| | | | |
---|
| Autor: | | Vytvořeno: 12.01.2006 - Změněno: 12.01.2006 | Potřebný materiál : Pravý a Levý práh na Š110R, alternativně na Š100
Potřebné nářadí : Úhlová pila (flexa, frička, rozbruska :))) Vrtačka CO svářečka Běžné nářadí
Úskalí práce : Odstranění starých prahů
Náročnost : vyšší, dva dny
Příběh :
Výměna prahů je poměrně náročnější činnost. Předem je důležité vědět, co všechno chceme měnit. Zda budeme měnit jen prahy, nebo i vnitřní výztuhy, případně celou podlahu...
Prahy na 110R jsou poměrně vzácná a tudíž drahá sranda. Cena za kus se pohybuje v rozmezí od 1000-2000Kč. Z tohoto důvodu zmíním též možnost použití prahů ze Š100, které jsou přeci jen dostupnější. Pokud však budete pečlivě hledat, podaří se Vám koupit prahy na Š110R i za 700 kus, ve výjimečných případech za 700 pár.
Prahy na Š110R
Nyní si uděláme jasno, co všechno a odkud uříznem a zahájíme ohnivou kreaci...
...samozřejmě fajnšmekři řežou výhradně večer... vypadá to lépe :)
Hotovo, Hirošima Hadr.
Ok, podíváme se, co nám to tam vlastně zbylo a začistíme tak, abychom mohli práh zasadit.
Těm, co tam toho moc nezbylo, vyřezali i výztuhy a nemají originální, mohou si je vyrobit z výztuh pro vozy Š120.
Stačí dvě výztuhy spojit.
No a přejděme k zasazení...
Pokud jste řezali i výztuhy, můžete se vrhnout i na domek zadních ramen...
Pokud se nám auto nerozpadlo, můžeme pokračovat dál.
Pokud děláte vážnější zásahy, auto si vyztužte a zásahy dělejte postupně, nikdy ne naráz !
Tak a přejděme k hlavní části - pasování prahu.
Pokud nebudete využívat trubkového heveru, nebo máte již vyřešeno jinak, zavařte díru pro trubku v prahu.
Pokud nemáte bodovačku, navrtejte si do prahu po celém obvodu min 6mm díry. Skrz tyto díry později práh nabodujeme.
Poté práh usaďte na kastli a zajistěte jej svěrkami proti pohybu. Doporučuji pasovat vždy prahy podle plechařiny. Opačně to bývá víc práce ;-) Pozornost věnujte zejména dveřím. Ustavte je do ideální polohy a srovnejte podle nich práh. Tak zajistíte dokonalou polohu.
Až si budete 200% jisti, že práh je tam kde má být, zabodujte jej a navařte sloupky.
Pokud teď nebo později zjistíte, že práh nesedí, bude lepší řezat a ohybat dveře.
Pokud nám práh sedí, všechno vypadá super a já Vám gratuluji.
V případě, že máte práh ze Š100, máte několik možností, jak jej přichytit.
1) Práh nechat v celku, pouze uřezat a zavařit náběhy na sloupky. Nastane problém s tím, že vzadu nespasujete blatník přes práh. Mnoho lidí to řeší tak, že blatník uříznou v místě, kde navazuje na práh a k prahu ho přibodují.
2) Práh přeříznout, použít začátek a konec a svařit jej. Část pod zadním blatníkem můžeme řešit operativně - nebude vidět.
Pražíš, pražím, pražíme...
|
|
| | | | |
| Copyright 2001-2015
| |
---|
| Materiál ze serveru daves.cz nesmí být publikován bez souhlasu autora. David Spilka (Daves), tel.: 775 328 374, email: pošli email, ICQ: 109318615
|
| | | | |
| Google search
| |
---|
| Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...
|
| | | | |
| | | Statistika
| |
---|
| Právě prohlíží: | 113 | Právě přihlášeno: | 0 | Dnes návštěv: | 395 | Celkem návštěv: | 28833091 |
| Článků: | 179 | Fotografií: | 4065 | Komentářů: | 1237 | Uživatelů: | 310 |
|
| | | | |
|