Výměna vačky
Vytištěno z //web.daves.cz/index2.php?&item=357
Autor:
4578+8007 (32767)Daves (Administrátor)
     109318615 
Vytvořeno: 19.06.2006 - Změněno: 19.06.2006
Potřebný materiál :
Nabroušená vačka
Rozvodová kola s řetězem
Těsnění krytu rozvodů (prsou)
Těsnění olejové vany
Těsnění víka ventilů
Těsnění krytu zdvihátek
Těsnění pod sací koš (olejové čerpadlo)
Těsnění palivového čerpadla
Olejový filtr
4L oleje
Gufero

Potřebné nářadí :
Běžná sada nářadí

Úskalí práce :
Vypuštění oleje, sundání vany
Sundání piána (vahadel)

Náročnost :
střední, jeden den

Příběh :

Někdo sbírá koně, někdo zase klokany, ale všichni by rádi měli nejvíce toho onoho pod kapotou.

Důležitým faktorem hybné síly našeho plechového miláčka je výkon a kroutící moment. Výkon jako takový je celkem zavádějící veličina, neboť jde pouze o přepočtený kroutící moment ve vztahu k otáčkám. Právě kroutící moment je síla, která nás kroutí kupředu. Výkon většinou bývá největší ve vyšších otáčkách zatímco kroutící moment v nižších. Ideální sportovní jízda vypadá tak, že řadíme na další rychlostní stupeň v oblasti nejvyššího výkonu a padáme s otáčkami do oblasti nejvyššího kroutícího momentu. Snahou je posunout vrchol kroutícího momentu blíže k maximálnímu výkonu a mít charakteristiku kroutícího momentu co nejplošší.

!Výměna vačky
 


Právě ostrá vačka je to, co posouvá náš kroutící moment do vyšších otáček.

Výměnu zahájíme vypouštěním prohřátého oleje. Pak demontujeme filtr.
Prohřátého proto, aby byl řidší a lépe vytékal a vyplách pěkně vanu.

Sundáme olejovou vanu a odšroubujeme sací koš od bloku nebo od prsou.
Olejová vana drží na 18-19 šroubech. Možná budete muset sundat kryt setrvačníku abyste získali přístup ke krajním dvou šroubům.

Odpojíme kabely od rozdělovače a vyndáme rozdělovač.
Zapamatujte si pořadí kabelů na rozdělovači, stejně tak jeho pootočení.

Doporučuji otočit minimálně klikou na 0° a poznamenat polohu palce rozdělovače.

Odšroubujeme prsa, povolíme rozvodová kola a sundáme je.
Budete muset povolit a sundat řemenici. Takže sundat řemen z alternátoru (ťen je lepší demontovat úplně, ať později nepřekáží).
Šroub řemenice povoluji většinou sekáčem, ale jde to i zapřením řemenice.

!Výměna vačky
 
!Výměna vačky
 


Sundáme víko ventilů a demontujeme piáno.
Dva krajní šrouby drží mimo piáno též hlavu. Dále jsou uprostřed další čtyři šrouby.


!Výměna vačky
 


Sundáme kryt zdvihátek, vytaháme zdvihátka a misky, sundáme palivové čerpadlo.
Misky lze vytahnout tak, že do nich strčíme prst a vytáhneme. Skládejte si je tak, abyste věděli kde která byla.

Kdo má velký prsty, musí si poradit jinak.


!Výměna vačky
 


Polovolíme šrouby krytu vačky a vačku vytáhneme
Mělo by to jít hladce a bez problému.


!Výměna vačky
 


Nyní vše opačným směrem :)
Zasuneme opatrně vačku, možná vám bude déle trvat než se trefíte do stěny motoru na druhém konci. Našroubujeme kryt vačky, zasuneme zpět misky, nastrkáme zdvihátka, zašroubujeme piáno, nandáme kryt zdvihátek a palivové čerpadlo. Nasadíme a utáhneme rozvody, vyměníme gufero na prsou a prsa přišroubujeme. Přišroubujeme sací koš a vanu. Zasujeme a zapojíme rozdělovač a případně alternátor, nasadíme řemenici a řemen. Přeměříme ventilovou vůli, nasadíme víko ventilů, olejový filtr, napustíme olej a jedeme na testy :)


!Výměna vačky
 
!Výměna vačky
 


Gratuluju... Vaše vačka je vyměněna :)

PS: Ostrou vačku najdeme v motoru Š110R a Š110LS (247°), ve favoritu 136LX a GLX (248°), nebo lze zakoupit ostřejší.


Materiál ze serveru daves.cz nesmí být publikován bez souhlasu autora.
David Spilka (Daves), tel.: 775 328 374, email: pošli email, ICQ: 109318615