- Add to favourite škoda quickbar >> skoda110r.cz | skoda110r.com | skoda100.cz | skodateam.cz | skoda.daves.cz | skoda.virt.cz | techweb 


Here can be your banner

Povinné ručení

Icon of pages



HTML code of icon

Switch to Czech

Načítám obsah...



Search
Menu
Photo Tip
!Deník posledních dnů
 

Diary of last days
Our projects
Advert



Navigation
Nejlevnější povinné ručení

>> Map - Home - Daily counter <<


 

Daily counter

 
Author:
4578+8007 (32767)Daves (Administrátor)
     109318615 
Created: 19.01.2005 - Updated: 19.01.2005
Stuff needed :
Tachometr 120 s denním počítadlem
Speedometer 110R

Tools needed :
The normal set of keys, hammers, screwdrivers

Possible problems :
 Taking the speedo out and putting it back in
Vyvrtat do skla díru
Delicate job 


Difficulty :
low, couple of hours

Story :

Všichni jistě toužíme po denním počítadle v eRku. Máme několik možností. Jednou je například použít budík z trabanta. Má denní počítadlo a velikostí je naprosto shodný. Probléme je maximální uvedená rychlost 120 :)))

A teď vážně...

Velice dostupná varianta je použití budíku ze 120, ten je však menší a ručičku má téměr poloviční. Navím má daleko menší činné pole a menší maximální rychlost. My potřebujeme skloubit vlastnosti obou budíků do jednoho. Tím myslím velkou ručičku, velkou výchylku a denní počítadlo. Problémem je nulování počítadla, které je vlevo mezi 30-40 km/h. Je fakt, že se málokdy stane, že tuto rychlost překročíte, ale stane se a docela to vadí. Jediné řešení je přehodit nulování doprava, kde sice bude vadit též, ale někde mezi 160-170km/h. Tam vám to nejspíš vadit nebude, pokud nemáte pětikvalt nebo motor z favorita. Obojí mám, takže se mi tam ručička prostě opírá a rychlost 190km/h poznávám podle toho, že se vidím zezadu.

Práce kolem vyndání budíku vezmu letem světem... Od budíku je potřeba odpojit náhon (vyšroubujete ho). Dále musíte budík vyndat z auta, drží tam na dvou šroubech respektive matičkách. Předem palubní desky ho vytáhnete ven. Stejný postup je i u stodvacítky. Dále budík rozeberete. Dělá se to plochým šroubovákem - postupně kolem budíku mírně přiohýbáte obroučku, až se uvolní a budík lze otevřít. Bacha na použítí násilí a na kladivo zapomeňte ! Praskne vám sklíčko !

Nyní když máte oba budíku rozebrané, měli byste vidět asi toto... možná více ostře.

!Denní počítadlo
 


To větší vlevo je budík ze stodvacítky a to menší vpravo je naše eRko. Vy však rozebírejte opatrně dále, až se dostanete do tohoto stádia...

!Denní počítadlo
 


Nepoužívejte násilí, je to jemná součást auta. Jeden úder kladivem a počítáte si rychlost na prstech...

Ručičky jdou někdy blbě sundat, udělejte to pomocí šroubováku. Páčit jí musíte opatrně, aby nedošlo k ohnutí osičky. Je možná lepší ji z druhé strany také podepřít.

Na předchozím obrázku vidíte takové kulaté nesmysly s dírama a osičkou. Ten co vyndáte ze stodvacítky by měl mít pět dět a ten u erka díry tři. Nyní vezmete rozebranou část ze stodvacítky a šoupnete do ní místo nesmyslu s pěti dírama ten nesmysl s třema dírama. Tím získáte stejnou výchylku jako eRkový budík. Celý mechanismus nyní složíme. Pokud máte někde omleté kolečko, můžete ho vyměnit - na eRkovém jsou shodné, navíc býbají kovové.

Je na čase odšroubovat nulování. Jsou tam dva mikrošroubky, ty když vyndáte, tak mám zůstane osa s čudlíkem v ruce. Aniž byste cokoliv dělali s kolečkama nebo osou čísel, přehodíte celý to nulování na druhou stranu. Způsob uchycení si zvolte vlastní. Můžete to tam přilepit, nebo udělat díru se závitem (průměr 0.5mm takže to si dáte) nebo jako já to tam přivařit :))) Zní to drsně, ale prostě to tam COčkem bodnete a je to. Budete mít teď něco takovýdleho :

!Denní počítadlo
 


Teď si vyzkoušejte, že to jde nulovat... Pokud ano, máte vyhráno a můžete pokračovat. Teď si vyměřte kde asi bude díra ve skle a odneste to na vyvrtání. Stojí to asi bůra. Zatím si uděláme podklad. Vezměte kovový eRkový a mírně propilujte díry k uchycení více do stran. U 120 jsou totiž dál od sebe. Pak už jen vypilujte díru na denní počítadlo. Na celek doporučuji dát polep - zakryje to nepřesnosti při práci. Výsledek vypadá takto...

!Denní počítadlo
 


Doufám že jste s výsledkem spokojeni a je to radost pohledět...


| |

[ Send to friend | Version for print ]
Other related articles :
Comments

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
 Re:Maš to na prd07.03.2009 15:04:44 


Petkare díky, jinak přímo citace z textu článku, která snad nepotřebuje další výklad:

Problémem je nulování počítadla, které je vlevo mezi 30-40 km/h. Je fakt, že se málokdy stane, že tuto rychlost překročíte, ale stane se a docela to vadí. Jediné řešení je přehodit nulování doprava, kde sice bude vadit též, ale někde mezi 160-170km/h.


4578+8007 (32767)Daves (Administrátor)
     109318615 
[ Vulgar ] [ Answer ]
 Re:Maš to na prd05.03.2009 12:55:26 


Umíš číst? V textu píše, že se rafička opírá o nulování v rychlosti kolem 170 km/h... nevím teda jak ty, ale já tuto rychlost v erku ještě nevyvinul... reálně jsem už teda rychleji jel, ale to bylo jiným vozem (a skutečných 170 km/h, ne tachometrových...) takže tak...

A pokud se ti to takhle nelíbí, co to zkusit třebas takhle: http://www.skoda110r.cz/gallery.php?aid=690&pid=50


93+2 (47)Petkar (Registrovaný)
  
[ Vulgar ] [ Answer ]
 Maš to na prd03.03.2009 18:13:51 


nemaš dobre vyriešené nulovanie klasicka ručička z R je dlha a tak bude opierat o osku nulovania skoro som to spravil podla teba ale inde som vyčítal že sa to takto neda


25+4 (14)kaysalas1 (Registrovaný)
  
[ Vulgar ] [ Answer ]
Copyright 2001-2015
Materiál ze serveru daves.cz nesmí být publikován bez souhlasu autora.
David Spilka (Daves), tel.: 775 328 374, email: send email, ICQ: 109318615
Partneři
Čištění klimatizace v autě

Čištění autoklimatizací Praha. Autoservis, kde nebudete dlouho čekat.


Google search

Could´t find what you were looking for? Try Google...

Google
Příspěvek
Login
Name:
Pass:
Allways log in: 



I lost my password
I want to register
Statistics
Visiters:67
Loged in:0
Visits today:12732
Total visits:27559680

articles:179
Photos:4065
Comments:1233
Users:310
Advert