- Add to favourite škoda quickbar >> skoda110r.cz | skoda110r.com | skoda100.cz | skodateam.cz | skoda.daves.cz | skoda.virt.cz | techweb 


Here can be your banner

Nejlevnější povinné ručení

Icon of pages



HTML code of icon

Switch to Czech

Načítám obsah...



Search
Menu
Photo Tip
!Deník posledních dnů
 

Diary of last days
Our projects
Advert



Navigation
Povinné ručení

>> Map - Home - Implement of 5 speed gearbox <<


 

Implement of 5 speed gearbox

 
Author:
4578+8007 (32767)Daves (Administrátor)
     109318615 
Created: 19.01.2005 - Updated: 19.01.2005
Stuff needed :
Pětistupňová převodovka
Táhlo řazení ze 120 4kvalt

Tools needed :
Standart set of wrenches, screw-drivers
Úhlová pila
Svářečka

Possible problems :
Zásah do nosných částí vozu
Nutnost vyndat motor a poloosy
Difficulty :
vysoká, asi dva dny

Story :

Kdo z vás čtyřrychlostních neměl chuť řadit pětku...

Myslím že snad každý si někdy řekl "teď by to chtělo pětku" (ve spojitosti s autem, samozřejmě). Proto tedy zástavba pětikvaltu...

Nejdříve musíte nějaký sehnat, až ho seženete, uvidíte první rozdíly...

!Zástavba pětistupňové převodovky
 
!Zástavba pětistupňové převodovky
 


Jak si můžete všimnout, modrá pětistupňová převodovka (ne teda že kdyby měla jinou barvu tak by to tak nebylo) je asi o 6cm delší než původní. To je docela problém, protože se nevejde místo původní... A tenhle problém je to nejhorší a nejpracnější na celé věci.
Čístě teoreticky jde o to, že prostě musíte udělat to místo, aby se tam převodovka vešla. Všechno jsem pro vás pečlivě fotil, a večer jsem to pečlivě smazal, takže jen pár fotek co mi zbylo :(

!Zástavba pětistupňové převodovky
 
!Zástavba pětistupňové převodovky
 
!Zástavba pětistupňové převodovky
 
!Zástavba pětistupňové převodovky
 


Na prvních dvou fotkách vidíte, jak se musí rozšířit tunel uvnitř. V praxi to znamená vést řez kolmo na podlahu napříč tunelem na jeho konci. Dále udělejte čtyři řezy do tunelu. Všechny budou rovnoběžně s tunelem, dva budou těsně u podlahy a dva nahoře. Řezy budou dlouhé až k výztuze pod sedačkami (dívejte se na fotky). Tím jakoby roztřepíte konec tunelu na tři volné část - část na levé straně, část na pravé straně a část horní. Všechny tyto části nyní ohněte - levou vlevo, pravou vpravo a horní nahoru. Nyní už začínáte mít základ nového tvaru tunelu.

Dalších šest řezů musíte udělat na konci tunelu do kolmé stěny (pořád zevnitř auta). Dva spodní jsou vodorovně s podlahou dva horní jsou téměř kolmo a zbylé jsou šikmo. Vypadá to asi takhle : " _ | | /_ " A opět ohýbáte - levou k sobě vlevo, pravou k sobě vpravo, horní pod šroubama nahoru a zbylé dvě tak, aby to tvořilo jakýsi celek.

Nyní přejděme ke zbylým dvoum fotkám. Zde vidíte, jak musíte postupovat při řezání zadní části tunelu z motorového prostoru - stěna je totiž dvojitá, takže Zde opět uděláte vodorovné řezy s podlahou a pak dva trojúhelníkové cípky nahoře. Chce to značnou dávku představivosti. Jak je patrné z posledního obrázku, převodovka není symetrická, takže na jedné straně je potřeba řezat víc a na druhé straně míň. Neustále převodovku nasazujte a kontrolujte postup práce. Perfektně se to dělá v montážní jámě. Jeden vám převodovku zašoupne a drží a vy zespoda kontrolujete vůle.

Pokud se vám to podaří nějak rozumně usadit a všude je dostatečná vůle, máte vyhráno a můžete se věnovat úpravám táhla řazení. To je potřeba naměřit přesně na míru - uřízněte ho těsně u řadící páky a snažte se zachytit přesnou polohu v neutrálu a svařte. Pokud používáte 120kové, pak musíte ještě vyřešit nějakým způsobem úchyt táhla v místě, kde se žene vzduch z topení.

To je v podstatě vše, celá práce je taková piplačka, neustálé zkoušení ale výsledek stojí za to.

| |

[ Send to friend | Version for print ]
Comments

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
 farba21.05.2013 16:32:12 


prosimete jakou barvu si pouzil na tu prevodovku ? taky mam 5q a rad bych ho taky necim natrel. dik
Igor.eddy.stubna@gmail.com


Unregistered
[ Vulgar ] [ Answer ]
 Re:užovka-5q?22.04.2008 17:52:27 


Super - díky MOC! Tu nádrž mám (rv87)...Pustim se do toho, čus Petr


Unregistered
[ Vulgar ] [ Answer ]
 Re:užovka-5q?22.04.2008 17:37:46 


Bez řezání do karosérie ano, ale musí se vyměnit nádrž.


4578+8007 (32767)Daves (Administrátor)
     109318615 
[ Vulgar ] [ Answer ]
 Re:užovka-5q?22.04.2008 17:32:19 


Ahoj, prosim tě, když mám ouzkou škodovku zvanou "užovku" z roku 83, vejde se mi tam pětistupňová převodovka bez řezání do karoserie? Díky moc. Petr


Unregistered
[ Vulgar ] [ Answer ]
 Re:14.06.2007 19:50:08 


Do Š120 od roku výroby 84/85 se již vejde. Karosérie má přípravu. V tomto článku se pojednává o zástavbě do 110R.


4578+8007 (32767)Daves (Administrátor)
     109318615 
[ Vulgar ] [ Answer ]
 14.06.2007 18:57:32 


Ahoj to je zajímavý že já měnil 4za 5q a vešel se mi tam bezproblémů.Nebo mám disinformace?Byl ot 5q pro Š 120 a moja byla z roku 1987


Unregistered
[ Vulgar ] [ Answer ]
 Re:22.12.2006 09:09:06 


Určitě pomůže spočítat zuby. Na první pohled asi nepoznáš.


4578+8007 (32767)Daves (Administrátor)
     109318615 
[ Vulgar ] [ Answer ]
 22.12.2006 08:14:32 


Poradí mo niekto ako poznám (vizuálne) prevodovku 4kvalt zo škody 120 LE (dlhá štvorka). Koľko ich bolo vyrobených ,dá sa vôbec zohnať? (kúpim prípadne vymením za 5kvalt)


Unregistered
[ Vulgar ] [ Answer ]
 Pětikvalt19.07.2006 12:07:08 


Ahoj, neznáš někoho, kdo by byl ochoten mi pomoct s přestavbou na pětikvalt? Někoho šikovného a precizního z okolí Ostravy nebo Frýdku-Místku? Díky Aleš


Unregistered
[ Vulgar ] [ Answer ]
Copyright 2001-2015
Materiál ze serveru daves.cz nesmí být publikován bez souhlasu autora.
David Spilka (Daves), tel.: 775 328 374, email: send email, ICQ: 109318615
Partneři
Čištění klimatizace v autě

Čištění autoklimatizací Praha. Autoservis, kde nebudete dlouho čekat.


Google search

Could´t find what you were looking for? Try Google...

Google
Příspěvek
Login
Name:
Pass:
Allways log in: 



I lost my password
I want to register
Statistics
Visiters:80
Loged in:0
Visits today:4353
Total visits:27551301

articles:179
Photos:4065
Comments:1233
Users:310
Advert