Zástavba hřebenového řízení
Vytištěno z //web.daves.cz/index2.php?&item=223
Autor:
4578+8007 (32767)Daves (Administrátor)
     109318615 
Vytvořeno: 19.01.2005 - Změněno: 19.01.2005
Potřebný materiál :
Široká náprava s hřebenovým řízením
Kompletní volantová tyč
Delší hadice k brzdám

Potřebné nářadí :
Běžná sada klíčů, kladivo, šroubováky
Úhlová pilka nebo v nouzi pilka přímočará nebo i pilka na železo
Svářečka (lze si poradit i bez ní a vše šroubovat)
Vrtačka (lze se bez ní obejít)

Úskalí práce :
Vyndat starou nápravu a nasadit novou
Vyndat volantovou tyč, udělat držáky a nasadit novu tyč
Nutnost zkrátit tyč mezi kardany - nechat někde udělat

Náročnost :
střední, den práce

Příběh :

Celé je to o tom, že náprava s hřebenovým řízením je nejenom lehčí na otáčení na místě, ale tamé má širší rozchod kol - na každé straně o 3cm. Zde rovnou upozorním na fakt, že pokud plánujete vestavět širokou přední nápravu, měli byste mít v autě už širokou nápravu vzadu. Pokud tak neuděláte, kompletně se změní chování auta, v zatáčkách budete zatáčet na opačnou stranu a zadek se vás neustále bude snažit předběhnout.

Co se týče uchycení, jsou obě nápravy shodné. K vyndání staré nápravy povolíme osmici matek dole pod nápravou. Také rozpojíme spojení s volantovou tyčí. Může to jít dost blbě, kdyžtak se to nechá uříznout. Dále si povolíme šrouby v úchytech - na každé straně jsou dva. Náprava se dobře vyndavá ve dvou. Sednete si proti sobě, každý z jedné strany, zasunete nohy pod nápravu a srčíte je. Tím přimáčknete nápravu nahoru. Vyšroubujete se všechny šrouby a pak ji opatrně spustíte dolů. Volantová tyč se vyšroubuje z držáků a vyndá se ven z auta.

Pokud máte demontáž zdárně za sebou, můžeme pokračovat montáží. Novou nápravu vrátíme opačným způsobem - zasunete ji pod auto, sednete si proti sobě, zvednete ji koleny nahoru a chytíte na šrouby. Myslím že jsme to zvládli celkem rychle, co ? Vyndání a nandání by vám mělo zabrat kolem hodiny.

Nyní je potřeba přistoupit k práci nejpreciznější a obtížnější. Musíme připravit volantovou tyč. V podstatě seženete dva druhy - z užovky a z eMka. Rozdíl je v délce. Na následující fotce je to vyfoceno, ale není to stejně poznat :) Ta blíž je kratší než ta vzdálenější.

!Zástavba hřebenového řízení
 


Pokud vám nejde s volantem otáčet hladce, můžete rozebrat ložiska a zkontrolovat je. Někdy se vysypou kuličky, jindy se zanesou bordelem...

!Zástavba hřebenového řízení
 


Podívejte se na následující fotku a je vám jasné, co musíme udělat. Protože 120tková volantová tyč má jiný držák, tak je samozřejmě jinak uchycena. My musíme nějakým způsobem udělat držák :

!Zástavba hřebenového řízení
 


Řeší se to dvěma mezikusy, jeden tvaru U a druhý L. Oba mají délku hrany 4cm.

Na následujícím obrázku vidíte výsledek...

!Zástavba hřebenového řízení
 


Do obou je potřeba vybrousit místo, kudy bude procházet válcová část. To už nechám na vaší přirozené inteligenci. Zde vidíte uchycení v autě...

!Zástavba hřebenového řízení
 
!Zástavba hřebenového řízení
 


Tyč si usaďte tak, aby vám vyšla naprosto stejně jako eRková. Až to budete mít, dotáhněte ji ať se to nepohne.

Teď vás čekají dvě nemilé věci. Tou první je nutnost zkrácení tyče mezi kardany a tou druhou umístění zámku. Začneme od zámku. Aby zámek vyšel někam rozumně, je to potřeba promyslet. Já to vyřešil tak, že jsem z držáu stáhnu držák zámku a otočil jej o 180 stupňů. Tím by však zámek še klíčem od nás. Je tedy zapotřebí vyndat zámek (je tam dost pitomej šroub, musí se většinou odvrtat) a udělat mu díru pro červa z druhé strany. Tím jsme docílili toho, že zámek opět kouká na nás. A nyní s celým držákem zámku otáčíme tak dlouho, až najdeme nejlepší pozici. V té si naznačíme polohu díry úchytu (Díry jsou dvě ale pouze s jednou vyjdete do držáku) a vyvrtáme. Tím nám zámek drží, avšak nezamyká, protože v trubce kolem volantové tyče není příslušný výřez. Takže to celé sundáme, poznamenáme si kde má být v trubce díra a uděláme jí. Bývá oválná, takže dvě díry vrtákem a propilovat. Pak zase vše usadíme zpět a přesvědčíme se, že to funguje tak jak má.

Teď se vrátíme k poslední části a tou ji spojovací tyč s kardany. Vyměříme si, na kolik je potřeba to zkrátit. Majitelé tyče z užovky zkracují asi o 10-11cm, majitelé verze z eMka asi o 6-7cm. Hodnoty jsou spíše orientační, opravdu si to vyzkoušejte naměřit. Pokud si netroufnete na opětovné svaření tyče na požadovanou délku, přenechte svár odborné firmě. Pokud se vás budou ptát na co to je, říkejte že na zahradní traktůrek. Dle mých zpráv mívají některé firmy problémy a neudělají to pokud řeknete že je to do auta.

Hotovou tyč pak nasaďte, vše dotáhněte jak má být a máte hotovo.

Materiál ze serveru daves.cz nesmí být publikován bez souhlasu autora.
David Spilka (Daves), tel.: 775 328 374, email: pošli email, ICQ: 109318615