Konečně jsem se masivně pustil do rozebírání škodule. Vyškubl jsem ven motor. šlo to i se spojkovým hřídelem, což je super - použiju ho aspoň na ustředění spojky ve favoritu. Z tohohle motoru použiju olejovou vanu a asi spojku. Je tu už talířovka. Jinak ze zbytků jiných motorů ho hodím zase do kupy, protože jinak je motoricky fakt dobrej a půjde do jinýho auta...
Teď se musím omluvit za ten narozeninový žert, že eRko dám za odvoz. Čekal jsem, zda by ho vůbec někdo chtěl a buď všichni pochopili, že jde o žert, nebo o něj nikdo nemá zájem :( Samozřejmě tu 120 jsem koupil za oněch 1500 jen kvůli dvoum super gumám a přední i zadní nápravě. Použil jsem i chladič a hodí se i jiné díly. Martin chce celoplošná čelní světla a zadní stahovačky. Motor už je také zamluvený. Jinak je na autě nové čelo a levý přední blatník, takže taky prodám. Ozvěte se. Takže jsem eRko nerozstřelil, jen ho čekají další úpravy. Rozhodl jsem se do toho jít vážně, takže teď dostane náporové chlazení a motor z favorita. Zdá se, že příští rok kompletně vyměním podlahu včetně prahů a výztuh. Možná to stihnu ještě letos, nebo příští rok na jaře.
Obětoval jsem 4000 a koupil na vrakovišti favoriťácký motor. Je kompletní, se vším všudy. Výfukové i sací potrubí, karbec se sáním i s filtrem, rozdělovač... Na druhém obrázku je vidět již upravená pumpa... pilka na železo, pilník a jedem...
Koupil jsem kompletní 120M rv85 se vším všudy (repro, nanystr na benzín, trojúhelník, baterka...) no prostě pojízná (asi 110km/h jsem jel) za závratnou sumu 1500Kč. Hodlám jí přestavět na 130LR, eRko budu buď rušit, nebo ho dám za odvoz.
Auto se zalévá hmotami (fridex, převodový olej, motorový olej, benzín a brzdovka). Přední náprava je úplně super, je to jak když mám v autě posilovač - točím malíčkem :) Posilovač také ujde, má to alespoň snahu zastavit. Převodovka je také celkem dobrá, pouze silně hučí ložisko, takže plánuji generálku převodovky. Poprvé po deseti dnech sjíždím vlastními silami z jámy. Auto není zajeté a spousta věcí není udělána 100%, ale po půlnoci odjížím domů. Po cestě se mírně bojím, takže jedu pomalu (130Km/h). Pětku neřadím, pouze z kopce abych ji odzkoušel. Rozjezdy jsou super, na trojku jede auto 100km/h, což je super - s čtyřkvaltem to bylo 90km/h. Auto celkem sedí, ale mám pocit že musím nechat vyvážit přední kola. Také se cestou ozývají strašidelné zvuky z nápravy, ale domnívám se, že kola škrtají v určitou chvíli o blatníky. To se ještě musí nějak vyřešit.
V rychlosti rozvádím trubičky, vzhledem k tomu, že jsou čtyři průměru 6mm (nádrž+ olej+spojka) tak mi to dává dost zabrat. Ohybají se pěkně blbě. Také natírám nápravu a přichycuji volantovou tyč.
Byla tam vůle. Já si myslel, že to je někde mezi šnekem a hřebenem. Nejznatelnější to bylo třeba při pomalé jízdě po kostkách. Takový kovový zvuk, jak kdyby něco bouchalo o karosérii. Ale prý to byl nějaký silentblok kloubu, co je pod manžetou či co. Já to blíž nezkoumal. Teď je náprava tichoučká.
Ukazuje to spotřebu "jakože benzín", což je v reálu +1.1L. Těch 0.9 už je počítáno z reálné spotřeby. Tedy 4.3L plynu na 100km. Dlouhodobou (za 33 tisíc km) reálnou spotřebu plynu mám 6.18L/100km. Ovlivnila to hlavně zima, kdy je spotřeba vyšší. Těch 4.3 udělám jen v létě a jen o prázdninách, když je volná silnice. Jinak se pod 5 nedostanu. Hodně dobrá spotřeba se dá udělat na rovných úsecích mezi vesnicema. Ale jezdím dálnici, ta to zvyšuje.
Nevěř všemu, co se píše. Z něčeho senzace být musí a upřímně ty bodový sváry z fabriky, co odloupneš kombinačkama se nedají srovnávat s kvalitním CO svárem. Stačí se podívat na profily po bouračce. A k tomu článku - ta zbouraná oktávie nemá nic společného s tou svařovanou z následujících fotek. Porovnej přední sloupky. Má to navodit klamavý pocit, z čeho lze auto posvářet. Už to vypovídá o kvalitě článku Já to mám čistě jako pokus. Co ještě zvládnu a co už ne. A zase si z toho odnesu kupu zkušeností. Víc než čtením bublin na novinkách Myslím, že tenhle článek není pro nikoho přínosný. Kdyby psali o změnách pasivní bezpečnosti mezi jednotlivými modely, udělali by lépe. Třeba Fe od modelu 98 má vyztuženou karosérii a je mnohem bezpečnější.