- Add to favourite škoda quickbar >> skoda110r.cz | skoda110r.com | skoda100.cz | skodateam.cz | skoda.daves.cz | skoda.virt.cz | techweb 


Here can be your banner

Nejlevnější povinné ručení

Icon of pages



HTML code of icon

Switch to Czech

Načítám obsah...



Search
Menu
Photo Tip
!Makrolonová okna dle Š130RS
 

Macrolon windows according to 130RS
Our projects
Advert



Navigation
Povinné ručení

>> Map - Home - Přestavba mechanického tlakoměru 110R <<


 

Přestavba mechanického tlakoměru 110R

 
Author:
4578+8007 (32767)Daves (Administrátor)
     109318615 
Created: 24.01.2009 - Updated: 25.01.2009
Stuff needed :
Mechanický tlakoměr oleje 110R
Elektrický tlakoměr oleje, např VDO
Elektrické čidlo oleje shodné s typem tlakoměru

Tools needed :
přímočará bruska
svářečka
běžné nářadí

Possible problems :
Rozebrání budíků
Removing the needle 
Delicate job 


Difficulty :
low, couple of hours

Story :

Ve Škodě 110R je ve standardní výbavě tlakoměr oleje.

Ten je mechanický. Pracuje buď na principu šneka, který se tlakem rozpíná nebo je uvnitř membrána.

Olej se přivádí trubičkou od motoru, vede pod autem až dopředu pod palubní desku.

Trubka mi praskla a nechtěl jsem se zabývat opravou. Vlastně jsem vůbec nechtěl vést olej z motoru pod celým autem.

Na druhou stranu jsem chtěl zachovat dobový vzhled. Možnost byla tedy jen jedna. Vyměnit mechanická střeba za elektrická.

Potřeboval jsem elektronický tlakoměr se stejným rozsahem a k němu příslušné čidlo. Zvolil jsem značku VDO.

Pozor na to, že některé budíky mají plastový obal, což by nám bylo k ničemu.

!Přestavba mechanického tlakoměru 110R
 
!Přestavba mechanického tlakoměru 110R
 


Oba budíky rozebereme. Vlevo jsou elektronická střeva VDO, vpravo originální mechanická.

!Přestavba mechanického tlakoměru 110R
 


Na elektronický vnitřek připevníme původní stupnici a ručičku.

Pokud má osička menší průměr, lze uložení v ručičce mírně zmačknout.

Nový vnitřek vložte do budíku do správné polohy a podle toho pak přidělejte zadní část s konektory.

!Přestavba mechanického tlakoměru 110R
 


Obal budíku je rozřízlý a část s konektorem je použita z budíku VDO.

!Přestavba mechanického tlakoměru 110R
 
!Přestavba mechanického tlakoměru 110R
 


Uchycení vnitřku by se dalo asi řešit i elegantněji, ale chtěl jsem zachovat objímku žárovky i uchycení do plaubní desky.

!Přestavba mechanického tlakoměru 110R
 
!Přestavba mechanického tlakoměru 110R
 


Budík je hotov, doufám že vám bude k plné spokojenosti sloužit.

!Přestavba mechanického tlakoměru 110R
 




Závěrem ještě několik bodů, s kterými se budete pravděpodobně potýkat:
  • Podklad budíku dejte tak, aby hodnota 0 byla na novém i původním ve stejném místě
  • Obroučku sundavejte na nějaké měkké podložce, například na starém hadru. Nepoškrábete si ji.
  • Obroučku sundavejte postupným ohýbáním po kouskách stále dokola. Obroučka musí jít sundat volně.
  • Z původního budíku jsem vyndal lemující gumu. Zbytečně bránila průchodu světla při podsvícení
  • Starý plášť budíku zevnitř vystříkejte bílou nebo stříbrnou barvou. Zlepší se tak intenzita podsvětlení.

| |

[ Send to friend | Version for print ]
Comments

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole

No comments
Copyright 2001-2015
Materiál ze serveru daves.cz nesmí být publikován bez souhlasu autora.
David Spilka (Daves), tel.: 775 328 374, email: send email, ICQ: 109318615
Partneři
Čištění klimatizace v autě

Čištění autoklimatizací Praha. Autoservis, kde nebudete dlouho čekat.


Google search

Could´t find what you were looking for? Try Google...

Google
Příspěvek
Login
Name:
Pass:
Allways log in: 



I lost my password
I want to register
Statistics
Visiters:47
Loged in:0
Visits today:11581
Total visits:27558529

articles:179
Photos:4065
Comments:1233
Users:310
Advert