Facet pumpa složí k náhradě klasické sériové palivové pumpy.
Instalace
Odpojte autobaterii od palubní sítě
Uvolněte tlak v palivovém potrubí a potrubí rozpojte
Vyberte umístění pro Facet pumpu s ohledem na to, že by měla být montována ve svislé poloze, ne výše než 50cm od dna nádrže a v místě s teplotou nepřevyšující 60°C
Zapojte přívod napětí palivové pumpy na olejový tlakový spínač, pokud není k dispozici, zapojte jej na palubní napětí. U vozů škoda například na cívku.
]
Zapojte zpět baterii do palublí sítě a nastartujte motor.
Doporučení
Zapojte palivovou pumpu přes spínač tlaku oleje, tím dojde k vypnutí pumpy v případě vypnutí motoru a zabrání se tak jejímu zbytečnému chodu.
Použijte silentbloky k odhlučnění pumpy a k eliminaci rázů a vibrací pumpy od či do pumpy.
Zdravim, koupil som pumpu facet a spina mi ju spinac tlaku oleja. Vsetko funguje pokial je motor studeny. Az sa zohreje na 90 olej zriedne a tlakovy spinac prestane fungovat a vypne mi pumpu. Viete mi niekto prosim poradit co spravit? Na olej som najazdil asi 600km . Pouzil som olej Valvoline10W40 . Dakujem za akukolvek radu.
Zdravim, koupil som pumpu facet a spina mi ju spinac tlaku oleja. Vsetko funguje pokial je motor studeny. Az sa zohreje na 90 olej zriedne a tlakovy spinac prestane fungovat a vypne mi pumpu. Viete mi niekto prosim poradit co spravit? Na olej som najazdil asi 600km . Pouzil som olej Valvoline10W40 . Dakujem za akukolvek radu.
prepinaci rele ma kontakty 85 tam hodite olejove cidlo pak 86 tam hodite proud od druhe pojistky (proste proud po zapnuti klicku) 30 tam hodite palivovou pumpu a na 87a tam zas od druhe pojistky. takhle zapojene to jede nasledovne po zapnuti klicku sepne rele protoze ma proud i kostru od cidla a tim padem nepumpuje jakmile motor zacne mazat cidlo oleje se prerusi a rele nema kostru a pompa se rozjede pokud chce nekdo pumpovat pred startovanim tak si vytahne libovolny proud hodi nanej tlacitko a pripoji na rele na 87. (87 a 30 je totiz pri zapnutem klicku propojene dokud motor nemaze) mam to tak na aute a parada. Lornus
tak jsem to zkousel napojit pres rele na olejovy cidlo, bohuzel rele nevypne ani kdyz cidlo vypne (kostri se to pres kontrolku?) popis: rele dostalo +od klicku a -od cidla oleje a je porad sepnute ikdyz motor maze takze ikdyz elekriku truchu znam tady si se zapojenim facetu nevim rady
Dik, asi by to resilo mou situaci, akorat na my elektricky znalosti je to trosku vyzivnejsi. Zatim ma m nejakou zkusenost jen se spinacim rele, takze tohle musim stravit. Mohl bych poprosit, jestli by bylo mozny rict na ktery cislo rele kterej fous?
Tak, pokud se nepletu, klasický olejový spínač se při nedostatku oleje kostří. Takže relé bude zapojeno jedním kontaktem na napětí z klíčku (palubní napětí) a druhým kontaktem na čidlo. Reté musí být rozpínací, tzn při "sepnutí" rozpojí kontakty. Jak říká vhtml, pro nastartování bych udělal na palubní desce spínač, který by přerušil přívod k relé. Tzn relé by "odeplo", tím se spojí rozpínací kontakt a pumpa začne čerpat.
Lze to napojit i na klasický olejový spínač. Přes relé, které v případě svícení kontrolky vypne obvod. Pro nastartování se používá překlenovací obvod, kterým se natlakuje pumpa a po nastartování se zpět odpojí.
Ahoj, poradíte mi kluci, jakej typ palivové pumpy na dvojité Webery 40 DCOE použít? Kolik musí dávat - 3 bary? Od FACETu jakej přesně typ tomu odpovídá? Díky Mlsy
Pro tento případ je zde právě ono čidlo tlaku oleje. Není to běžné čidlo, takže nebude "problikávat". Pokud motor zhasne, automaticky se odpojí pumpa. Tak či onak, i pumpa by měla být zapojena až za nouzový odpojovač.
Pokud je zájem, umím sehnat i nárazový odpojovač napětí k palivové pumpě.
Jak to funguje v pripade havarie?Aby netlacila benzin do motoru horem dolem?Tam je nejaka narazova pojistka?To cidlo tam je nutnost?Kdyz se nam pri zavodech vysrabi, nebo bude problikavat tak prijdeme i o pumpu a o benzin..