| | | | |
---|
| Autor: | | Vytvořeno: 19.06.2006 - Změněno: 19.06.2006 | Potřebný materiál : Nabroušená vačka Rozvodová kola s řetězem Těsnění krytu rozvodů (prsou) Těsnění olejové vany Těsnění víka ventilů Těsnění krytu zdvihátek Těsnění pod sací koš (olejové čerpadlo) Těsnění palivového čerpadla Olejový filtr 4L oleje Gufero
Potřebné nářadí : Běžná sada nářadí
Úskalí práce : Vypuštění oleje, sundání vany Sundání piána (vahadel)
Náročnost : střední, jeden den
Příběh :
Někdo sbírá koně, někdo zase klokany, ale všichni by rádi měli nejvíce toho onoho pod kapotou.
Důležitým faktorem hybné síly našeho plechového miláčka je výkon a kroutící moment. Výkon jako takový je celkem zavádějící veličina, neboť jde pouze o přepočtený kroutící moment ve vztahu k otáčkám. Právě kroutící moment je síla, která nás kroutí kupředu. Výkon většinou bývá největší ve vyšších otáčkách zatímco kroutící moment v nižších. Ideální sportovní jízda vypadá tak, že řadíme na další rychlostní stupeň v oblasti nejvyššího výkonu a padáme s otáčkami do oblasti nejvyššího kroutícího momentu. Snahou je posunout vrchol kroutícího momentu blíže k maximálnímu výkonu a mít charakteristiku kroutícího momentu co nejplošší.
Právě ostrá vačka je to, co posouvá náš kroutící moment do vyšších otáček.
Výměnu zahájíme vypouštěním prohřátého oleje. Pak demontujeme filtr. Prohřátého proto, aby byl řidší a lépe vytékal a vyplách pěkně vanu.
Sundáme olejovou vanu a odšroubujeme sací koš od bloku nebo od prsou. Olejová vana drží na 18-19 šroubech. Možná budete muset sundat kryt setrvačníku abyste získali přístup ke krajním dvou šroubům.
Odpojíme kabely od rozdělovače a vyndáme rozdělovač. Zapamatujte si pořadí kabelů na rozdělovači, stejně tak jeho pootočení.
Doporučuji otočit minimálně klikou na 0° a poznamenat polohu palce rozdělovače.
Odšroubujeme prsa, povolíme rozvodová kola a sundáme je. Budete muset povolit a sundat řemenici. Takže sundat řemen z alternátoru (ťen je lepší demontovat úplně, ať později nepřekáží). Šroub řemenice povoluji většinou sekáčem, ale jde to i zapřením řemenice.
Sundáme víko ventilů a demontujeme piáno. Dva krajní šrouby drží mimo piáno též hlavu. Dále jsou uprostřed další čtyři šrouby.
Sundáme kryt zdvihátek, vytaháme zdvihátka a misky, sundáme palivové čerpadlo. Misky lze vytahnout tak, že do nich strčíme prst a vytáhneme. Skládejte si je tak, abyste věděli kde která byla.
Kdo má velký prsty, musí si poradit jinak.
Polovolíme šrouby krytu vačky a vačku vytáhneme Mělo by to jít hladce a bez problému.
Nyní vše opačným směrem :) Zasuneme opatrně vačku, možná vám bude déle trvat než se trefíte do stěny motoru na druhém konci. Našroubujeme kryt vačky, zasuneme zpět misky, nastrkáme zdvihátka, zašroubujeme piáno, nandáme kryt zdvihátek a palivové čerpadlo. Nasadíme a utáhneme rozvody, vyměníme gufero na prsou a prsa přišroubujeme. Přišroubujeme sací koš a vanu. Zasujeme a zapojíme rozdělovač a případně alternátor, nasadíme řemenici a řemen. Přeměříme ventilovou vůli, nasadíme víko ventilů, olejový filtr, napustíme olej a jedeme na testy :)
Gratuluju... Vaše vačka je vyměněna :)
PS: Ostrou vačku najdeme v motoru Š110R a Š110LS (247°), ve favoritu 136LX a GLX (248°), nebo lze zakoupit ostřejší.
|
|
| | | | |
| Komentáře
| |
---|
| Celkem záznamů: 21 (Zobrazeno 16-30) | |
| | |
---|
|
| Pre boha kto bude brusit vacku pilnikom ju moze rovno zahodit.Povrch vacky je opracovany s presnostou na tisiciny milimetra to je 0,001mm pre Tych menej zdatnych.Radsej zohnat ostru vacku ,ale nie ju prerabavt pomocou pilnika.To ju mozes rovno potom zahodit
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Vačku je nejlépe ostřit nějakým hrubším pilníkem, ne tím šmrdlátkem co máš na fotce. Nenadřeš se u toho tolik.....
Co mi nějak v článku chybí, ty nezajišťuješ kliku proti axiálnímu posuvu, když sundáš řemenici ? Takový vypadlý, nebo povylezlý axiál nadělá spoustu zábavy A taky když se do bloku strká vačka, tak nechtěné vyražení zátky u setrváku, která tam občas drží jen tak na oko, taky znamená spoustu legrace.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
Celkem záznamů: 21 (Zobrazeno 16-30) | |
|
| | | | |
| Copyright 2001-2015
| |
---|
| Materiál ze serveru daves.cz nesmí být publikován bez souhlasu autora. David Spilka (Daves), tel.: 775 328 374, email: pošli email, ICQ: 109318615
|
| | | | |
| Google search
| |
---|
| Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...
|
| | | | |
| | | Statistika
| |
---|
| Právě prohlíží: | 144 | Právě přihlášeno: | 0 | Dnes návštěv: | 851 | Celkem návštěv: | 28833547 |
| Článků: | 179 | Fotografií: | 4065 | Komentářů: | 1237 | Uživatelů: | 310 |
|
| | | | |
|