor: | | Vytvořeno: 04.04.2006 - Změněno: 15.10.2008 | Měření výkonu motoru Kdo by si nechtěl změřit výkon motoru svého vozu, že ? :-)
Tak se na to vrhnem, ať tomu rozumíte a sami svépomocí to umíte :)
Omáčka
Kdysi (tuším roku 1775) jeden chytrý člověk (tuším pan Watt) představil světu definici práce. Stanovil, že jeden statný kůň je schopný za jednu minutu vyzvednout do vzduchu břemeno o hmotnosti 150 liber a urazí při tom 220 stop. Z toho nám plyne 150 lb x 220 ft / 60 s = 550 ft-lb/s. A z toho plynou naše oblíbené "koně" :)
Za předpokladu, že vaše auto vytáhne 15000 liber za 60 sekund a urazí dráhu 220 stop, pak má sto koní :)
No... tak jdeme ty koně přepočítat, ne ?
Pokud posuneme nějaký objekt o nějakou vzdálenost, vykonáme práci.
Pokud vykonáme určitou práci za určitý čas, máme určitý výkon.
A jak tedy ten výkon změřit ?
V praxi je používají tři druhy měření výkonu:
1) motorová brzda Motor je mimo auto a je bržděn systémem, který simuluje odpor motoru v praxi. Nejčastěji se používají rotační vodní brzdy, ale nebudeme se zde zabývat systémem vodní brzdy do detailu. Snímají se otáčky motoru a měří se jeho výkon. Tento výkon je čistý výkon motoru.
2) válcová brzda Při tomto způsobu měření výkonu zůstavá motor v autě, poháněná kola se postaví na bržděné válce a údaje se snímají z válců. Naměřený výkon motoru ovlivňuje odpor převodovky, rotační hmota kol, odpor alternátoru a dalších zařízení připojených k motoru.
3) reálná brzda V tomto případě se auto měří přímo na silnici. Systém je hodně podobný měření na rotační brzdě, pouze se auto při měření pohybuje. Naměřený výkon motoru nám ovlivňuje vše uvedené v předchozím případě, navíc pak valivý odpor pneu-vozovka a hlavně odpor vzduchu, který stoupá se čtvercem rychlosti.
Jak na to ?
Jak vidíte, máme tři možnosti. Můžeme si postavit motorovou brzdu, ale popravdě - mně se nechce neustále vyndavat motor z auta, abych si ověřil, že větší tryska v karburátoru přinesla positiva :) Mohli bychom si tedy postavit válcovou brzdu, ale zase nemám tolik místa v garáži, abych tam mohl mít dva válce a i rámus a výfukové splodiny by nenašly pochopení u ostatních obyvatelů. Takže nám nezbyde nic jiného, než využít reálné brzdy a odbrzdit si auto na silnici :)
Sakra... už konečně řekni jak na to :)
Výše jsem zmínil, že práce je posunutí objektu po nějaké dráze a výkon je práce za čas. Pojďme posouvat naše auto a měřit výkon motoru. Jednou veličinou je čas. Ten je neúprosně jasný a neúprosně přesný. Dále bychom potřebovali měřit vzdálenost, po které posunujeme naše auto. Bohužel ve škodovkách není přesný a jednoduchý způsob, jak přesně stanovit ujetou vzdálenost. Jediná přesná veličina kterou můžeme snímat jsou otáčky. Budeme tedy snímat otáčky v čase.
Systém měření výkonu motoru
Abychom je mohli snímat, musíte si postavit následující udělátor.
Jedná se o moji vlastní konstrukci, která by měla fungovat vždy a všude. Kolega Gotrek von Wrschowitz se nechal slyšel, že v rovině teoretické je to nesmyslné zapojení a v rovině praktické je vůbec zázrak, že to funguje. Připouštím, že správně by tam mělo být minimálně o dvě diody a jeden rezistor víc... Avšak kdo šetří, má za tři :) Obvod používáte na vlastní nebezpečí.
Ve schématu vidíte cívku, což je indukční cívka vozu. Je označena kontakty 1 a 15. Zakreslený spínač je kladívko v rozdělovači a přerušuje proud do cívky. Paralelně na cívku jsou připojeny přes odpor dvě diody. Dioda má tu vlastnost, že propouští proud pouze v jednom směru. My však využijeme jinou její vlastnost a sice že za každého proudu je na křemíkové diodě úbytek napětí vždy cca 0.7V. Pokud bude kladívko sepnuté, bude svítivá dioda napájena přes odpor z autobaterie. Jakmile dojde k rozepnutí, cívka nám díky indukci vydá záporný impulz. Z jedné diody pak budeme zaznamenávat signál. Já pro zaznamenávání použil MP3 přehrávač, protože je malý a přenosný. Můžete však použít i notebook, nebo jakékoliv jiné audio záznamové zařízení.
Následující schéma vám pomůže, pokud chcete měřit bezpečně z indukčního kabelu... (doplněno na základě reakce čtenáře)
Test provedeme tak, že na absolutní rovině v absolutním bezvětří zařadíme nejnižší rychlostní stupeň, při kterém nám nebudou hrabat kola, rozjedeme se na nejnižší možné otáčky, při kterých nám auto pojede, zmáčkneme record a šlápneme na plyn a maximálně zrychlíme. Zrychlujte až po maximální otáčky kam si troufnete, pak přestaňte nahrávat. Stejnou nahrávku opatřete i v opačném směru pro pozdější korekci případných chyb.
Proč proboha MP3 přehrávač ?
Protože je to malé, relativně levné zařízení, na které lze nahrát mnoho měření. Ta lze pak v klidu domova zpracovat a analyzovat. Pokud to okolnosti nevyžadují, je zbytečné s sebou na měření tahat notebook.
Mně se to s tím MP3 nahráváním nezdá, funguje to ?
Ano, samozřejmě že to spolehlivě funguje. Přerušovač generuje impulzy pro cívku. Za jednu otáčku rozdělovače vygeneruje čtyři impulzy. Odpovídá to dvěma impulzům za otáčku kliky motoru. Pokud bychom uvážili, že měříme motor točící se 10000 otáček, odpovídá to 166 otáčkám za sekundu, to jest 333 impulzů. Pokud při nahrávání použijeme vzorkovací frekvenci 44100kHz, znamená to, že máme k dispozici 44100 vzorků za sekundu, ve kterých můžeme vytvořil 22050 impulzů, což je 66x více, než bychom pro 10000 otáček potřebovali.
A co ta MP3 komprese ?
MP3 komprese nemá na počet a rozmístění impulzů vliv. My potřebujeme o impulzu vědět pouze to, že nastal. Nepotřebujeme znát naprosto přesný průběh.
Až se vám podaří signál přenést do počítače, uvidíte jednotlivé impulzy na cívce :
Teorie zpracování
Teď musíme signál nějak zpracovat. Konvertujte jej na MONO 44100Hz 8bitů.
Nyní máme kupu dat v souboru WAV. Ze začátku odečteme 52 bytů, což je hlavička souboru a zbývají nám jen data signálu. V každém bytu máme jednu hodnotu v 1/44100 sekundy. Jak z toho proboha dostaneme otáčky ?
Jednoduše.
Budeme hledat špičky signálu a měřit časovou vzdálenost mezi nimi. Klidová poloha má hodnotu 128, špičku definujeme jako absolutní hodnotu rozdílu signálu proti klidové poloze. Pokud tato absolutní hodnota překročí 64, můžeme předpokládat špičku. Nyní budeme čekat na klidový stav (absolutní hodnota rozdílu signálu a klidového stavu < 10). Těch deset jsme zvolili pro eliminaci možného šumu. Pokud hodnota bude <10 po dobu 20 vzorků, lze předpokládat klidový stav a čekat na další špičku.
Otáčky = 30 / čas mezi impulzy / 44100 (čtyřválec, čtyřtakt, dva impulzy na otáčku)
Mechanické nepřesnosti rozdělovače je nutné kompenzovat průměrováním několika po sobě jdoucích impulzů.
Tak tady víme otáčky a teď musíme zjistit dráhu, kterou jsme urazili...
Otáčky kola = otáčky motoru / stálý převod * převodový poměr rychlosti
Z otáček kola stanovíme jednoduše ujedou dráhu
Dráha = otáčky kola * 3.14 * průměr kola
Takže víme váhu auta, ujetou dráhu a čas...
Nebudu vás více trápit... samozřejmě jsem na výpočet výkonu motoru napsal program :)
DynoAnalyzer
Dyno Analyzer (17.6kb)
Protože mnoho chyb vzniká samotným převodem signálu, vytvořil jsem analyzátor signálu, který vám ukáže průběh otáček v čase. Křivka musí být co nejhladší a bez chyb. Levým a pravým kliknutím myši na grafu vyberete začátek a konec měření (od místa, kde se křivka začne plynule zvedat až k místu ke začne padat). Uložením se signál převede do digitální podoby pro následné zpracování.
DynoAnalyzer 2.1.xx
DynoAnalyzer 2 je schopný mimo výše popsané vlastnosti spočítat výkon i kroutící moment.
V levé části vidíte graf s otáčkami. Průběh otáček se analyzuje a program stanoví křivku. V pravé části vidíte okamžitě příslušný výkon a kroutící moment.
Dyno Analyzer package 2.1.12 (425.2kb) Dyno Analyzer package 2.1.13 (426.4kb) Dyno Analyzer package 2.1.14 (686kb)
Tento program nadále vyvíjím a zdokonaluji jeho funkce. V budoucnu by měl uměl zpracovat několik měření výkonu a s vhodným měřícím zařízením bude schopný generovat grafy a video s průběhem otáček, rychlosti, zařazeného stupně a okamžitého kroutícího momentu a výkonu v daném čase. Tato verze je zatím ve stádiu vývoje. První testy budou na mé RS, takže je na co se těšit.
Výsledky z Dyno Analyzeru
Rapid - motor favorit 135 - normální vačka - eRková vačka a výměna rozvodů
Tadeáščin heRkules - 110R motor 120
Petrův Kostkáč - 110R motor Schwejko favorit
Sporák - měření na plyn a na benzín - 120L
StreetDyno
Samozřejmě mimo mou vlastní tvorbu jsou zde i další programy. Například StreetDyno.
Stahuj free StreetDyno (954.1kb)
V programu StreetDyno otevřete buď zdrojový WAV nebo ještě lépe digitální výstupní soubor z DynoAnalyzeru, navolte příslušné hodnoty a generujte graf.
StreetDyno neumí vykreslit grafy s hodnotou kroutícího momentu pod 100Nm !
Přeji mnoho úspěchů při ladění motoru a přidávání dalších koní...
Mám problém s formátem WAV
Klikněte na nabídku START, zvolte SPUSTIT a napište SNDREC32 a enter.
Zobrazí se vám malý prográmek ve kterém dáte Soubot>Otevřít a otevřete nahraný wav.
Dále klikněte Soubor>Uložit jako a dole je format a tlačítko Změnit.
Vyberte PCM 44100kHz, 8bit Mono a uložte
Program DynoAnalyzer je Freeware, tzn je volně ke stažení a je určen pouze pro osobní potřebu.
Není dovoleno jej využívat ke komerčním účelům, prodávat jej nebo jinak za úplatu šířit či provozovat.
Autor neručí za případné škody vzniklé používáním tohoto programu.
|
|
| | | | |
| Komentáře
| |
---|
| | | |
---|
|
| Zdravim, chtel bych se zeptat jestli je mozne tutim zpusobem zjistit vykon u meho motoru kdyz tam misto rozdelovace mam takovy modul od firmy ignitech... V podstate se jedna o bezkontakti zapalovani na remenici klikovky mam pridelany vypalek ze ktereho cidlo snima otacky motoru neco jako halak pak je tam nejaka jejich jednotka a dve civky ze kterych jdou kabely na svicky
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Ok, takže spojení bude: na 15ku pichnu tu stranu kde je rezistor a na 1čku pichnu druhou. to je vše?
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Vodivě. Na rozdělovači se spíná jen 12V. 10kV vzniká na středním vývodu z cívky.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Zdravím, nejsem moc znalý obvodů, proto nechápu jak mám ty konce zapojit na baterii a rozdělovač. Předpokládám, že vodivě ne, když se spínají napětí 10kV na rozdělovači. Může mi to prosím někdo polopaticky popsat? Mám v plánu sestavit první verzi schématu. Děkuji S pozdrvem Adam
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Já se s tim nějak nemůžu domluvit. Mám kontaktní verzi a měřím na feldě 1.3 MPi na zapalovací liště - na kontaktech pod záslepkou s logem champion, což je vlastně už přímo na cívky, takže by to mělo bejt stejný jako u klasickýho rozdělovače. Akorát zatímco u klasiky je 2 impulzy za otáčku, tak tady je jeden (snímám půlku válců). Jenže z toho lezou nesmysly. Rozsah otáček v grafu úplně jinde než v reálu - 1200-2000 přitom jsem točil do omezovače a žádným hraním s hodnotama jsem to nedohonil - až na jednu u který bych to zrovna nečekal. Realitě to začne odpovídat při nastavení 0,333 impulzů za otáčku - dobrej nesmysl, co? Pak už konečně lezou uvěřitelný hodnoty jak výkonu tak momentu a křivka končí v 6000 kde je omezovač, čili správně. Ale zase začíná někde ve 3000 když měřim od cca 1200, takže neni správnej průběh. Nějaký nápady?
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Pro 2T je to shodné, pouze počet impulzů na otáčku je jiný.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Zdravim potřoboval bych poradit stavím tohle zařizení a přemýslim jak by se to dalo předělat na 2t motor jde mi pouze o pruběch nepotřebuju vedet přesné hodnoty jen porovnaní pruběhu dekuju za kazdou radu.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Ahojte.
Vymyslel jsem řešení, že vezmu reproduktorek z PC, přes omezovací odpor ho připojím na cívku a hadrem ho smotám s mobilem - ten je pro mne nejpoužitelnější. Záznam zvuku má normálně přes mikrofon a hadr by měl tlumit okolní hluk. Vzhledem k minimální zvdálenosti by mobil neměl "slyšet" nic, než drkotání repráčku.
Jak to sežere SW? Má smysl, abych to zkoušel prakticky v autě?
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| No, určitě půjde určit průběh kroutícího momentu a výkonu. Také půjde porovnávat před a po úpravě. Ale změřit nějakou konkrétní hodnotu nepůjde. Do programu se zadává váha vozu a podobně. Muselo by se to nějakým způsobem přepočítat na odpor vody. Případně nakalibrovat podle stříkačky, u které je známý výkon.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Zdravím, jak tak čtu, tak by měl být program schopen určit i výkon motoru požární stříkačky, že? Možná hloupý dotaz, ale jsem jen ženská
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| ještě jsem zapomněl, že co jsem koukal, pár aplikací na toto téma existuje, ale většinou si autoři nechávají zaplatit, a přitom využívají pouze akcelerometr - což mi díky vibracím, kterým se člověk v autě nevyhne, připadá jako dost nepřesná metoda
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Ahoj, nemáš náhodou zkušenosti s programováním Android aplikací?
Napadlo mě, že dnes má skoro každý smartphone akcelerometr a GPS modul - pomocí těchto veličin by se teoreticky dalo měřit poměrně přesně bez nutnosti vyrábět krabičky tím, že by se jednoduše měřila akcelerace, korigovalo se to měřením rychlosti a nakonec by se určily ztráty tím, že by se auto nechalo zpomalit s vyšlápnutou spojkou... Snad to není velká blbost Díky, Honza
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Nemá někdo na prodej tu krabičku? (udělanaj ten tišťák) Díky Pavel kdyztak pište na: pavel (zavináč) tuv-sud.cz
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Čau, mám další prosbu: 1- nedá se nějak uložit zadané hodnoty převodů, hmotnost apod.? 2- Program slouží především k porovnávání dvou stavů, před úpravou a po úpravě motoru nebo řízení. Je velká škoda, že se nedají otevřít 2 křivky přes sebe.. dobře program lze otevřít několikrát, ale pak si zase musím neustále přepisovat ty hodnoty.. Díky Jurawood..
edit: sypu si popel na hlavu, data se dají uložit a zpracovávat jinde ..
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Zdravim, bude sa dat zmerat vykon cez tento program aj u motocykla? a pocet taktov sa da nastavit cez pocet impulzov za otacku? ...dakujem
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Vesměs není problém ten program přepsat pro mikročip a mít to jako malou krabičku s barevným displayem. A spojení se senzorem zrychlení nebo alespoň GPS je jedině krok správným směrem.
Problém je jen čas, který nemám, respektive nikdo by ho nezaplatil. Nevylučuji, že se k tomuto programu ještě někdy vrátím a udělám další verzi. Nicméně v současné době mám množství jiných projektů, které mě vytěžují víc než dost
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Dík za rychlou odpověď, zřejmě to byla zmínka o PDA verzi... Používám ještě racechrono, který ve spojení s GPS modulem zaznamenává časy a rychlosti na okruhu a hlavně lze z něj data extrahovat do pc. Teď tam maník zhotovil betaverzi modulu který sleduje i senzory na motoru, plyn, Gčidlo, otáčky teplotu apod a loguje... Chce za to 200 liber kdyby tě to zajímalo mrkni na racechrono.com a racelogger.com Jurawood
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Nene, to jsem určitě nebyl já. Program lze kompilovat pouze pro Windows. Se symbianem nemám žádné zkušenosti. Bohužel.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Ahoj Dave, kdysi si se zmínil že by si program přeložil i pro symbian S603rd, pokud by si našel chvíli času určitě by to více lidí potěšilo... Hmm moci si v kokpitu za jizdy měnit parametry směsi a přitom on-line sledovat jejich vliv na výkon, to by byla pecka.. Impulzy zaznamenávám přímo do mobilu, ale potom to přeposílání doma na PC a koukat a vzpomínat co jsem na motoru vlastně změnil. Díky
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| takže těď asik nebude ani zadávat stálý poměr,váhu vozu,rozměr kol že ??
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| jo jo...díky moc za odpověď, zkusím ještě z kámošem zapřemýšlet.. nápad na dlouhé zimní večery v gáraži..víš jak :.)
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Kdyby se do programu dal zadat moment setrvačnosti, tak by šlo dostat i přesné výsledky. Protože točivý moment se počítá úhlové zrychlení motoru x moment setrvačnosti a tak by mohl být motor třeba na zkušební stolici. Ale musel by se vědět moment setrvačnosti motoru a nevim jak moc přesné je měření nezatíženého motoru. Jinak teď to taky půjde, ale budeš tam muset zadat nějaký parametry a graf bude pouze na porovnání výkonu, třeba při ladění karburátoru.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Výborný nápad a realizace,plánuji to vyzkoušet na svém autě. Napadlo mě, zda by se dal použít stejnej princip i na motor, který není v autě. Zda by vadilo, že neměřím ujetou dráhu. Díky za odpověď.
Marselinho, marcelpodesva@seznam.cz
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| A nebo ještě dokonaleji tahat přes zvukovku rovnou do toho programu. (po jeho úpravě )
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Zdravím. Dal by se tento program nastavit tak aby načítal data rovnou ze vstupu na zvukovce? Bez nutnosti ukládíní do wavu? Tak abych vyděl online otáčky, průběh křivky atd... Díky moc
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| ako sa tam má pripojť tá MP3 ? len na ten výstup ako mikrofon abo ako ?
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Kdo mi udělátko pro 2T jednoválcovou motokáru postaví? Ozvěte se se na emtcha@quick.cz Díky! Jo a obdiv k Davesovi, že to asi už léta táhne k dokonalosti bez komerčních ambicí. To se už nevidí!
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| čau, mam menší problém, když se program spustí na monitoru který zvládá jenom 800x600 (starý notebok), tak néni vydět celý, ale je oříznutý. Nešlo by to udělat aby to šlo posunovat do stran a svisle, něco jako třeba v prohlížečí když posunuješ stránku. Dík
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Nejlepší by bylo rovnou připojit do PC, třeba přes COM port, nebo USB a aby program zobrazoval aktuální informace, jako je rychlost, otáčky. Ale nejsem jsi jistej jak by to reagovalo na různý předstih v různých otáčkách, jestli by to nezkreslovalo informace. Každopádně jestli by to fungovalo dobře, byla by to bomba
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Užitečná informace. Co to dotáhnout do konce, impulzy rovnou zaznamenávat na paměť a přes nějaké rozhraní pak vysypat do programu ?
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Počet impulzů je vstupní parametr, takže tam problém není. Výkon motoru také není limitující, graf se přizpůsobuje rozsahu. Obvod kola se také zadává, takže tam také problém nebude. Spíš je potřeba znát převodový poměr a poprat se s odporem vzduchu. Pro porovnávání měření to ale nebude rozhodující. Pokud objevíte nějaký problém, ozvěte se. Pokud to bude rozumné, můžu program upravit.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Kdo by chtěl mít univerzální adaptér na měření krom karbecu i na Favorita / Feldu BMM , ale v jednom i možnost na MPI, to vše v jednom, může se mi ozvat na minolta1@cninet.cz . Udělal jsem si složitější přípravek s procesorem, který vhodně vybírá impulsy pro nastavený systém, aby se do mp3 nahrávaly jen správné impulsy, bez rušení a bez zákmitů. Svým přípravkem bez problémů už můžu měřit v podstatě všechny známé auta, od Š120, přes FA všech modelů až po všechny 1,3 Feldy a to s jistým výsledkem vždy. Takže žádné laborování a zkoušení nahrávání dokola... Zdraví vás Zdeněk
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Ahoj, rád bych to použil proměření výkonu motokáry, ale shledávám 3 problémy, motokára dává jenom 1 impuls na otáčku, výkon motoru je menší - cca 15-20 kW a má malé pneu, které mají obvod cca 90 cm, - jak to tam zadat aby to dalo nějaké slušné výsledky? Nepotřebuji tak přesně hodnotu výkonu, stačí k naladění motoru jednotlivé výsledky, které bude možno porovnat s různým nastavením.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| jednoduché , koukni se jakou rychlostí jedeš při 2000ot/min , kolik při např 3t atd , čím víckrát změříš tím líp , spočítej si obvod kola (máš dráhu jakou ujedeš na 1 otočení ) z rychlosti při měřených otáčkách si vypočítej kolik otáček se ti točí poloosa a pak vyděl otáčky motoru otáčkama poloosy = máš celkový převodový poměr na ten který kvalt . to je dostačující pro zadání do anadyna , pokud to chceš rozdělit tak uvažuj že většinou je koncový převod cca 3,75-4,0 takže to můžeš podělit ještě tím a máš hodnoty do obou oken . čím víc měření tím blíž se dostaneš ke skutečnosti
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Čau, před měsícem jsem ti posílal svuj vzorek měření na mail (muj mail je hrdina315@seznam.cz) a popisoval jsem ti problém se zobrazením grafu s malím výkonem, ty jsi my odepsal že až se k tomu dostaneš tak se na to koukneš. Jen se chci zeptat jestli jsi na to nezapoměl, nebo jsi jen ještě neměl čas. Dík
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| jj tohle se mi moc pozdává... jen koukám, že se zadává čelní plocha vozidla... a tak mě napadá jestli nepotřebuje ještě program pro správný výpočet odporu vzduchu ještě součinitel airodynamického tvaru vozidla Cx?.....
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Našel by se někdo, kdo by za rozumný peníz sestavil přístroj podle druhého schematu? Kdyžtak mi napište na jak.smid@seznam.cz děkuji.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Ještě mě napadla jedna věc , protože mám ABS, šlo by to napíchnout na hallový čidlo na kole.. potom by se měz zadat převod 1:1?? nějak by to jít mělo ne? Ale stejně bych to chtěl ladit i na motorce a tam abs nemám a stejně tak neznám hodnoty převodovky...
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| už to funguje, díky.. Mám ale problém, v manuále se mi nepodařilo zjistit poměry převodů... vůbec nevím jak to vypátrat...
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Použij nějaký download manager, tak jak je popsáno u stahování. Soubory na serveru jsou v pořádku.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| čau, chtěl sem to otestovat ale soubory v archivuy sou poškozený..
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Udělal jsem si tu krabičku podle toho druhého schéma a funguje velice dobře, nejsou tam skoro žádný červený čárky. Jen mě štve že to měřím na 10kW motorce a tam ta křivka je dost nízká a dlouhá, protože na stupnici jsou nejmenší hodnoty do 25kW, nešlo by s tím něco udělat? Aby se dala zobrazit stupnice kde maximální hodnota bude třeba 15kW. Moc díky
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Čau, kdysi jsi tu psal že se do programu přidáš možnost uložit a načíst konfiguraci. Chystáš něco takového? Dneska mi přišly součástky na snímání otáček z kabelu tak zítra to snad vyzkouším, zatím jsem zkoušel vlastní schéma o dost jednodušší, ale to bohužel nefugovalo moc dobře při vyšších otáčkách byly samé chybné impulzi. Je to uplně supr program a doufám že ho budeš i nadále vylepšovat
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Ta volba by se bez důvodu neměla používat Je tam spíš tak "na hraní". Rozdíly jsou u zpracování jednotlivých křivek - některé jsou více průměrované, jiné méně.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Supr ta expresní volba se mi hodí. Docela by se mi líbilo kdyby šlo do grafu výkonu otevřít jiný graf, že by pak šlo dobře vidět rozdíl například po úpravách, takový porovnání dvou grafů. A ještě mam dotaz, jaký jsou rozdíly u C Spline, T Spline, B Spline a bezeir?? Dík
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Pro Windows Vista jsem do nové verze přibalil DhtmlEd.msi, který je třeba instalovat pro plnou funkci DynoAnalyzeru.
Dále jsem vám vrátil Expertní volbu, která umožní opět tahání bodů dle libosti.
Příště se snad zaměřím na tu kalibraci.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| čau, dalo by to to použít i na motorky? Asi jo, ale potřeboval bych vědět jak je brána ta čelní plocha vozu, to je v cm čtverečních? A ty ztráty to jsou v motoru? To bude čím menší motor tím menší ztráty? Dík, program se ti hodně povedl.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Dopracovat se k přesným číslům by bylo asi složitější, ale na porovnání by to mělo fungovat.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Zdravím. Prvně bych chtěl moc poděkovat, že svoji práci dáváš k dispozici ostatním. Chtěl bych tvůj program a zapojení použít pro měření výkonu u motokáry. Ale budu to muset udělat na ty válce. Nedá se s motokárou takhle jezdit. vzhledem k odstředivé převodovce. Uvažuji že bych použil brzdu z rotopedu. Ale bude ten program počítat i dvoutakt? A je něco co by podle tebe bránilo tomu aby to fungovalo? Na každých závodech máme moc práce s laborováním s triskováním..... pokaždé to nastavíme a pak jedem tréning jestli je to lepší nebo ne a pilot místo aby trénoval trať řeší motor. Díky moc za odpověď. Dan
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| ...ještě dodatek - podobně to měří i fa IMFSOFT, ale tam se měří jen derivace při vytáčení (nejspíš ani nedochází k měření přesných čísel, pouze to nakreslí průběh, který ale na lazení taky stačí)
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| To zas tak problém není, dá se to změřit tak, že se motor vytočí a pak se dá plyn na minimum, nebo v lepším případě se vypne zapalování (na volnoběh má motor stejně jen tak dvacetinu výkonu takže to vypínání není zas tak nutný), tím se zjistí setrvačnost a pak se jen dopočítá moment potřebný k dosažení stejné derivace otáček jako při vytočení naprázdno. Jinak poznámka typu "že to nebude stíhat" je od věci, v tomto případě by se musely otáčky motoru rovnou v terénu zderivovat operačním zesilovačem a nejlíp je posílat rovnou do PC přes RS232 nebo derivované napětí prohnat PWM modulátorem a nahrát to zas do MP3. Jianak pěknej prográmek, průběhy to kreslí nádherně (a velmi přesně), horší je to však s konkrétními hodnotami (u maximálního momentu a výkonu se to občas brutálně sekne, což je ale ovlivněno hlavně špatným odhazem např. plochy, součinitele odporu, atd.) Luba 100.200@seznam.cz
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Ano, to je přesně ten problém. Další problém by byl v tom, že kladený odpor by byl příliš malý na to, aby bylo měření alespoň trochu přesné.
Podobná metoda existuje, jeden válec se odpojí, aby vytvářel zátěž pro zbylé tři válce. Krom akcelerace je potřeba též měřit deceleraci a z toho se stanoví ztráty. Ty se pak použijí pro výpočet. Toto by se mělo dělat i u měření "na silnici", ale zde se hodnoty ztrát zadávají teoreticky a vzhledem k hmotnosti auta lze označit nepřesnost mezi reálnými a výpočtenými ztrátami za zanedbatelnou.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Při roztáčení z volnoběhu vytváří zátěž moment setrvačnsoti motoru, takže to možné přece je, problém je jí zjistit.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Ne, to bohužel není možné. Váha auta vytváří motoru zátěž.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Ahoj, Chtěl jsem se zeptat, dá se takto měřit výkon při volnoběhu? Jako abych nemusel s autem někde jezdit, tak dám neutrál a plný knedlik Myslíš, že to půjde? Nebo budou nějaké problémy? díky Radim mr.trade@seznam.cz
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Ano, např. měření Favoritů BMM (asi i Felicíí BMM) nelze takhle jednoduše - je potřeba přípravek na úpravu impulsů - Fávo jich produkuje dvojnásobek i vícenásobek - rezonuje tam VN trafo, impulsy při rozpínání tranzistoru... a ty se časově prolínají do aktivnmích impulsů - což je velký problém. Proto jsem musel udělat speciální přípravek s mikroprocesorem - mikročip sám o sobě snímá pulsy z VN kabelu, upravuje je tak, že falešné impulsy se odfiltrují a výstupem z mikra je krásně čistý signál 2 impulsy/otáčku. Kdo by o to měl zájem, napište na minolta1@students.zcu.cz
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Dekuji za ochotu. Jenom tou hodnotou klidu to rozhodne nebude. po par hodinach hrani jsem zjistil, ze ten maly pulsik mam porad ve stejne vzdalenosti od toho velkeho a to nehlede na otackech. Ve vyssich ot. se jiz skoro prekryva s predchozim velkym pulsem. (na tvar a prubeh nema vliv jine omotani svickovych kabilku) Zkusil jsem to ruzne odfiltrovat a prekopat a nakonec z toho neco vylezlo, ale je to uplne spatne. Pise mi to max 2000 ot., pri 2 pulsech na otacku ( cos by melo byt dobre), a to jsem podle otackomeru tocil max 6500-7000. Ani pri 1 pulsu na otacku se to zdaleka neblizi. Jeste me napadlo zmerit samostatne jeden kablik ke svici a pak druhej a porovat, ktery z nich bude ten maly pulzik hazet (neni mi jasny co to je ruch)
nebo nahraju impulsy z otackomeru a bude
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Prosím poslat na mail, podívám se na to.
Mohlo by pomoci zvětšit hodnotu klidu, což je doba, po kterou se bude ignorovat vstup od posledního impulzu.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Zdravim, v prvni rade bych chtel smeknout pred Davesem, slusna prace tuten hejblator i SW. No a v te druhe, bych se chtel optat, kde by mohla byt chyba, popripade jake by mohlo byt reseni meho problemu se zpracovanim signalu u bezkontaktniho zapojeni (s antenou). Signal co je u Dyno Analyzeru ma "rovinku"= (0V), pulsik, rovinku. U meho sig. se nachazi krasna rovinka jen u nizkych otacek, u vedsich nastava prekmit po ustalovani pulsu (a to zhruba o 1/2 amplitudy pulsu). Do tohodle okamziku je vse v poho a da se s tim neco delat Hlavni komplikace ale je, ze muj pulsik vypada jako: "malej pulsik" kratka rovinka a "druhej pulsik cca 2x delsi a se stejnou ampliturou". Pak nasleduje dlouha rovinka a takto se to opakuje. Tozn ze ja nejsem schopnej to prohlat analyzerem (mala mez vzorku).
Motor ma bezkontaktni zapalovani, ant. omotavam kolem jedinych 2 dostupnych kabelu k 2 a 4 valci. Impulsy by melo auto davat vzdy po dvojicich (tozn 1-4 a 2-3) takze by to melo makat jako kdyby to bylo omotane kolem vsech 4 kabliku.
Predem diky za rady a tipy
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Lze nějak zvýšit počet exportovanych hodnot v DAT souboru?Dík.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Tak jsem uvolnil novou verzi 2.1.13, která obsahuje hlavně novou možnost zpracování signálu pomocí TTL logiky. Je tam možnost i signál invertovat. Testoval jsem to na vzorku z Fordu Capri, který mi přišel od uživatele. Zároveň jsem opravil i chybku, kdy program nereagoval na ztráty. Prosím také "forďáky" s šestiválcema, aby se mi ozvali a nějak jsme doladili tu přesnost. Doufám, že v této verzi není nějaká chybka, bylo to celkem rychlá jehla, tak snad se povedlo.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Zdravim, sel by nejak upravit ten snimac otacek, aby byl vystup na port COM, elektro jde naprsoto mimo mne. Nevim presne jak mas ten program naladenej a co davas za konstanty a podle ceho to verifikujes. Jako pro procentualni narust a pporovnavani ruznych variat je to dostacujici, nez zjistovat konkretni hodnoty. Ja bych chtel merit vykon stojiciho vozidla, jen akceleracni metedou, kde staci znat uhlove zrychleni a moment setrvacnosti motoru, ten taky neni problem zjistit. Prece jen je to vhodnejsi, nemusis zahrnovat okolni vlivy prostedi atd, kde pak vznikaji ruzne nepresnosti.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| obvod pro snímání z kabelů se nilkam nepřipojuje (pouze na napájení a do noťasu) snímání probíhá tak že se "antena "(cca 20cm izolovanýho drátu) omotá kolem zapalovacích kabelů(u mpi budeš muset omotat kolem výstupů na svíčky zapalovací lišty -delší drát nebo dva ) snímá se indukčně tzn bezdotykově průchod impulsu kabelem. !!!!! nikam na vysokonapětový ani ovládací obvody se vodivě nic nepřipojuje !!!!
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Ja to klidně za par korun postavim, když už to budu dělat pro sebe a na Felicii 1,3mpi to určitě pofrčí. Jestli to chceš tak zavolej, a já to do tejdne pošlu popř. bychom se nějak domluvili. Tel. 777976570 email: fr.pech@volny.cz Platí pro kohokoli Fanda
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Ahoj, se zájmem jsem si stáhnul novou verzi. S kámošem máme šestiválce 2.8 / 3.0. Nová verze však počítá zkresleně, kámošovi s 2.8 to háže o 30 koní víc, u mě s 3.0 dokonce o 70 koní víc. Ve staré verzi jsem nastavil DG konstantu na 1.15, čímž jsem docílil výpočtu, který odpovídal naměřené hodnotě na brzdě. Kde může být problém ?
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Udělátor mi snad vyrobí známej podle toho druhého schema,snad mi taky řekne jak se to zapojí a ještě by mě zajímalo,jestli mi to nepoškodí PDA
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Bude to fungovat i na felicii 1.3mpi?Neni mi uplne jasne,kam se snimac pripoji.Taky asi sam ten udelator nepostavim tak,aby mi fungoval.Je nekdo kdo by mi ho udelal?
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Po několika dnech práce spatřila světlo světa nová verze 2.1.12 !!!
Tato verze má jiný systém analýzy průběhu otáček, označuje a vynechává z měření chybné impulzy. Také má zcela jiný výpočet výkonu, takže není nadále potřeba korekční konstanta. Program již počítá přesně.
Do budoucna mám ještě mnoho námětů co zapracovat, ale to až v příští verzi.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| pokud bere velký rušení , tak použít na přivedení signálu k obvodu stíněný kabel , na jeho konec pak zaletovat jen "snímací " drát , případně použít solo napájecí napětí (např 9V baterie -nemám vyzkoušeno,ale mělo by to fachat), občas bývá instalace pekelně zarušená.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Zdravim. Zpojazdnili sme tu druhu schemu a mozem potvrdit ze funguje. Zatial ale len na felicii 1,3 . Pri testovani na mojej popelnice (š120-motor136-objem1,4) mi nahralo velke rusenie. Na to musim pouzivat starsie schema "udelatka". Cez sviatky sa snad dostanem k teste na inom vozidle.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Ano. MP3 musí mít vstup LineIn. Nezaznamenává se zvuk, ale průběh otáček v závislosti na čase.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Ahoj, jestli jsem to dobře pochopil tak ten Mp3 přehrávač musí mít konektor na mikrofon ? tudíž když ho mám integrovanej tak to tímhle mp3 přehravačem nepujde je to tak?
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Ahoj, koukám, že se tu objevilo nové druhé schéma, které nahradilo to původní. Znamená to, že to 2. schéma, co tu bylo ještě nedávno, bylo špatně ? První jednoduchej udělátor mi fungoval bezvadně, pak jsem postavil druhej podle toho trochu složitějšího schématu, ale nerozchodil jsem to v provozu. Takže snad tohle třetí bude fungovat.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Ahoj jestli jsem správně pochopil funkci druhé verze snímače.Je možné podle kabelu k jedné ze svíček a nastavení počtu impulzů na 0.5 za otáčku odměřit jaký koli motor bez ohledu na konstrukci rozdělovače.Nebo se pletu... ZdenoR
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Tak jsem to zkoušel a docela to vyšlo. Můžu ti poslat výsledný zvuk, aby jsi se na to mrknul, jestli je to ok? Karfi
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Pokud bude mít ten diktafon audio vstup (mikrofon nebo line in), tak by to šlo.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Šlo by nahrát zvuk třeba na diktafon a pak ho v počítači uložit jako v wav přes vstup audio in, nebo mic?
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| já jsem si to taky postavil, ale nějak jsem to ještě nerozchodil, musím ještě zkontrolovat, jestli jsem nespálil nějakou součástku.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Asi něco dělám špatně. Podle novějšího schemata jsem si postavil udělátor, několikrát zkontroloval zapojení dle schematu, ale pořád z toho nemůžu dostat ani ťuk. Nejdřív jsem jako čidlo použil feritové kleště, pak pár závitů drátu, ale pořád nic. Původní udělátor (který však může spálit audio vstup) mi fungoval znamenitě, teď trochu propadám beznaději. Určitě to někdo tady postavil. Funguje vám to bez problémů ?
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Přes schema indukčního snímače mi měření na bezrozdělovačových motorech nefunguje,máte někdo optimistické skušenosti, a jaké? Jinak na motorech s indikční cívkou (škoda) je to OK. Na motorech bez rozdělovače nemohu najít signál podobný tomu jako je ze snímače s blikající ledkou na indukční cívce, ten má napětí 200-300mv (měřeno osciloskopem) a běží na protinapětí okolo 2,3voltů vycházející z grafické karty. Zkoušel jsem signáli ze spínání zap. trafa(5volt), přímo indukcí ze zapalovacího kabelu(omotáním snímacím kabelem napětí až 15V ve špičkách) Grafika zatím všechno vidržela ale bohužel se nedaří dostat signál do grafu. Snižuji u těchto signálů bočníky napětí abych se dostal na mez těch 200-300mv ale zatím se nedaří. budu pokračovat Pokud má někdo jiný lepší nápad sem sním rád vyzkouším. Vyzkouším ještě signál vstřiku(tam je až 60v ! ! ! ) kliky a vačky a uvidíme
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| to by se tím pádem daly použít feritové kleště, co mám ke stroboskopu od firmy Radal, i když vývod z nich (a také i z feritového kroužku původně prodávaného se stroboskopem) je Cinch konektor. Předpokládám, že aktivní bude pouze jeden vývod konektoru Cinch, a to středový banánek. Nebo se mýlím ?
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| 2xBC547, 7805 je 5V stabilizátor
Ta cívka u VF kabelu je několik závitů omotáno na kabelu
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Prosimtě co je ta 7805? Už jsem to nějak od střední pozapomněl. To je tuším nějaký stabilizátor, ne? A co je tam prosimtě za ty tranzistory? Nějak to nepřačtu.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Díky moc, tomu říkám servis webmastera Koukám na nové schema a že jsem tak smělý, ta cívka u indukčního kabelu je přesně co ? Je to několik závitů home-made drátu, omotaných kolem kabelu vedoucího od cívky k rozdělovači ? Sorry za mou zabedněnost.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Nazdar pánové, u mě funguje vše skvěle, do teď jsem prováděl záznam impulsů přímo do notebooku. Konzultoval jsem to s Davesem, kterej toto nedoporučil, abych si ten novej drahej krám nespálil. OK, řekl jsem si, koupím si nějakej levnej MP3 přehrávač, o kterém je nahoře v článku řeč. Jenže marně pátrám po přehrávači s linkovým audio vstupem, narazil jsem pouze na modely s vestavěným mikrofonem, případně na diktafony, na které lze připojit mikrofon, ale tam je cena cca 2500 Kč. Nejsem v dané oblasti moc sběhlej, na mp3 mám notebook a asi sklidím posměch u odborníků. Prosím poraďte, co tedy pořídit (nějakej basic model do 1GB) - budu to mít jen na měření v autě, na chození se sluchátky mě moc neužije.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Pridavam se k debate ohledne DavGot konstanty. Abych se dostal na hodnoty okolo uvadenych vyrobcem, snizil jsem konstantu na 1.2. Jedna se o 100 kW motor se cca 225 Nm. Krivka krouticiho momentu vysla pekne, maximalni vykon byl vsak podle programu posazen o priblizne 200 otacek nize (namereny max vykon byl pri 5100 ot, dle vyrobce by to vsak melo byt pri 5300 ot.)
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Děkuji za podnětný impulz.
V době, kdy jsem program vyvíjel jsem měl k dispozici pouze pár motorů v rozpětí 30-50kW a jeden motor 80kW. Z těchto motorů jsem nedokázal určit přesnou korekci. Navíc jsem do programu chybně zakompiloval konstantu 1.5 a ztráty 20%. Ztráty se uvažují pro manuální převodovku 15% a konstanta pro motory 30-50 odpovídá přibližně 1.35-1.4. V nové verzi se mi snad podaří tuto konstantu odstranit.
Prosím, pošlete mi soubor měření spolu s popisem auta na email daves@daves.cz
děkuji
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Chci se zeptat, k čemu slouží konstanta DavGot a proč je nastavená implicitně na 1,5? Abych dosáhl přibližně reálných výsledků, musel jsem konstantu nastavit na 1,0 - poté jsem změřil téměř papírové hodnoty vozu a i průběhy výkonu a krouťáku byly jak vystřižené z dobových prospektů.. Měření jsem prováděl na dvou vozidlech - jedno má psáno 124kW při 7600 - změřil jsem 119kW při 7310, druhé má psáno 92kW při 6600 - změřil jsem 97kW při 6420. Ivoss
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Může to být problém. Pošlete mi to co jste změřil mailem, podívám se na to.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Včera jsem provedl další měření, ale stále se mi nedaří vyrobit signál, se kterým by si program rozuměl bez vyhazování velkých nepřesností. Mám modifikovaný rozdělovač, kladívko šlo pryč a místo něj je optočlen a zesilovač od Lumenition (http://www.lumenition.com/PMA50ins.pdf). Není tohle zdroj problému ?
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Poznaj ze zvlnění palubní sítě moment před kompresí a moment zážehu.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Jo se snímačem kliky by to nebyl problém naměřit, ale když jsem s autem na emisích, tak ten jejich analizér připojej jenom na baterku a v protokolu je pak naměřenej i předstih, tak jak to dělaj?
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Někdo ze zde přítomných už používal zařízení na favoritu i fabii.
Ve vývoji pokračuji vždy, když se něco nového objeví, nebo někdo přijde se signálem, který nejde načít. Mám v plánu vypustit z měření MP3 a udělat bezpečný a přesný převodník s optočlenem. Kontinuální měření si ale vyžádá přepsání celého programu. Taktéž bych rád rozchodil nějakou verzi pro PDAčka.
Měření předstihu zatím nelze realizovat, muselo by se přidat čidlo někam na kliku a sledovat polohu kliky.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| chtěl jsem se zeptat zda se s tímt nechá měřit i na rozdělovači z fava když nemá kladívko?
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| To Daves: Chtěl bych se tě zaptat jak hodláš pokračovat ve vývoji výkonového anylizéru a jestli nehodláš zveřejnit zdrojové kódy programu, že by si někdo zasvecený do programování mohl program upravit podle sebe. Já osobně bych totiž uvítal program, který by mi za běhu motoru zpracovává otáčky a předstih.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Taky jsem měl problém s tim že mi signál lítal až za horní okraj, tak jsem odpojil jeden kanál z Jacku, taď je signál slabší, ale s tim už se dá něco dělat.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| teď jsem si všiml, že se mi na signálu neopakují pulsové kmity jako ve vzorovém wavu, co je v programu. Já mám pouze pulsy ze začátku, a pak signál pokračuje a opakuje se v téměř klidových hodnotách, to jsem z toho jelen. Tady asi vidím příčinu požadavku programu, že potřebuje víc vzorků.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| dnes jsem provedl první měření, ale po otevření wavu v programu mám špičky signálu nalepené na horní okraj okna. Co je špatně ? Také po mě program neustále požaduje více vzorků.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Zapracuji možnost uložit a načíst konfiguraci do další verze.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Je to super věc. Dá se někam do programu vepsat, nebo program naučit pamatovat si pro příští otevření nastavovací hodnoty pro můj vůz, abych nemusel při otevření programu neustále přepisovat default hodnoty převodových poměrů, hmotnosti, koeficientu, atd. ? Dík za případnou odpověď, nebo ještě líp za upgrade.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| To bylo prima, ono by to ani nemuselo byt slozite. Idealni by byl txt format (snadno se vygeneruje ze vseho (ja mam data v matlabu)) - treba prvni sloupec relativni cas, druhy sloupec otacky + plus nejake vhodne zvolene oddelovace.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Dig je v podstatě jen digitální interpretace průběhu impulzů. Obsahuje sled hodnot reprezentujících dobu mezi impulzy. Mohu se zkusit zamyslet nad dalším vstupním formátem dat...
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Je nekde specifikace toho formatu .dig?? Rad bych v tomhle programu vyzkousel sva data, ale konvertovat to na wav se mi vubec nechce. Data maji povahu hodnot otacek po ekvidistantnich casovych usecich (cca 200ms).
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Jeden vývod na kostru, druhý na oba zbylé póly. Lze použít mono jack.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Zdravim, ze schématu jsem nevičetl jak má být ten Jack připojen, na schématu máš STEREO Jecka a ze schématu vedou jen dva dráty, který má být na kostru a který na kanál? Díky. Topple@seznam.cz
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| zdravím,nejdřív chci poděkovat za perfektní prográmek .Pak bych měl dotaz ,dá se nějak přepnout velikost okna programu? mám noťas s max rozlišením 800x600 a nevidím celé okno ,schovají se ovládací tlačítka vespod.jde to nějak ?Díky
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Snižte ztráty na 15% a DG konstantu změťe na cca 1.35-1.4
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Mel bych dotaz ohledne hodnoty Ztraty (%). Ztrata v prevodech 20% mi prijde nejak moc. Na Internetu jsem nasel, ze pro manualni prevodovky se pocitaji ztraty tak max. 15%, pro automaticke prevodovky kolem 20%. Ja jsem vsak musel zadat hodnotu jen 10%, abych se pohyboval okolo hodnot udavanych vyrobcem motoru a i tak jsou vysledky nepatrne vyssi, ale to je mozne (nepatrne snizena hlava). S 20% mi vychazeji vysledky moc velke - nepravdepodobne. Je mozne, ze by ztraty v prevodech byly jen 10% ? Navic se jedna o vuz se zadnim nahonem, manualni prevodovka.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Klikněte na nabídku START, zvolte SPUSTIT a napište SNDREC32 a enter.
Zobrazí se vám malý prográmek ve kterém dáte Soubot>Otevřít a otevřete nahraný wav. Dále klikněte Soubor>Uložit jako a dole je format a tlačítko Změnit. Vyberte PCM 44100kHz, 8bit Mono a uložte
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Nyní lze otevírat nahrávky i stereo a 16bitů. Program konvertuje sám na 8bitů, 44Khz mono.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Zdarec chtel bych se zeptat jaký program mám použít abych změnil formát wav na formát MONO 44100Hz 8bitů?dík
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Ja vim, nechci Te nejak honit, mas spoustu prace se svoji karou, jak je videt v deniku. Mimochodem super prace ! Ten Tvuj program mi prijde lepsi nez StreetDyno, je mnohem vice "user friendly". Pokud by to nebyl velky problem, prosim o pridani moznosti vice valcu. Snad to pujde resit jen pres nejakou drobnou upravu - nejake jine deleni nebo tak neco ... ale nevim. Diky.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Prakticky už jsem se tomuto programu dále nevěnoval. Zkusím se mrknout, jak složitý zásah by to byl. Jinak StreetDyno myslím podporuje 6 i 8 válců.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Cus. Bude verze pro 6 valcu nakonec nebo nebude ? Jak to vypada, je to realne nekdy v dohledne blizke dobe? V prosinci 2006 bylo slibeno, zatim bohuzel stale nic, tak jestli mam hledat jine reseni ...
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Pokud budeš mít rozštelovaný předstih, pak budeš mít nižsí výkon. V tomhle aspektu má změna předstihu samozřejmě vliv na měření.
Pokud je myšlena dynamická změna předstihu během měření vlivem otáček, pak vliv na měření nemá. Otáčky jsou stále stejné, navíc jsou nabaleny na bezierovu křivku.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Jaro je za dvermi a tak bych se chtel zeptat, jak to prosim vypada s verzi podporujici take 6-ti valce ?
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| V jakém větrném tunelu a při jaké teplotě vzduchu to zkoušíš?
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Super program! Už delší dobu něco podobného sháním (Street Dyno mi nikdy pořádně nefungoval). Už se těším na jaro až si konečně změřím výkon membránového pincka, kterého jsem stavěl před léty . Ještě se zeptám - půjde tento program použít i pro záznam s obdelníkovými zapalovacími impulzy? Mám kapacitní optoelektornické zapalování a nejjednodušší je pro mě připojit záznamník na vodič s obdelníkovými zapalovacími impulzy, které používám pro otáčkoměr. Street Dyno mi ty obdelníky nikdy nesežral a když jsem v poslední naději udělal měření s provizorním kontaktním zapalováním a záznamem přímo z cívky, tak spočítal úplné nesmysly.
Samozřejmě mě taky hned napadlo, že bych si mohl měřit výkon auta, tam to mám ale složitější - cívka zabudovaná v rozdělovači, řízená z ecu (asi by bylo riskantní na to připojovat nějaký přípravek s diodami), do otáčkoměru zase vede přímo signál z TDC senzoru - nešlo by snímat zapalovací impulzy induktivně přímo z kabelu ke svíčkám? Resp. poradí si Tvůj program s takovými impulzy?
Dík. Ivoss
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Ty si upad? Nééé! Bydlíš na Marsu nebo bereš poslaneckej plat?
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Jak to vypada s novou verzi podporujici take 6 a 8 valce ? Uz se ji nemuzu dockat
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Ahoj, když mam MP3 bez line in, mam možnost ten signál nějak nahřát, třeba přes USB vstup?
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Nikde jsem se nedocetl, nebo jsem to prehlidl, v jakych jednotkach se udava do programu celni plocha vozu ?
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Tak to je skvely. Diky ! Zatim si vyrobim ten udelator na snimani impulzu, nez bude nova verze ....
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| V příští verzi zapracuji počet válců a taktů, případně hodnotu impulzy/otáčku použitelné pro měření nových aut z indukčního kabelu.
V přípravě je verze v podobě zástrčky do palubní sítě. Taktéž nově by měly přibýt hodnoty Nm/kg a kW/kg a i síla na kola Nm/kg/převodový poměr.
Hudbou budoucnosti je pak vstup z diagnostiky vozu a jiných programů.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Tento program me zaujal, prijde mi lepsi nez StreetDyno. Bohuzel mi tam schazi tlacitko pro zmenu poctu valcu - potrebuju 6 ti valec. Prosim prosim - zapracovat moznost vice valcu nez 4. Dikes !
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
|
Pokud má někdo zájem změřit výkon tak se může ozvat.Tel.737803375 Můj motor favorit má teď 63kW. Po novém roce začnu skládat další a chtěl bych aby byl výkon ještě větší asi kolek 80 kW
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| To snad nemyslíte vážně! V dnešní době je přece bez problémů možné změřit výkon na každém motoru hravě a přesně. A hlavně levně
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| for Daves: potreboval bych poradit jak program upravit aby pobral jiny pocet valcu. (2,3,4,5,6,8) a taky aby to slo pouzit na dvoutakt dik.. kdystak napis na ballbutick@seznam.cz
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Kdy bude možne zakoupi tu cernou krabicku berny.s@seznam.cz ??????
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| prosím potřeboval bych tu černou krabičku mohl by ses mi ozvat na e-mail blazekmartin@msn.com, nebo na mobil 604421830 díky moc
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| To je teorie, program načítá Wav a hlavičku si oddělí sám.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Ahoj, jsem asi blb, ale nevim jak oddelit hlavicku wavu, prosim pomozte
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Ahoj, nevíš jestli tím dají měřit i novější auta bez klasické zapalovací cívky? Třeba u felicie mpi nebo tak? Řídící jednotka přeci taky generuje impulzy pro zapalovací modul, když najdu správný kabel mělo by to fungovat?? Bojím se abych neodpálil jednotku. Zkoušel si to? A ještě jedna věc: Program mi nemůže načíst nahraný signál, nahrával jsem to rovnou do notebooku přes vstup na microfon, nemá Line in. Myslím si že to může být tím že vstup na microfon má zřejmě zabudovaný předzesilovač. Předem dík za odpověď.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Tato verze je jen pro čtyřválec, ale není vůbec problém přidat volbu počtu válců. Výkon není omezen.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Cau!Zajimalo by me do jakeho vykonu je to schopno zmerit? A jestli to funguje i na 6,8 valcove motory?Jinak super
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Ahoj rad bych tu černou krabicku a bych mohl co nejdrive testovat. Jsi z prahy ??? Nebo kam ti mam posllat penize ??? Dik Stepan
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Snad se mi co nejdříve podaří najít výrobce černých krabiček s cenou pod 100Kč. Dočasně je proti platbě předem budu v případě zájmu vyrábět já.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Já šáhnul do starých zásob socialistických diod, diody nejsou kritické, stačí jakákoli křemíková dioda.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| No tak lidi, dyt je to tak jednoduche. Vsechno co je potreba vedet bylo zde jiz napsano, staci jen pozorneji cist. Krabicku jsem zvladl udelat za 1 hodinu a to jsem naprosty amater. V podstate neni treba ani nic pajet, staci jen sroubovak a stipacky. Jak pak chcete zvladnout samotne vyhodnoceni zjistenych dat, to je docela pracnejsi. No, snad sem nikoho neurazil. Zdar
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Numim udelat tu cernou lrabicku je tu nekdo kdo to udela se zarukou funkcnosti ??? Koupim zapaltim Stepan mail: berny.s@seznam.cz
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| ...a chystám zahrnout měření předstihu za běhu, velikost odstředivé a podtlakové regulace a úhel sepnutí kontaktů...
Samozřejmě zakresleno i v grafu
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Potřeboval bych vědět jak to propojit stím mp3 přehrávačem (normálně přes mikrofoní vstup nebo musím použít audio vstup) jinak je to skvěly na podobným principu pracují setrvačníkový válcový zkušebny výkonu pro motorky dika kart-tom@post.cz
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| ZIPka stiahnut idu ale rozbalit sa nedaju..... kde je chyba ? Gemini
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Je to jen 24kilo, tam by problém být neměl. Je to klasika ZIP. Zkus znovu, pozměnil jsem způsob stahování. Pokud ne, pošli mi prosím to co jsi stahnul, mrknu na to.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Koukám, že StreetDyno to umí, ale nejak mě nepřesvědčil... U V8 je zápal po každé 1/4 ot K.H. (u 4válce je to 1/2). Jinak mam celkem problém stahnout a rozbalit DynoAnalyzer 1 i 2. Stahnu soubr, ale už ho nerozbalím. celkem mě to i mrzí, že nemohu ocinit Tvojí snahu. Předem díky Jerry
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| jo tak to potom jo, ja myslel, ze program uvazuje i neco jinyho nez obvod kola
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Takovou, která tam je. Hodnoty pneu jsou důležité jen pro výpočet obvodu kola.
Mnohem důležitější bude tření, které bude nižší a hlavně čelní plocha. Ale s měřením motorky nemám zkušenosti.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| mel bych jeste jeden dotaz, jakou potom pouzit pneu v nastaveni, kdyz jde o jednostope vozidlo na diagonalni pneumatice...
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Právě že ze StreetDyna to nepozná ani odborník. V Analyzeru vidíš křivku a metodou pokus-omyl se snažíš dosáhnout křivky, která vykazuje nejmenší procento chyb. Takto jsem přišel na ty hodnoty uvedené níže.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| moc diky za pomoc, uz to zacina vypadat pouzitelne, ale vyvstava pak otazka, jak laik urci, ktery nastaveni zpracovani je to pravy pro dany zaznam otacek?
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Proto jsem vytvořil program DynoAnalyzer... Použij ho pro digitalizaci nahrané křivky a výsledek zpracuj ve StreetDynu, nebo si vyjeď charakteristiku přímo z DynoAnalyzeru.
Nastavení pro DynoAnalyzer je v tvém případě následující :
Hodnota špičky > 10, Klidová hodnota < 5 po dobu 100 vzorků
Při těchto hodnotách získáš přesný signál, který můžeš dál zpracovávat.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| tak jsem programek(streetdyno) vyzkousel na svy jawicce, ale vysledek je celkem rozpacity, divny hodnoty a pritom vypada vstupni soubor vcelku slusne, ne ze by byl zahnojeny zvukovym bordelem. vstupni WAV je tady ... www.jawa-cz.borec.cz/ostatni/test05.wav
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| som na to zvedavy, skusim tak odmerat par aut a podam zaverecnu spravu, hlavne som zvedavy na moj super motor
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Bomba!Daves je chytrá hlavička.Až budu mít čas určitě to zkusím... samotného mi zajímá kolik tam mám poníků.. srsenS120
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Už jsem si toho také všiml (těch 100Nm). Včera jsme měřili kámošovo Golfa 1,6 benzin a tomu to vykreslilo výkon již od 1500ot. Ještě bych chtěl dodat, že koeficient vlivu prostředí musí být 1, jinak to kreslí nějaké nesmysly. Díky
PS: Neuměl bys nějaké jednoduché zapojení, kde by se při určitých (mnou zvolených) otáčkách rozsvicovala LEDka? Abych nemusel stále sledovat otáčkoměr, jestli už jsem v červeném poli. Děkuji PavelR5(#)seznam(tecka)cz
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Křivka výkonu se kreslí jen v hodnotách kroutícího momentu přes 100Nm. Plánuji ještě vytvořit program na kreslení a průměrování grafů (který bude kreslit i pod 100Nm). Do té doby je nutné graf kreslit třeba tak, že se zadá dvojnásobná hmotnost a kroutící moment se dostane přes 100Nm. Tvar grafu se nemění.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Tak sem to sestrojil a zda se ze to funguje. U sveho skoro serioveho favorita jsem nameril 44kW a 105Nm. Uz od 2000 ot. mam skoro plny kroutici moment a jeho prubeh je krasne plochy. Jen ta vykonova krivka se mi nedari tak hezky vykreslit jako jsou na obr. vyse. Skoda ze sem nemuzu vlozit obrazek PS: Je nutno presne znat hmotnost sveho vozu
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Díky. Budu se snažit i do budoucna.
MP3 přehrávač je ve schématu zakreslen tím "kolečkem s bleskem". Musí mít LineIN vstup a ten propojíš s tema dvěma vývody co jsou na diodu.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Zdar!! Předem chci pochválit tvou práci,fakt pěkný články,hlavně tento a o webrech!! Možná budu za blbce,ale jak propojím tu diodu s tím mp3 přehrávačem? Předem dík!!
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| To bohatě stačí
Sestav obvod, nasampluj chrakteristiku, stahni program a vykresli graf
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| jako naprostý elektroamater jsem z celého článku pochopil jen jak sestavit ten obvod...
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Nemůžu za to, že MS Visio kreslí americký odpory... a kreslit v ruce se mi to nechtělo. Zvykejte si a buďte rádi, že jsem to vůbec nakreslil
Hodnota odporu není kritická, je tam pouze na omezení proudu diodami, dej něco kolem 1k47
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Na to, že se jedná o tvoji vlastní kontrukci, používáš značky z americké normy. Ale více by mě zajímalo jaká je hodnota odporu.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
|
| | | | |
| Copyright 2001-2015
| |
---|
| Materiál ze serveru daves.cz nesmí být publikován bez souhlasu autora. David Spilka (Daves), tel.: 775 328 374, email: pošli email, ICQ: 109318615
|
| | | | |
| Google search
| |
---|
| Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...
|
| | | | |
| | | Statistika
| |
---|
| Právě prohlíží: | 78 | Právě přihlášeno: | 0 | Dnes návštěv: | 222 | Celkem návštěv: | 28832918 |
| Článků: | 179 | Fotografií: | 4065 | Komentářů: | 1237 | Uživatelů: | 310 |
|
| | | | |
|