Author: |
| Created: 19.01.2005 - Updated: 19.01.2005 | |||
Náporový chladič Š120 Tenkostěnné trubky Š120 Expanzní nádobka Š120 4m zahradní hadice průměr 35 Tahokov Plechy Tools needed : The normal set of keys, hammers, screwdrivers Úhlová pila v nouzi přímočará pila Svářečka Drill Possible problems : Zásah do masky a kapoty Drastické zmenšení kufru Trubky pod podlahou Difficulty : higher, two days Story : Je několik důvodů, proč zastavět náporové chlazení. Jeden většinou bývá společný a sice zlepšení chlazení. Ať už se budete snažit jenom zlepšit chlazení, nebo budete dávat jiný motor, ukážu vám svůj postup a řešení... V zásadě jde o to, že umístíte chladič dopředu hned za čelo, takže musíte udělat díru v čele pro přívod a pak někde musíte udělat díru pro odvod vzduchu. Ta se dělá do kapoty. Chladič vezměte a vyměřte si jej tak, aby byl ve středu. 120kový má naspod rádoby takové osazení, že bude přesně držet na U profilu šířky 4cm. Ten navařte na auto do místa žlábku. Z něj vztyčte další U profily, které poslouží jako úchyty pro chladič. Foto napoví : Až jej uchytíte, začněte pracovat na chladičové stěně. Já použil část vysekanou ze 120 kvůli prolisům a hlavně kvůli bouli na větrák. Celou stěnu si připravte a svařte. Já to řešil následovně: Nezapomeňte pečlivě vyměřit dosed mezi stěnou a kapotou, aby vám nefunělo horko kufrem dovnitř. Na desedací plochu použijte těsnění například z kufru 120. Také si vyřízněte díry na trubky, ostré hrany opět potáhněte těsněním a celou stěnu nějakým způsobem naimpregnujte... (Tlumexplast, gumoasfalt, ipa...) Nezapomeňte udělat díry skrz dno kufru ven, kudy později povedete hadice. Zadní část trubek použijte tak jak je, přední uřezejte těsně před ohyby, respektive si to na podlaze vyzkoušejte. Odřezky pak využijte v kufru. Zde je vhodné poznamenat, že trubky se vlezou pouze s nízkým kaslíkem na baterku. Takže ho buď musíte vyříznout a navařit eMkový, nebo to vzadu řešit uříznutím trubek a spojením hadicemi. Můj názor je, že to přinese neduhy a je lepší opravdu předělat kaslík. V motorovém prostoru jsou pak trubky skrz spodní stěnu po bývalém chladiči. Tam je potřeba vyměřit a vyříznout díra. Jako poslední nejméně příjemná činnost je řezání plechařiny... Musíte vyříznout díru v čele a v kapotě... Nakonec jen zbývá zalít vodou, odvzdušnit a dotěsnit spoje. Pokud jste práci zvládli, zbývá už jen gratulovat. |