Autor: | | Vytvořeno: 12.01.2006 - Změněno: 27.06.2006 |
Potřebný materiál : Sada zadních světel
Potřebné nářadí : Úhlová bruska - řezací kotouč a drátěný kotouč Smirk 140-320-400-600
Úskalí práce : Dlouhé broušení a prašné prostředí :)
Náročnost : malá, jeden den
Příběh :
Kdo by nezatoužil mít zadní světla jako nová. Tím spíše, pokud se vám podařilo sehnat krásné kryty.
Dopřejme si tedy krásný svit...
Vše co potřebujeme je alespoň jeden pár světel, který rozebereme. Pokud máme párů více, můžeme rozebrat všechny a později vybrat jen ty nejlepší kousky a ušetřit si tak práci.
Světla rozeberte, pro nás bude důležitá nyní pouze plechová část.
Ta bývá různě zašpiněna a hlavně zoxidována. Vezměte brusku a odbruste jednotlivé nýty, které drží paraboly. Paraboly vyjměte ven. Pokud máte více světel, vyberte mezi parabolami ty nejlepší kousky. Pokud netrváte na přesném uspořádání parabol, můžete osadit světlo například těmi nejhlubšími a do budoucna si tak otevřete možnost záměny za dvouvláknové žárovky. Pokud trváte na originálu, nezapomeňte si poznamenat kde která parabolka byla.
První co můžeme pro naše nové paraboly udělat, je upnout je opatrně do svěráku a drátěným kartáčem je očistit od toho největšího bordelu.
Potom vezměte do ruky smirk, obepněte jím parabolu a taháním za konce smirku ji postupně celou vyleštěte. Začněte u hrubšího smirku a pokračujte až k 600ce.
Některé paraboly je lepší nechat uvnitř netknuté, jiné můžete i vevnitř vyleštit smirkem. Jde to o poznání hůře.
Pokud se nebojíte o své prsty, můžete parabolu uchytit přes podložky na šroub, šroub uchytit do vrtačky, vrtačku do svěráku, zapnout a brousit.
Jde to pak krásně zvenku i zevnitř.
Celek odneseme do galvaniky a necháme poniklovat, pozinkovat nebo pochromovat.
Pár světel mě vyšel na 200Kč (2005).
Nyní již nezbývá než světla snýtovat, osadit novými kryty a namontovat na auto...
...tak ať Vám svítí :)
|