- Přidat do oblíbených škoda quickbar >> skoda110r.cz | skoda110r.com | skoda100.cz | skodateam.cz | skoda.daves.cz | skoda.virt.cz | techweb 


Zde může být vaše reklama

Povinné ručení

Ikona stránek



HTML kód ikony

Switch to English

Načítám obsah...



Vyhledávání
Menu
Foto Tip
!Deník posledních dnů
 

Deník posledních dnů
Naše projekty
Reklama



Navigace
Povinné ručení

>> Mapa - Domů - Renovace kloubových poloos <<


 

Renovace kloubových poloos

 
Autor:
4578+8007 (32767)Daves (Administrátor)
     109318615 
Vytvořeno: 12.06.2006 - Změněno: 01.11.2007
Potřebný materiál :
Jeden pár poloos a k tomu náhradní díly
(minimálně 4ks manžet + 4ks spony)

Potřebné nářadí :
Běžná sada nářadí

Úskalí práce :
Vyndání poloos z auta
Patlání se ve vazelíně

Náročnost :
střední, jeden den

Příběh :

Kloubové poloosy patří mezi poměrně namáhanou podvozkovou součást vozu. Přenáší sílu mezi převodovkou na hřídelí kola. Na hřídel kola se šroubují pomocí šesti imbusových šroubů, do převodovky jsou zasunuty tisícihranem s pojistným kroužkem. Kroužek je součástí převodovky.

Renovace kloubových poloos-hridel

Poloosa se skládá ze dvou kloubů. U vozů Garde byly oba klouby konstrukčně shodné a skládaly se z klece se šesti koulemi. U rapida je pak vnitřní kloub tvořen třemi valivými kameny. Klouby jsou naplněny mazacím tukem a chráněny manžetou. Pokud se manžeta protrhne, dostane se do kloubu prach, který se smísí s tukem a vytvoří brusnou pastu. V takovém případě se vybrousí kluzné plochy a kloub se nenávratně poškodí.

No a aby se tohle nestalo, můžeme poloosy včas repasovat...

!Renovace kloubových poloos
 


Poloosu rozebereme. Jedna strana se skládá z tripoidního kloubu, druhá z klece s šesti koulemi.

!Renovace kloubových poloos
 
!Renovace kloubových poloos
 


Nyní rozebereme klouby. Tripoidní půjde lehce. Z jednotlivých os sundále valivé kameny. Buď jsou unášeny na jehlovém ložisku s 28 jehlami, nebo jsou na kluzném pouzdru. Záleží na výrobě - u rapida z rv1989 byla kluzná pouzdra. Samotné tělo je zajištěno dvěma kroužky shora a zespoda. S druhou stranou je to horší. Střed poloosy vytáhněte. Drží jen pomocí rozpěrného kroužku. Nyní pomocí šroubováku uvolněte jednotlivé koule. Na následujících fotkách si všimněte, že jeden otvor klece je větší. Tento otvor musít mít kolmo k hlavici a celou klec vyjmete ven. Samotný střed opět vyndáte situováním jednoho zubu do většího otvoru :)

!Renovace kloubových poloos
 
!Renovace kloubových poloos
 


No a takhle už to vypada rozebrané

!Renovace kloubových poloos
 
!Renovace kloubových poloos
 


Nyní je přichází tvrdá práce. Očistěte jednotlivé díly.

!Renovace kloubových poloos
 
!Renovace kloubových poloos
 


Kdo chce, může dál natřít třeba červenou barvou, aby se poloosy rychleji otáčely.

!Renovace kloubových poloos
 


A moment skládání je tu. Takže klec do tělesa kloubu, ježek do klece a jako poslední přidáme koule. Mraky vazelíny a před zasunutím poloosy hřídele nezapomeneme nasunout manžetu.
!Renovace kloubových poloos
 
!Renovace kloubových poloos
 
!Renovace kloubových poloos
 

Nasuneme i manžetu druhé strany, nasadíme střed kloubu, osadíme valivými kameny, mraky vazelíny a zasuneme do tělesa kloubu. Utáhneme manžety a ...

!Renovace kloubových poloos
 


...hotovo :)


| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
S tímto článkem souvisí
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
 26.12.2022 21:00:14 


Ahoj. Mám dotaz z jakého auta jsou kryty hřídele řemenu kloubu hřídele?


Unregistered
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 to mi něco přípomíná13.07.2008 22:32:58 


Když nebylo na vojně co dělat tak se dělaly takové opravy jak tu popisujete , nejduležitější věc byla nový nátěr v barvě khaki .Doba pokročila a civil si žadá jinou barvu takže ta červená je o hodně lepší jinak je to pořád stejná kravina ,manžety na poloose měním zasadně pokud jsou porušeny.


Unregistered
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 Re:homokineťák22.12.2007 23:18:36 


Tak díkec hnedka to jdu zkusit. doufám že se zadaří.


Unregistered
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 Re:homokineťák22.12.2007 23:15:20 


Není tam ségrovka, ale pojistný kroužek. Tahem, případně rázem to lze stáhnout. Bez vyndání hřídele to nejde.


4578+8007 (32767)Daves (Administrátor)
     109318615 
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 Re:homokineťák22.12.2007 23:09:43 


to je dobrá rada, ale vyskytne se další problém, protože na tý řídeli pod kloubem je sejgrovka a tu nesundám protože se tam nedostanu, tudíž nevyndám řídel. tak jsem zase ztracen.


Unregistered
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 Re:homokineťák22.12.2007 21:33:01 


Rozebrat to samozřejmě jde. Jak jinak by to někdo složil ?

Ze středu toho kloubu se musí vytáhnout hřídel. Pak se musí kloub maximálně natočit tak, aby koule směrovala co nejvíc ven. A pak zatlačením vyskočí.


4578+8007 (32767)Daves (Administrátor)
     109318615 
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 homokineťák22.12.2007 21:09:12 


Hele já úbec nevím jak vyndat ty koule z toho kloubu úbec mi to nejde, nerad bych ten kloub zničil. prosím poraďte jak na to, někdo mi dokonce tvrdí že to rozebrat ani nejde tak nevim.


Unregistered
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 16.07.2006 22:56:49 


4auky take se tim zabyvam skus si nektere díly necha opískovat a necht nastříkat praskovu barvou. jestly chseš tak ti mužu poslat jak ja sem zrepasoval třeba prední napravu u Fáčka TEACI@seznam cz.


Unregistered
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
Copyright 2001-2015
Materiál ze serveru daves.cz nesmí být publikován bez souhlasu autora.
David Spilka (Daves), tel.: 775 328 374, email: pošli email, ICQ: 109318615
Partneři
Čištění klimatizace v autě

Čištění autoklimatizací Praha. Autoservis, kde nebudete dlouho čekat.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Příspěvek
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Statistika
Právě prohlíží:60
Právě přihlášeno:0
Dnes návštěv:3232
Celkem návštěv:27197542

Článků:179
Fotografií:4065
Komentářů:1231
Uživatelů:310
Reklama