FAJS DCOE - weber
Vytištěno z //web.daves.cz/index2.php?&item=464
Autor:
4578+8007 (32767)Daves (Administrátor)
     109318615 
Vytvořeno: 09.08.2013 - Změněno: 09.08.2013
Rozhodl jsem se do své nabídky zařadit karburátory značky FAJS, což jsou v podstatě přesné kopie Webrů DCOE.

Nové italské karburátory dnes už nekoupíte a to co se prodává, to jsou španělské kopie - na víčku je i made in spain.

Jejich problém je ten, že s nimi nejsou dobré zkušenosti. Proč tedy nedat šanci FAJS, když cena je poloviční ?

Jaké tedy jsou karburátory FAJS ???

Na následujících fotkách vidíte vlevo FAJS 40DCOE a vpravo WEBER 38DCOE.

Rozdíl v sytičové páce není, pouze na 38DCOE je obrácená. Běžně se montovala ta, co je na FAJSu.

!FAJS DCOE - weber
 
!FAJS DCOE - weber
 
!FAJS DCOE - weber
 
!FAJS DCOE - weber
 


Z vnějšího pohledu velmi povedené, konstrukcí vychází z posledních modelů DCOE s bypass šroubem vzduchu.

Prakticky nerozeznáte originál od kopie, nebýt na víčku nápis FAJS, chybějící loga WEBER.

První dojem je tedy velmi dobrý, zpracování precizní a kvalitní.

Pojďmě karburátor rozebrat a podívat se, jak vypadá uvnitř.

!FAJS DCOE - weber
 
!FAJS DCOE - weber
 
!FAJS DCOE - weber
 
!FAJS DCOE - weber
 


Uvnitř se skrývá plastový plovák, což je standard pro novou řadu weberů. Všechny díly jsou naprosto shodné a záměnné.

Jejich kvalita odpovídá kvalitě dnes nabízených dílů. Oproti originálu je o chlup horší - shodná se španělskou verzí a dnešní výrobou.

!FAJS DCOE - weber
 


Startovací tryska je rozdělena na trysky a vzdušník, stejně jak tomu bylo v posledních weberech. Žádné odlišnosti nenajdete.

Co mohlo být uděláno lépe, je určitě rozprašovač, na kterém najdeme otřepy z předělů formy. Nic, co by nešlo jednoduše odstranit.

K našemu překvapení však karburátor naprosto výborně šlape i s netknutým rozprašovačem. Nicméně zde bude prostor pro tuning :)

!FAJS DCOE - weber
 
!FAJS DCOE - weber
 
!FAJS DCOE - weber
 


Zpracování celého karburátoru je na špičkové úrovni, srovnatelné s originálem, což je patrné z detailních fotek.

Navíc výrobce reaguje na naše požadavky a rok od roku zlepšuje kvalitu. Zatímco na FAJSech z roku 2012 bylo hodně práce, verze 2017 jsou téměř perfektní.

Někde jsem četl, že si někdo stěžuje, že vratná pružina klapek dře o tělo a závity poskakují přes hranu vývrtu. Ono to tak opravdu zní a vypadá.

Ovšem po bližším zkoumání zjistíte, že celý karburátor je skládán nasucho, takže oko pružiny poskakuje na čepu. Vždy když překoná sílu, tak poskočí.

Stačí čep promazat, promazat očko pružiny a najednou chodí krásně plynule a tiše.

Karburátor je k dostání jak 40DCOE tak 45DCOE na eshopu škodateamu za cenu kolem 5000Kč.

Jak promluví test v praxi ?

Na to si musíte ještě chvilku počkat :)

Připravujeme VIDEO !!!

Materiál ze serveru daves.cz nesmí být publikován bez souhlasu autora.
David Spilka (Daves), tel.: 775 328 374, email: pošli email, ICQ: 109318615