- Add to favourite škoda quickbar >> skoda110r.cz | skoda110r.com | skoda100.cz | skodateam.cz | skoda.daves.cz | skoda.virt.cz | techweb 


Here can be your banner

Nejlevnější povinné ručení

Icon of pages



HTML code of icon

Switch to Czech

Načítám obsah...



Search
Menu
Photo Tip
!Deník posledních dnů
 

Diary of last days
Our projects
Advert



Navigation
Povinné ručení

>> Map - Home - Car brace <<


 

Car brace

 
Author:
4578+8007 (32767)Daves (Administrátor)
     109318615 
Created: 29.08.2005 - Updated: 29.08.2005
Karosérie 110R je samonosná, to znamená, že nemá žádný nosný trubkový rám, páteř atp. Karosérie drží tvar díky spojení několika nosných konstrukcí do jednoho samonosného celku. Za hlavní nosné části lze považovat podlahu společně s tunelem a oběma prahy a střechu společně se sloupky. Jak podlaha, tak střecha brání krutu a ohybu. Čím více jsou tyto konstrukce postihnuté rzí, tím je celek méně pevnější a náchylnější. Ať už se rozhodnete vyztužovat z důvodu záchany, prevenci či totální přestavby, nabídnu vám zde několik variant vyztužení od těch jednodušších až po ty složitější.

Jak již bylo řečeno, mezi nejdůležitější nosné části patři podlaha a střecha. Pokud jsou tyto prorezlé, či částečně chybí, je stabilita vozu a jeho pevnost vážně ohrožena.

!Vyztužení vozu
 
!Vyztužení vozu
 


Pokud se rozhodnete vyztužit od základu, začneme výztuhami prahů. Ty lze zhotovit z výztuh pro vůz Š120.

!Vyztužení vozu
 
!Vyztužení vozu
 


Výztuhy prahů jsou důležité pro jakékoliv další vyztužování, neboť jsou nejvíce namáhány a vyztužíte-li jinou část kastle, přenese se zátěž právě sem.

!Vyztužení vozu
 


Tunel s výztuhami prahů můžete spojit příčnýmí výztuhami, čímž zpevníte skelet vůči krutu.

!Vyztužení vozu
 
!Vyztužení vozu
 
!Vyztužení vozu
 


Tím bychom měli vyztuženou podlahu od předních podběhů k domečkům.

Uchycení ramene v domečku je další důležitou částí, která by neměla být opomenuta, stejně jako spojení podlahu a tunelu s mostem nápravnice.

!Vyztužení vozu
 
!Vyztužení vozu
 


Nyní bychom se měli zaměřit na střechu a její nosné části - rám střechy.

!Vyztužení vozu
 
!Vyztužení vozu
 


Tím jsme opět uzavřeli nosnou konstrukci střecha-podlaha. Do takto vyztuženého základu můžeme bez obav vestavět ochranný rám. Jeho konstrukce podléhá příslušným předpisům a stavba by měla být přenechána odborníkovi. Tak či onak, všechny sváry musí být kvalitně provedeny a to i v nedostupných místech (pod střechou). Kotvení musí být provedeno do vyztužených míst, nezle kotvit přímo.

!Vyztužení vozu
 
!Vyztužení vozu
 
!Vyztužení vozu
 
!Vyztužení vozu
 


Získali jsme dostatečně tuhý a pevný střed. Další pozornost je třeba věnovat uložení náprav. Rozšířeným vyztužením mezi tuningáři je rozpěrná tyč mezi tlumiči. V eRku uzavře nápravnici a zabrání svírání karosérie. Rozpěrná tyč se dává jak vpředu, tak vzadu.

!Vyztužení vozu
 
!Vyztužení vozu
 


Dále je vhodné fixovat držáky nápravnice a nosnou příčku motoru příslušnými výztuhami.

!Vyztužení vozu
 
!Vyztužení vozu
 
!Vyztužení vozu
 

!Vyztužení vozu
 
!Vyztužení vozu
 


Závěrem je nutné podotknout, že výztuhy pomáhají udržet karosérii v neměnném stavu, zvýšit její tuhost. Nelze je brát jako věc, která vám zachrání život. Výztuhy jsou zásahem do kontrukce vozu, do deformačních zón a při špatném navržení a rozmístění mohou působit velice negativně.

!Vyztužení vozu
 

| |

[ Send to friend | Version for print ]
Other related articles :
Comments

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
Total records: 22 (Listed 1-15)
 skoda 1000MB09.12.2009 20:06:37 


Jde to udelat i na 1000MB ty vyztuhy a podlaha ze 120? dik za odpoved


Unregistered
[ Vulgar ] [ Answer ]
 Re:prahy09.12.2009 18:27:38 


Ano. Jsou tam bez úprav. Není důvod, proč by něměly jít.


4578+8007 (32767)Daves (Administrátor)
     109318615 
[ Vulgar ] [ Answer ]
 prahy09.12.2009 17:42:54 


Daji se dat na ty vyrabene vyztuhy prahu original prahy na Rko?


Unregistered
[ Vulgar ] [ Answer ]
 Výroba rámu24.07.2007 00:46:28 


Výrobou rámů se zabívá v Mladé Boleslavi Martin Grabiec http://www.martin-ramy.unas.cz/Ramy1.htm , rám Vám vyrobí dle předlohy J, nebo klidně i dle vašeho přání. Prostě řeknete chci trubku sem, sem a sem. Ceny rámu jsou od 15 tisíc a víš. Rám se dá stihnouti za týden, ale většinou má Martin dost práce. Já jsem si loni nechával naohýbat příčný oblouk a podélné hokejky a čekal jsem na to asi 3 týdny. Zbytek rámu jsem si potom dělal poodpolednech doma a tralo mi to asi 14 dní.


58+14 (36)twenty-six (Registrovaný)
    214-576-236 
[ Vulgar ] [ Answer ]
 Re:Rám19.03.2006 05:54:47 


Abych nebyl za troubu, že neumím pořádně číst tak jsem v "deníku" něco našel. Cena před X lety cca 15000,- Ale to že klec zmákli za ani né týden se mi zdá až neuvěřitelný. Každopádně i tak by mě zajímalo jak se výroba zadává. Koukal jsem na přílohu J a tvoje klec tam není. Kombinaci a přidání vzpěr je tvůj výtvor nebo ti to tak na přání něčeho bezpečnějšího v MB navrhli?
Taky je v příloze zmínka o atestu rámu, který dělá Metalex Plzeň. Zabývají se také jejich výrobou?
Dík Yarda


Unregistered
[ Vulgar ] [ Answer ]
 Rám15.03.2006 09:39:08 


Na kolik takový rám v Mladé Boleslavi přijde (materiál + práce + eventuální návrh)? Jak se jim výroba rámu zadává, maj na výběr nějaký typizovaný nebo navrhnou rám dle přání zákazníka? Jak dlouho jim instalace trvá? Ten tvůj mi příde až dost "bitelnej", zamýšlíš s autem jezdit autokros nebo tak něco? Apropo o kolik se cca zvedne hmotnost vozu instaluje-li se rám tvého provedení?


Unregistered
[ Vulgar ] [ Answer ]
 Re:to by sa zislo20.01.2006 10:10:14 


Trubky se ohýbají na ohybačce, svařují se vaří COčkem. Nevím kolik se teď pohybuje metr trubky, ale hádám kolem 100Kč. Já mám rám dělaný v Mladé Boleslavi, nedělal jsem ho sám.


4578+8007 (32767)Daves (Administrátor)
     109318615 
[ Vulgar ] [ Answer ]
 Re:to by sa zislo19.01.2006 17:58:50 


ako sa daju ohybat tie trubky. A kolko ta stal material na vstuhy? aha a este jedna vec cim si zvaral tie spoje na vstuhach.


17+7 (12)lubino (Registrovaný)
  
[ Vulgar ] [ Answer ]
 Re:to by sa zislo15.01.2006 19:41:10 


Jestli myslíš rám, tak to je povětšinou bezešva ocel tažená za studena a průměr bývá 30-50mm - záleží na druhu rámu.


4578+8007 (32767)Daves (Administrátor)
     109318615 
[ Vulgar ] [ Answer ]
 to by sa zislo14.01.2006 19:49:16 


s akeho materialu sa robia vstuhy a aky je priemer tej vztuhy


17+7 (12)lubino (Registrovaný)
  
[ Vulgar ] [ Answer ]
 Re:výztuhy24.10.2005 13:29:29 


Jo, ty příčné výztuhy jsem nechal vyrobit na zakázku. Je to vysekaný na NCčku.


4578+8007 (32767)Daves (Administrátor)
     109318615 
[ Vulgar ] [ Answer ]
 výztuhy23.10.2005 23:50:52 


Myslím, že si nějak nerozumíme - jsou asi myšleny PŘÍČNÉ výztuhy, ty vypadají jako z NC stroje, nějaký Baltec, Amada nebo tak nějak. Dáš tip?? Haness


Unregistered
[ Vulgar ] [ Answer ]
 Re:prahy a ...23.10.2005 21:02:04 


Sedadla nejsou zatím upevněna nikam, zatím žádná nemám. Až budou, budou asi na příčných výztuhách spojujících podélné výztuhy s tunelem podlahy.


4578+8007 (32767)Daves (Administrátor)
     109318615 
[ Vulgar ] [ Answer ]
 Re:prahy a ...22.10.2005 02:55:48 


A do těch výztuh máš upevněný i sedadla soudím....


Unregistered
[ Vulgar ] [ Answer ]
 Re:prahy a ...20.10.2005 10:53:57 


Jo, na výrobu eRkové výztuhy jsem použil dvě 120kové. Celkem jsem tedy potřeboval 4ks 120kových děrovaných výztuh. Dvě pravé a dvě levé.


4578+8007 (32767)Daves (Administrátor)
     109318615 
[ Vulgar ] [ Answer ]
Total records: 22 (Listed 1-15)
Copyright 2001-2015
Materiál ze serveru daves.cz nesmí být publikován bez souhlasu autora.
David Spilka (Daves), tel.: 775 328 374, email: send email, ICQ: 109318615
Partneři
Čištění klimatizace v autě

Čištění autoklimatizací Praha. Autoservis, kde nebudete dlouho čekat.


Google search

Could´t find what you were looking for? Try Google...

Google
Příspěvek
Login
Name:
Pass:
Allways log in: 



I lost my password
I want to register
Statistics
Visiters:69
Loged in:0
Visits today:8788
Total visits:28832677

articles:179
Photos:4065
Comments:1237
Users:310
Advert