Autor: | | Vytvořeno: 19.03.2007 - Změněno: 19.03.2007 |
Výrobce vozů Škoda, Automobitové závody, n. p.. Mladá Boleslav zavedl pro některé automobily určené na vývoz ochranu dutin metodou ML. Dutiny se ošetřují přímo ve výrobním závodě podle technologického postupu spoločnosti Teroson z NSR, která určila i počet konzervovaných míst. Pro aplikaci ochranného prostředku se využívá především technologické otvory v dutinách karosérie, do některých uzavřených dutin třeba však vyvrtat otvor s průměrem 10 mm. Prostředek se nanáší hadičkou z plastu s průměrem 5 mm. Ve výrobním závodě se dutiny chrání prostředkem Terotex, pro amatérskou ochranu jsou vhodné přípravky Resistin ML, připadně Resistin Car.
1. Nastříkejte ochranný prostředek do dutiny rámu čelního skla
2. Skrz otvor ve výztuze předního blatníku nanestepřípravek mezi kryt předního kola a výztuhu krytu
3. Ochranným prostředkem ošetřte i dutiny mezi výztuhou předního víka a povrchovým plechem
4. Otvory v přední mřížce nastříkejte resistin do prostoru za předním směrovým světlem a reflektorem
5. Skrz vyvrtané otvory nastříkejte ochranný prostředek i do vnitřního prostoru předních dveří
6. Rezistin naneste i do prostoru předního sloupku
7. Vrtačkou vyvrtejte otvor i do zadních dveří a nastříkejte protikorozní prostředek dovnitř
8. Podobně jako přední sloupek nastříkejte zevnitř i střední sloupek karosérie mezi dveřmi
9. Z vnějších plechů karosérie je třeba chránit prostor zadního sloupku
10. V motorovém prostoru nastříkejte rezistin do podélných nosníků karosérie
11. Při ochraně dutin je třeba protikorozní prostředek nanést i do prostoru mezi postranní výztuhu, blatník a vnitřní plech zadního sloupku
12. Koroze napadá i žlábky zadního blatníku, naneste ochranný prostředek i na tato místa
13. Nastříkejte rezistin do prostoru závěsů zadní kapoty
14. Na konec ošetření povrchové části karosérie nastříkejte konzervační prostředek do dutin zadní kapoty
15. Podobně ošetřete i prostory dutin zadního čela
16. Zvedněte automobil na zvedák nebo ho postavte nad mnotážní jámu v garáži a nastříkejte ochranný prostředek do vnější dutiny prahu dveří
17. Velmí důležitá je ochrana spodní části karosérie. Ošetřete dutinu podélného roštu přední podlahy
18. Práh pod dveřmi má dvě dutiny, při ochraně karosérie je třeba nakonzervovat i vnitřní dutinu mezi příčkou a plechem podlahy
19. Ze spodní části podlahy napadá koroze i prostory držáku reflektorů. Naneste konzervační prostředek i do těchto míst.
20. Ochranný prostředek je třeba nanést i do dutiny příčky náhradního kola
21. Tak jako podélnérošty podlahy ošetřete i příčku roštu za předním čelem
22. Podlaha automobilu je z vnější strany chráněná Plastizolem. Při konzervaci je třeba nastříkat prostředek do dutin podlahy. Ošetřete dutinu zapřední nápravou
23. Podobně nastříkejte konzervační prostředek i do dutiny nápravnice
24. Při ochraně ML nezapomeňte ani na prostor okolo trubek chladícího okruhu
25. Tak jako vepředu je třeba ošetřit i příčné dutiny v zadní části podlahy
26. Korozí jsou napadané i různé uzavřené kouty karosérie. Ošetřete držák převodovky
27. Podobně jako do nápravnice, nastříkejte ochranný prostředek i do příčky převodovky
28. Ošetřete vnitřní prostory dutin zadní podlahy
29. Na závěr nastříkejte konzervační prostředek do dutin výztužného profilu zadní části podlahy.
Ochrana dutin vozu Š100-Š110 je celkem odvoditelná. Opět platí vystříkání všech dutin, koutů atp.
Osobně používám směs rezistinu ML a převodového oleje, ředím technickým benzínem nebo Cčkovým ředidlem.
Aplikace stříkáním, buď kompresorem, nebo postřikovačem na stromy.
Nástřik je vhodné dělat v teplých jarních dnech, kdy rezistinová směs překně vzlíná.
Místo rezistinu lze používat i konzervační olej konkor.
|