| | | | |
---|
| Autor: | | Vytvořeno: 12.06.2006 - Změněno: 01.11.2007 | Potřebný materiál : Jeden pár poloos a k tomu náhradní díly (minimálně 4ks manžet + 4ks spony)
Potřebné nářadí : Běžná sada nářadí
Úskalí práce : Vyndání poloos z auta Patlání se ve vazelíně
Náročnost : střední, jeden den
Příběh :
Kloubové poloosy patří mezi poměrně namáhanou podvozkovou součást vozu. Přenáší sílu mezi převodovkou na hřídelí kola. Na hřídel kola se šroubují pomocí šesti imbusových šroubů, do převodovky jsou zasunuty tisícihranem s pojistným kroužkem. Kroužek je součástí převodovky.
Poloosa se skládá ze dvou kloubů. U vozů Garde byly oba klouby konstrukčně shodné a skládaly se z klece se šesti koulemi. U rapida je pak vnitřní kloub tvořen třemi valivými kameny. Klouby jsou naplněny mazacím tukem a chráněny manžetou. Pokud se manžeta protrhne, dostane se do kloubu prach, který se smísí s tukem a vytvoří brusnou pastu. V takovém případě se vybrousí kluzné plochy a kloub se nenávratně poškodí.
No a aby se tohle nestalo, můžeme poloosy včas repasovat...
Poloosu rozebereme. Jedna strana se skládá z tripoidního kloubu, druhá z klece s šesti koulemi.
Nyní rozebereme klouby. Tripoidní půjde lehce. Z jednotlivých os sundále valivé kameny. Buď jsou unášeny na jehlovém ložisku s 28 jehlami, nebo jsou na kluzném pouzdru. Záleží na výrobě - u rapida z rv1989 byla kluzná pouzdra. Samotné tělo je zajištěno dvěma kroužky shora a zespoda. S druhou stranou je to horší. Střed poloosy vytáhněte. Drží jen pomocí rozpěrného kroužku. Nyní pomocí šroubováku uvolněte jednotlivé koule. Na následujících fotkách si všimněte, že jeden otvor klece je větší. Tento otvor musít mít kolmo k hlavici a celou klec vyjmete ven. Samotný střed opět vyndáte situováním jednoho zubu do většího otvoru :)
No a takhle už to vypada rozebrané
Nyní je přichází tvrdá práce. Očistěte jednotlivé díly.
Kdo chce, může dál natřít třeba červenou barvou, aby se poloosy rychleji otáčely.
A moment skládání je tu. Takže klec do tělesa kloubu, ježek do klece a jako poslední přidáme koule. Mraky vazelíny a před zasunutím poloosy hřídele nezapomeneme nasunout manžetu. Nasuneme i manžetu druhé strany, nasadíme střed kloubu, osadíme valivými kameny, mraky vazelíny a zasuneme do tělesa kloubu. Utáhneme manžety a ...
...hotovo :)
|
|
| | | | |
| Komentáře
| |
---|
| | | |
---|
|
| Ahoj. Mám dotaz z jakého auta jsou kryty hřídele řemenu kloubu hřídele?
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Když nebylo na vojně co dělat tak se dělaly takové opravy jak tu popisujete , nejduležitější věc byla nový nátěr v barvě khaki .Doba pokročila a civil si žadá jinou barvu takže ta červená je o hodně lepší jinak je to pořád stejná kravina ,manžety na poloose měním zasadně pokud jsou porušeny.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Není tam ségrovka, ale pojistný kroužek. Tahem, případně rázem to lze stáhnout. Bez vyndání hřídele to nejde.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| to je dobrá rada, ale vyskytne se další problém, protože na tý řídeli pod kloubem je sejgrovka a tu nesundám protože se tam nedostanu, tudíž nevyndám řídel. tak jsem zase ztracen.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Rozebrat to samozřejmě jde. Jak jinak by to někdo složil ?
Ze středu toho kloubu se musí vytáhnout hřídel. Pak se musí kloub maximálně natočit tak, aby koule směrovala co nejvíc ven. A pak zatlačením vyskočí.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| Hele já úbec nevím jak vyndat ty koule z toho kloubu úbec mi to nejde, nerad bych ten kloub zničil. prosím poraďte jak na to, někdo mi dokonce tvrdí že to rozebrat ani nejde tak nevim.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
| | |
---|
|
| 4auky take se tim zabyvam skus si nektere díly necha opískovat a necht nastříkat praskovu barvou. jestly chseš tak ti mužu poslat jak ja sem zrepasoval třeba prední napravu u Fáčka TEACI@seznam cz.
|
| | [ Vulgární ] [ Reagovat ]
| |
|
| | | | |
|
| | | | |
| Copyright 2001-2015
| |
---|
| Materiál ze serveru daves.cz nesmí být publikován bez souhlasu autora. David Spilka (Daves), tel.: 775 328 374, email: pošli email, ICQ: 109318615
|
| | | | |
| Google search
| |
---|
| Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...
|
| | | | |
| | | Statistika
| |
---|
| Právě prohlíží: | 111 | Právě přihlášeno: | 0 | Dnes návštěv: | 1041 | Celkem návštěv: | 28833737 |
| Článků: | 179 | Fotografií: | 4065 | Komentářů: | 1237 | Uživatelů: | 310 |
|
| | | | |
|