Motor naběhal asi dvě hodiny. Tlak 15 na všech čtyřech válcích.
Pak jsem ještě sundal hlavu a zkontroloval, zda se nepotkávají ventily a písty. Na nějaké frajeřinky s modelínou tu nebyl čas ;-)
Ty obtisky jsou od předchozího majitele, ale u druhého válce byl zcela nepatrný nový otisk.
PS1: večer jsem si uvědomil, že ten otisk jsem udělal já, když jsem špatně posadil vahadlo na tyčku a nevšiml si toho. Takže ok. PS2: později jsem ještě došel k závěru, že ty tlaky jsou způsobené nejspíš časováním vačky, kterou jsem malinko opozdil. PS3: tak jsem tedy podruhé otcem :) motor se radostně točí a ukazuje svůj potenciál už na stolici. Uvidíme, jak se ukáže v autě.
Protože v místě záběhu motoru se pohyboval pan kardinál Vlk (no ne že by přišel posvětit zrozené koně), byl jsem donucen posvářet nějaký výfuk. On mě tedy vlastně nikdo nenutil, ale nedovedu si představit, jak by vedl projev, zatímco já bych tři hodiny tůroval motor bez výfuku na stolici.
Pravda, zas tak moc jsem tomu nepomohl :) Ale získal pár hodin na projev k dobru. Pak jsem konečně dal motor na stolici.
Běžel pár minut a pak se utavila noha rozdělovače. Na ozubeném kolečku se ulomil jeden zub. Za všechno mohla docela malá špona v ostřikovací trysce. Holt kdo nemaže...
Ložiska, ojnice, vložky, písty... znáte to... ani sem to nefotil.
Večer už to bylo v kupě. Škoda, že už nebyl čas si zavrčet.
A perlička... ...mám seskládáno, dotáhnu šroub na řemenici a ouha - motor se netočí... ...ano, povysunutý axiál. Hajzlík. Takže rozebrat - znovu a lépe.
Ráno jsem zajel do brusírny a vyzvedl hotové válce. Čeká mne náročný víkend, kdy z té kupy železa a hliníku musím postavit něco, co bude schopné žít samostatný život :)
Zatím mi ještě chybí vačka, která podstupuje proces v kalírně. Místo ní použiju na záběh nějakou sérii. Jinak mám všechno - alespoň si to myslím. Doufám, že mě víkend nepřesvědčí o opaku.
Večer jsem vyzvedl nějaké díly na nápravy a sady natvrzených tlumičů.
Byla tam vůle. Já si myslel, že to je někde mezi šnekem a hřebenem. Nejznatelnější to bylo třeba při pomalé jízdě po kostkách. Takový kovový zvuk, jak kdyby něco bouchalo o karosérii. Ale prý to byl nějaký silentblok kloubu, co je pod manžetou či co. Já to blíž nezkoumal. Teď je náprava tichoučká.
Ukazuje to spotřebu "jakože benzín", což je v reálu +1.1L. Těch 0.9 už je počítáno z reálné spotřeby. Tedy 4.3L plynu na 100km. Dlouhodobou (za 33 tisíc km) reálnou spotřebu plynu mám 6.18L/100km. Ovlivnila to hlavně zima, kdy je spotřeba vyšší. Těch 4.3 udělám jen v létě a jen o prázdninách, když je volná silnice. Jinak se pod 5 nedostanu. Hodně dobrá spotřeba se dá udělat na rovných úsecích mezi vesnicema. Ale jezdím dálnici, ta to zvyšuje.
Nevěř všemu, co se píše. Z něčeho senzace být musí a upřímně ty bodový sváry z fabriky, co odloupneš kombinačkama se nedají srovnávat s kvalitním CO svárem. Stačí se podívat na profily po bouračce. A k tomu článku - ta zbouraná oktávie nemá nic společného s tou svařovanou z následujících fotek. Porovnej přední sloupky. Má to navodit klamavý pocit, z čeho lze auto posvářet. Už to vypovídá o kvalitě článku Já to mám čistě jako pokus. Co ještě zvládnu a co už ne. A zase si z toho odnesu kupu zkušeností. Víc než čtením bublin na novinkách Myslím, že tenhle článek není pro nikoho přínosný. Kdyby psali o změnách pasivní bezpečnosti mezi jednotlivými modely, udělali by lépe. Třeba Fe od modelu 98 má vyztuženou karosérii a je mnohem bezpečnější.