Autor: |
| Vytvořeno: 24.05.2007 - Změněno: 24.05.2007 | |||
hadička, nádobka, kapalina Potřebné nářadí : Klíček 8,9,10 dle odvzdušňováku Úskalí práce : Povolení odvzdušňovacích šroubů Na práci musí být dva Náročnost : Malá, pár hodin Příběh : Pokud naléváte nové brzdy nebo jen odvzdušňujete, vždy je nejlepší auto hodit na špalky a sundat kola. Získáte tak skvělý přístup k brzdičům. Z nádobky brzdové kapaliny sejměte víčko, sítko a dolejte plnou. Povolte na brzdiči odvzdušňovák a nechte kapalinu volně vytékat (nejlépe skrz hadičku do nádobky). Čekejte, než vytečou všechny bubliny, nebo než začne téct nová čistá kapalina. Pokud ladíte čtyřpísty, povolte nejdříve vnitřní, pak vnější. Na čtyřpístu jsou dva odvzušňováky na spodní písty (na každé straně jeden) a jeden na vrchní písty (na vnější straně nahoře jeden). Nezapomínejte sledovat, zda je v nádobce kapalina. Takto postupně obejděte všechny brzdiče a nechte kapalinu a vzduch vytéct. Bohužel tím to nekončí. Teď budeme potřebovat jednoho dobrovolníka, který bude šlapat na pedál brzdy. Dělá se to tak, že několikrát našlape (tzn třeba pětkrát až desetkrát šlápne rychleji do 3/4) a pak sešlápne pedál na doraz a drží. V tuto chvíli povolte odvzdušňovák a sledujte zda vychází bubliny. Kapalina vyteče, utáhněte a dobrovolník může znovu našlapat. Když už nevychází bublinky ani mléčná kapalina, zopakujte celý proces ještě 3x pro jistotu a přejděte na další odvzdušňovák. Postupujte od vnitřních k vnějším. Pokud máte na brzdiči propojky, pak vnitřní, vnější spodní a poslední vnější vrchní. Takto udělejte všechna kola a nezapomínejte sledovat stav kapaliny. Až obejdete všechny čtyři, můžete ještě kolečko jednou zopakovat, ale z vlastní zkušenosti už nikdy nikde vzduch nevyšel. |