Výměna čelního či zadního okna
Vytištěno z //web.daves.cz/index2.php?&item=328
Autor:
4578+8007 (32767)Daves (Administrátor)
     109318615 
Vytvořeno: 12.01.2006 - Změněno: 18.09.2007
Potřebný materiál :
Kus tvrdého ohebného drátu

Potřebné nářadí :
-

Úskalí práce :
-

Náročnost :
malá, deset minut

Příběh :

Kdo nemá zaručený způsob vyndání čelního či zadního okna, zaručeně se toho bojí :)

Sám jsem prošel mnoha způsoby od vykopávání, přes páčení až po odřezávání. A věřte, že dnes Vám prozradím, jak jednoduše vyndat okna během pěti minut a to s naprostým klidem a bez možnosti poškození okna i těsnění.

Vše co potřebujeme je obyčejný kus drátu, nejlépe vyhovuje například drát z drátěnky (oplocení).

!Výměna čelního či zadního okna
 
!Výměna čelního či zadního okna
 


Drát postupně zasouváme mezi těsnění okna a karosérii, začínáme nahoře a postupujeme směrem ke krajům. Vždy si drát ohneme, zastrčíme, ohneme, zastrčíme a tak pokračujeme dokud zbývá drát.

!Výměna čelního či zadního okna
 


Takto okrášlené okno se začne samo a hlavně bezpečně vysouvat.

!Výměna čelního či zadního okna
 


Ve chvíli, kdy takto odrátujeme více jak 1/2 okna, lze okno vysadit.

!Výměna čelního či zadního okna
 


Tímto způsobem jsem vyndal již mnoho oken od Š100 přes Š100R až po Š120. Žádné z nich se nepoškodilo.

Pokud nenajdete v okolí vhodný drát, lze použít celkem dobře i malých hřebíčků, délka cca 3cm, průměr 1.5mm.

Hřebíčky zasunujte podobně jako drát, cca po 10 centimetrech. Podrží vám těsnění zvednuté a okno pak jde vyjmout.

Nikdy se nepokoušejte vyndat okno pomocí šroubováků, tlakem v jednom místě, nebo jiným hrubým násilím.




Na zasklení mám též svůj tip.

1) Namažte hranu ohna z obou stran mýdlem, aby se později okno v gumě dobře usadilo
2) Gumu nandejte na okno, pozor kde je spoj. Nejlépe bude působit, když bude uprostřed a ne náhodně.
3) Do gumy zasuňte hliníkovou lištu nebo cokoli co tam má být. Zase si můžete pomoci mýdlovou vodou.
4) Okno omotejte shora dolů drátem tak, aby se na spodní hraně drát potkal, překřízil a měl určitý přesah.
5) Spodní stranu se snažte co nejpřesneji usadit tak, aby střed okna byl ve středu auta.
6) Tlakem shora na okno ho donuťte zůstat na spodním rantlu.
7) Pomalu tahem za drát převlékejte těsnění přes rantl karosérie. Obvykle to dělám po částech. Kus vlevo, kus vpravo, kus vlevo...
8) Tlakem shora na okno jej usazujte a pomáhejte aby sedlo těsnění. Shora je potřeba taky rovnat gumové těsnění aby se neboulilo.
9) Až tam bude celé okno, tak ještě uvnitř kolem dokola těsnění přerovnat a vtáhnout dovnitř.

!Výměna čelního či zadního okna
 


Celý proces vyžadujte určitou dávku trpělivosti a krapet času. Nové okno z eRka jsem pasoval zhruba tři hodiny, okno u rapida asi hodinu a něco. Nové těsnění je hodně napružené do opačného směru než je na autě (logické, jinak by netěsnilo), takže je s tím celkem práce než to sedne. Staré těsnění se zasklívá mnohem jednodušeji. Je to otázka pár minut. Okno z eRka je celkem bytelné a nechá si celkem dost líbit, u rapida už je to horší. Je méně klenuté a slabší.

Mnoho šťastně vyměněných oken ;-)

Materiál ze serveru daves.cz nesmí být publikován bez souhlasu autora.
David Spilka (Daves), tel.: 775 328 374, email: pošli email, ICQ: 109318615