Sobota se nesla ve znaku drobných dodělávek. Docházejí síly a nějak se mi nechce se pouštět do ničeho většího. Při sundavání trubiček z podvozku mi některé praskly, takže asi za 1200 kupuji celou sadu trubiček na škodovku, včetně všech hadiček (hadičky 4ks k brzdám + spojková, dvě kostičky a asi 12 trubiček na celé auto.) Následující fotky ukazují natřený hotový tunel, namontovaný posilovač a pedály z Fuega.
Tak celý pátek jsem řezal a vařil tunel. Vše jsem detailně fotil, ale večer jsem při přenosu fotek místo F6 zmáčkl F8... No tak alespoň fotka srovnání převodovek 4Q a 5Q.
...a vrcholí přípravy. Přehrabujeme se ve šrotu, hledáme vhodné plechy i profily. Hodí se všechno - zábradlí z povodně, starý sporák, kus postele, kusy jiných aut. Prostě vše s nějakými prolisy a podobně. Následující týden montuji do svého auta pětikvalt, hřebenové řízení, posilovač a tažné. Když všechno dobře dopadne, budeme se věnovat i Martinovu eRku a vyvaříme jej. Koncem týdne my měl přijet Michal se svým erkem a měli bychom vestavět Dálkově ovládaný central s alarmem a mobilním poplachem (poplach pomocí mobilního telefonu).
Vzal jsem své dvě volantové tyče a odvrtal jsem z nich zámky. Zkouškami jsem zjistil, že když otočím úchyt zámku, tak dostane přesný sklon a vyjde přesně do výlisku v palubce. Zde vidíte, jak to vypadá.
Zastavil jsem se u Martina, ukazoval mi úpravu volantové tyče ze 120 na uchycení eRka - má to jednu chybu - nelze použít zámek. Shodli jsme se, že takhle to nejde a musí se to předělat.
Přišel soused s tím, že koupil 120tku se zadřeným motorem, tak jsme ho vyndali ven a prodal jsem mu svůj starý ze zelené stovky. Z auta jsme vyhodili posilovač a šoupli tam konzoli co jsem vyndal 8.3. ze Š105. Pár změn v chlazení a stovkový motor se vlezl bez jediné úpravy na motoru. Ještě ten večer s autem odjel... Mě do sbírky přibyl motor 120 a další posilovač. Části motoru použiju časem při zástavbě posilovače (podtlak na sacím potrubí) a favorita (vana). Aby to nebylo málo, tak jsem díly dostal zdarma a za práci zaplaceno :)
Sháněl jsem tyč k řízení s kardany - na vyhlídlé 120tce mě už někdo předběhl, ale hned ve vedlejší vesnici tyč byla, dokonce byl v autě i posilovač, takže jsem ho získal zdarma...
Přivezl jsem si přední nápravu s hřebenovým řízením. Není úplně super, spousta šroubů už nikdo nikdy nepovolí, ale prozatím stačí. Časem bych chtěl postavit nápravu komplet novou.
Byla tam vůle. Já si myslel, že to je někde mezi šnekem a hřebenem. Nejznatelnější to bylo třeba při pomalé jízdě po kostkách. Takový kovový zvuk, jak kdyby něco bouchalo o karosérii. Ale prý to byl nějaký silentblok kloubu, co je pod manžetou či co. Já to blíž nezkoumal. Teď je náprava tichoučká.
Ukazuje to spotřebu "jakože benzín", což je v reálu +1.1L. Těch 0.9 už je počítáno z reálné spotřeby. Tedy 4.3L plynu na 100km. Dlouhodobou (za 33 tisíc km) reálnou spotřebu plynu mám 6.18L/100km. Ovlivnila to hlavně zima, kdy je spotřeba vyšší. Těch 4.3 udělám jen v létě a jen o prázdninách, když je volná silnice. Jinak se pod 5 nedostanu. Hodně dobrá spotřeba se dá udělat na rovných úsecích mezi vesnicema. Ale jezdím dálnici, ta to zvyšuje.
Nevěř všemu, co se píše. Z něčeho senzace být musí a upřímně ty bodový sváry z fabriky, co odloupneš kombinačkama se nedají srovnávat s kvalitním CO svárem. Stačí se podívat na profily po bouračce. A k tomu článku - ta zbouraná oktávie nemá nic společného s tou svařovanou z následujících fotek. Porovnej přední sloupky. Má to navodit klamavý pocit, z čeho lze auto posvářet. Už to vypovídá o kvalitě článku Já to mám čistě jako pokus. Co ještě zvládnu a co už ne. A zase si z toho odnesu kupu zkušeností. Víc než čtením bublin na novinkách Myslím, že tenhle článek není pro nikoho přínosný. Kdyby psali o změnách pasivní bezpečnosti mezi jednotlivými modely, udělali by lépe. Třeba Fe od modelu 98 má vyztuženou karosérii a je mnohem bezpečnější.