Proběhla demonstrace za úpravu poplatků za přeregistraci vozu v rámci ČR.
Během demonstrace byla k podpisu petice
která byla předána na úřad vlády
Moderování demonstrace se ujímal i Caiman ;-)
K demonstraci se připojili i členové Ford klubu.
Proběhl nějaký ten rozhovor pro rozhlas
a i pro televizi
Závěrem bych chtěl poděkovat všem, kteří svou účastí vyjádřili nesouhlas. Jmenovitě například (abecedně) Andrewa, Caimana, Čapouna, eMbesa, Jerroma, Kloogiho, Láďu Ladiče, Lucinku, Petkara, Schwejka, Tátomechanuka, Tuxika.
Akce končila kolečkem a troubením před úřadem.
My jsme pak ještě pokračovali obědem, ale nějak se k nám zbytek nepřipojil ;-)
Principielně nám vadí, pokud za registraci auta se statusem veterán (25 a více let) a stejným účelem využití, se má zaplatit poplatek ve výši 10000Kč. Podobně v současné době neexistuje legální možnost zakoupit takové vozidlo na náhradní díly. Pokus o omlazení vozového parku ČR respektuji, ale měl by se též respektovat veteránský status vozů.
A co můj nový motor ? Hlavou se mi honí myšlenky, čím písty nahradit. Asi půjdu opět cestou T-ček. Taky ještě vylepším hlavu a zaměřím se na místa, která jsem uspěchal. Co se týká měděného těsnění, tak spokojenost. Použiju znovu.
Od Rumunských přátel jsem dostal fotku z jarního klání, o kterou se nemohu nepodělit...
Což mi připomnělo, že jsem se zapomněl zmínit o nákupu dvou nových přileb s kšiltíkem. Takže i proslulá a mnohými zatracovaná Davesova kokoska patří již mezi historii.
Sobotní RZ1 nám byla osudovou. Při startu praskla voda a protože při jízdě není čas sledovat přístroje, přišli jsme na to až v cíli. Dvě poslední zatáčky jsem pocítil ztrátu výkonu a samovolné zapalování směsi. V cíli jsme bez vody a s pořádnou teplotou.
Půl hodiny nám zabrala oprava, což znamenalo prakticky konec šance na úspěch - na časovku jsme dojeli se značnou ztrátou.
Zdálo se, že vše je ok, ale v RZ2 motor chcípnul a už bylo jasné, že něco není v pořádku. Z motoru se vyvalil dým a cíl jsme projeli setrvačností.
Vytáhli jsme výdech víka ventilů hadicí ven z motoru a dojeli do kempu.
První část dne jsem se snažil koně najít. Měnil jsem karburátor, trysky, rozdělovač, vůli ventilů. Vyměnil jsem nakonec i přesazený klínek za normální.
Druhou část dne jsem se snažil koně zkrotit. Dole detonuje, nahoře raketa. Nakonec mi řeklo těsnění sbohem a bylo. Vzhledem ke kompresi a kp se mu nedivím.
Plán na příští týden je jasný. Buď to pojede, nebo ne. 1) snížit kp 2) studenější svíčky 3) vyšší oč benzínu
PS: ještě jsem zapomněl zmínit, že po návratu z testování mě stavěli pomáhat a chránit, kterým jsem se snažil vysvětlit, že musím testovat a nekecat.
Motor naběhal asi dvě hodiny. Tlak 15 na všech čtyřech válcích.
Pak jsem ještě sundal hlavu a zkontroloval, zda se nepotkávají ventily a písty. Na nějaké frajeřinky s modelínou tu nebyl čas ;-)
Ty obtisky jsou od předchozího majitele, ale u druhého válce byl zcela nepatrný nový otisk.
PS1: večer jsem si uvědomil, že ten otisk jsem udělal já, když jsem špatně posadil vahadlo na tyčku a nevšiml si toho. Takže ok. PS2: později jsem ještě došel k závěru, že ty tlaky jsou způsobené nejspíš časováním vačky, kterou jsem malinko opozdil. PS3: tak jsem tedy podruhé otcem :) motor se radostně točí a ukazuje svůj potenciál už na stolici. Uvidíme, jak se ukáže v autě.