Author: |
| Created: 24.01.2009 - Updated: 25.01.2009 | |||
Mechanický tlakoměr oleje 110R Elektrický tlakoměr oleje, např VDO Elektrické čidlo oleje shodné s typem tlakoměru Tools needed : přímočará bruska svářečka běžné nářadí Possible problems : Rozebrání budíků Removing the needle Delicate job Difficulty : low, couple of hours Story : Ve Škodě 110R je ve standardní výbavě tlakoměr oleje. Ten je mechanický. Pracuje buď na principu šneka, který se tlakem rozpíná nebo je uvnitř membrána. Olej se přivádí trubičkou od motoru, vede pod autem až dopředu pod palubní desku. Trubka mi praskla a nechtěl jsem se zabývat opravou. Vlastně jsem vůbec nechtěl vést olej z motoru pod celým autem. Na druhou stranu jsem chtěl zachovat dobový vzhled. Možnost byla tedy jen jedna. Vyměnit mechanická střeba za elektrická. Potřeboval jsem elektronický tlakoměr se stejným rozsahem a k němu příslušné čidlo. Zvolil jsem značku VDO. Pozor na to, že některé budíky mají plastový obal, což by nám bylo k ničemu. Oba budíky rozebereme. Vlevo jsou elektronická střeva VDO, vpravo originální mechanická. Na elektronický vnitřek připevníme původní stupnici a ručičku. Pokud má osička menší průměr, lze uložení v ručičce mírně zmačknout. Nový vnitřek vložte do budíku do správné polohy a podle toho pak přidělejte zadní část s konektory. Obal budíku je rozřízlý a část s konektorem je použita z budíku VDO. Uchycení vnitřku by se dalo asi řešit i elegantněji, ale chtěl jsem zachovat objímku žárovky i uchycení do plaubní desky. Budík je hotov, doufám že vám bude k plné spokojenosti sloužit. Závěrem ještě několik bodů, s kterými se budete pravděpodobně potýkat:
|