Autor: | | Vytvořeno: 19.01.2005 - Změněno: 19.01.2005 |
Potřebný materiál : dvouvláknové žárovky jedno zadní světlo navíc
Potřebné nářadí : Běžná sada klíčů, šroubováky Vrtačka
Úskalí práce : Vyndat světla, odnýtovat paraboly Náročnost : menší, pár hodin
Příběh :
Pokud jste někdo zatoužil po dvouvláknových žárovkách na eRku, věřte že to není problém. Někteří se možná ptají jakou že to má výhodu či efekt... Jde o to, že žárovka má v sobě dvě vlákna. Jedno na 20W a jedno na 5W. V praxi to funguje tak, že když svítí 5W vlákno, máte klasická škodovácká koncová světla. Když ale rozsvítíte 20W vlákno, máte brzdovky. Z toho vyplývá, že lze sloučit funci brzdovky a koncového světla. Na eRku to pak vypadá tak, že po rozsvícení světel svítí v každém světle jeden pár žárovek. Po zabrždění se celý pár rozsvítí intenzivněji. Dle mého to přispívá k bezpečnosti provozu, neboť auto je více vidět a pokud se zabrzdí, rozsvítí se o 40W více. Teoreticky by se tak dala sloučít i funkce mlhových světel a sice takto : Pokud by svítila koncová světla, ve světle by svítil jeden pár po 5W. Pokud by se zapla mlhovka, tak jedna ze žárovek by se rozsvítila trvale na 20W. A Samozřejmě pokud by se brzdilo, pak by svítily 20W obě žárovky. Chtěl bych vás však vidět při vysvětlování funkce příslušníkům policie.
Ale do práce... Nejdříve je potřeba vyndat zadní světla z auta a rozebrat je. Problém je v tom, že se u eRka jako koncová žárovka používá malá 5W a pokud byste dali velkou, propalovala by vám světlo. Z toho plyne, že je třeba parabolku vyměnit. Za pomoci vrtačky nebo brusky parabolu odnýtujete a vyndáte. Z náhradního světla vyndáte větší parabolku - tím samým způsobem. Do původního světla ji pak zasunete a zanýtujete. Tím máte práci skoro hotovou. Druhá věc je, že musíte sehnat na dvouvláknovou žárovku objímku. Buď se vám podaří sehnat nějakou z tisícovky, nebo budete muset na žárovku napájet drátky. Samotné připojení už je pak hračkou. Pouze žárovky propojíte.
|