Seznámil jsem se s pánem z vedlejší vesnice, který má stovečku v naprosto úžasném stavu.
Vše co vidíte je original dobové, rv 1970. Na autě nejsou použity žádné díly z novovýroby. Vše bylo zakoupeno v sedmdesátých a osmdesátých letech.
Protože lidi jsou paka a neumí řídit, přibyly na stovečce nárazníky. Jsou tam čistě z důvodu ochrany, neboť bez nich bylo auto již několikrát ťuknuto zezadu i zepředu ostatními účastníky silničního provozu.
Historie auta je vcelku zajímavá. Pokusím se nastínit pouze v kostce a doufám, že neuvedu mylné informace.
Auto bylo zakoupeno v roce 1970, v roce 1972 bylo odstrojeno a přestavěno na závodní speciál. Od této doby byly části interiéru a různé doplňky uchovány na půdě. Auto obsahovalo hasící systém, bezpečnostní rám, motor živila osmikanálová hlava s dvěma Webery. Nápravy byly původní, pouze převodovka měla samosvor. Závodní kariéra auta skončila prasklým čepem v samosvoru, zadřením převodovky a motoru. Od té doby stálo auto téměř deset let v garáži a čekalo na opravu. Během této doby z něj byla postupně většina věcí rozprodána a to včetně hasícího systému, rámu, osmikanálové hlavy a dalších cenných věcí. Většina v podstatě za směšné částky. Nebýt duchapřítomnosti dvou přátel majitele, auto nakonec skončilo ve šrotu. Naštěstí se tak nestalo a tak vše, co do té doby leželo na půdě, cestovalo na auto zpět. Díky tomu má v naprosto skvělém stavu všechny chromové doplňky, sedáky i tapecírunky dveří. Motor Š110 je osazen zpátky pětikanálovou hlavou, která má však vyvařená sedla. Blok je převrtaný a obsahuje vložky z tatry s vrtáním 75mm. Písty jsou téčka s dvěma kroužky. Ojnice jsou titanové lehčené. Odlehčen je i setrvačník. Původní burges nahradil sériový výfuk.
Na základě originálního chladiče jsem nechal vyrobit nový...
(zde samozřejmě vidíte originál)