- Přidat do oblíbených škoda quickbar >> skoda110r.cz | skoda110r.com | skoda100.cz | skodateam.cz | skoda.daves.cz | skoda.virt.cz | techweb 


Zde může být vaše reklama

Nejlevnější povinné ručení

Ikona stránek



HTML kód ikony

Switch to English

Načítám obsah...



Vyhledávání
Menu
Foto Tip
!Deník posledních dnů
 

Deník posledních dnů
Naše projekty
Reklama



Navigace
Nejlevnější povinné ručení

>> Mapa - Domů - Lakujeme vůz <<


 

Lakujeme vůz

 
Autor:
4578+8007 (32767)Daves (Administrátor)
     109318615 
Vytvořeno: 11.12.2006 - Změněno: 18.01.2007
Lakujeme vůz... svépomocí


Ještě než se ponoříte do hlubokého čtení a hltání nových zkušeností, rád bych vás upozornil, že v lakování vozu jsem naprostý laik. Snad právě proto jsem se rozhodl popsat své zkušenosti z mého laického pohledu a pomoci tak jiným laikům vstoupit do světa lakování. Odborných článků na toto téma existuje jistě spousta a najdete v nich nepřeberné množství variant. Spolu tady projdeme mé zkušenosti a dojmy, které vám doufám pomohou.


Elektrická pistole nebo kompresor ?


Začínal jsem s elektrickou pistolí Noell za 490Kč. Pistole měla výkon asi 80W, nevím parametry tlaku, ale k nastříkání základovky nebo srovnání auta do jedné barvy to stačilo. Hlavní problém je, že pistole nedá požadovaný tlak a tak se musí barva hodně ředit. I v poměru 1:1 jsou kapky barvy poměrně velké a občas má pistole tendenci plivat barvu. Při stříkání se musí velmi pečlivě dbát na množství nastříkané barvy, protože stačí málo a hned barva steče.

Problém byl také s čištěním, neboť pistole se musela vždy rozebrat (vzít šroubovák, povolit dva šrouby, vyjmout trysku s pístem), vyčistit a zase složit.

Později mi pistole odešla a tak jsem koupil Extool za 790Kč. Ta bohužel vůbec nefungovala, respektive fungovala mnohem hůře než Noellka.
Čištění bylo jednodušší, tryska s pístem se z pistole vyjmula v kuse a vyčistila venku a tak nebylo třeba pistoli rozebírat.

Pozor: elektrické pistole mají vysokou spotřebu barvy !

Závěr: pokud jsou omezené finanční možnosti, stačí i elektrická pistole. Rozhodně neinvestovat více jak 1000Kč !


Dobrá, tak tedy kompresor. Ale jaký ?


Také jsem si tuhle otázku pokládal. A položil jsem ji i jiným. Prodejci mi radili, že kompresor pod 13000Kč je k ničemu, jeden dokonce tvrdil, že použitelné kompresory začínají na hranici 30000Kč. I tedy položil jsem otázku těm, co doma stříkají. Podobně jako rady prodejců, i zde se téměř všichni shodli : je to úplně jedno, stačí malý kompresor za 3000Kč. Divné, že ? A kde je tedy pravda ?

Rozhodl jsem se tedy zkusit nejdříve radu diletantů, vyhlédl jsem si aukci zabaveného majetku ve které byl kompresor Gude s 24litrovým zásobníkem, vzal jsem patnáct stovek (maximum, za které jsem byl ochotný si ho koupit) a šel si jej vydražit. Kompresor byl dva roky používaný v restauraci, nejspíš k pohonu piva. Byl tedy čisťounký, jako nový.

Pravdou je, že 24 litrový zásobník je poměrně malý a tak kompresor neustále zapíná a doplňuje. Důležité však je, že ani během doplňování neklesne tlak pod 4atm a hlavně že nevypne (například tepelná pojistka) a dokáže tlakovat i půl hodiny v kuse.

Závěr: na domácí stříkání, ofukování a dohušťování pneu stačí základní značkový kompresor, který lze pořídit nový od 3000Kč.


Kompresor máme, co příslušenství ?


Po delším zkoumání nabízeného sortimentu v kamenných obchodech i elektronických eshopech jsem se rozhodl pro variantu vše v jednom a v Bauhausu jsem za 590Kč koupil pětidílný set čítající točenou hadici, hustič pneu s měřákem, ofukovací pistoli, rozprašovací pistoli a pistoli na stříkání barvy. Všechno tohle se do základu určitě hodí a pokud byste kupovali samostatně, zajisté překročíte hranici 1000Kč. S přiloženou pistolí se nechá stříkat vše - základ, kit, plnič i lak.

V současné době rozmýšlím dokoupení pískovací pistole, nějaké kvalitnější pistole na stříkání vrchního laku a dokoupení hadice.

Závěr: nekupujte jednotlivé díly zvlášť, kupte si v začátcích výhodný set dílů.

Doplněno : zakoupil jsem novou pistoli za 1640Kč, ale nedokáže rozprášit barvu tak jak pistole ze sady z Bauhausu za 590Kč a ani nejde tak pěkně regulovat.


Čím stříkat, čím ne a proč ?


Základní barva je první nutnou položkou. Zde záleží na zkušenostech každého, z domácí produkce si můžete vybrat například Formex nebo Fermex. Přestože prodejci tvrdí, že jde o jednu a tu samou barvu, není to pravda. Fermex vytváří hrubší povrch vhodnější pro další vrstvy barvy, zatímco Formex pak vytváří lesklejší a hladší vrstvu vhodnou v některých případech pro finální zástřik lakem. Barva je nelepivá po 5-15 minutách, opracovatelná po hodině.

Stříkací kit nastupuje v případě, kdy povrch není zcela rovný a hladký a je potřeba jej ještě přerovnat. Podobně jako klasické kity je na polyesterové bázi a je dvousložkový. Ředit lze Cčkem. Na trhu je velký výběr, já vsadil na značku Novol. Povrch je suchý po 1-3 hodinách, opracovatelný po 5-10 hodinách.

Plnič si mnoho lidí plete se stříkacím kitem. Zatímco stříkací kit je podobně jako klasický kit většinou polyesterový a slouží pro vyplnění nerovností, plnič bývá akrylátový a ve své podstatě je to základ pro lak. Ředit lze Cčkem, ale jen decentně, velmi rychle pak schne. Vytvořený povrch je tvrdý, hladký a hlavně narozdíl od kitu je nesavý. Zde jsem vsadil na značku Body 3+1. Povrch je suchý po 15-30 minutách, opracovatelný po 2-4 hodinách.

Lak je finální vrstvou a v podstatě máme na výběr mezi akrylkombinačbí (nitrokombinační) barvou, systetickým lakem a akrylátovým lakem. Ze svých zkušeností již nikdy nebudu stříkat akrylkombinací. Velmi rychle schne (5-15 minut), vytváří nekvalitní povrch a časem ztrácí lesk a zvětrává. Finančně se hodně blízko pohybuje syntetika, například ViveMetal. Výhodou je kvalitní povrch a velmi silný lesk, nechá se celkem pěkně "nalejt" a v domácích podmínkách se v něm spolehlivě utopí všechen prach a bordel. Ředit lze Skem a finančně je velmi dostupný (tuším do 400kč litr včetně tužidla). Povrch je nelepivý za 3-5 hodin, proschlý za 10-15 hodin. Problém je ve špatně odvětraných prostorech s velkým množstvím lepivého prachu. Poněkud nákladnějším stupněm je pak akrylátový lak (například Mobihel), který vytváří též dokonalý lesklý povrch, je však více náchylnější na čistotu prostředí a přesnost stříkaného množství. Opět je dvousložkový, ředí se většinou speciálním ředidlem a pohybuje se od 1000Kč za litr barvy. Velmi dobře se s ním pracuje a nelepivý je za 20-40 minut, proschlý za 2-5 hodin.

Závěr: vaše představy o kvalitě budou přímo úměrné potřebnému času, náročnosti zpracování a též financím


Ok, chci začít lakovat


Stříkat lak je téměř to nejjednodušší. Nejsložitější je příprava podkladu.

Příprava podkladu

Plechy je nutno odrezit, vyrezlá místa vyřezat a zavařit. Pokud nebudeme ihned kitovat, povrch očistíme, odmastíme a přestříkáme již zmíněnou základovkou. Pokud budeme kitovat hned, povrch také očistíme, odmastíme a překitujeme. Velké nerovnosti kitujeme kitem s příměsí skelných vláken, brousíme papírem 40-100 a postupně s menšími nerovnostmi volíme i jemnější kit a brusný papír. Povrch musí být dokonale rovný, nesmí mít žádné boule a hlubší škrábance. Poslední vrstvy jemného kitu brousíme papírem 100-200. Při broušení používáme vibrační brusku nebo špalík, aby broušená plocha byla 100% rovná. Oblá místa pak brousíme hranou, jen v krajních případech holou rukou. Brusné houbičky používáme jen na oblá místa a jen v nejnutnějším množství. Když se nám plocha zdá rovná, přestříkáme ji stříkacím kitem a opět přebrousíme. Brousit doporučuji vibrační bruskou, první vrstvu papírem 100-150. Pokud se nikde neukazují mapy (vznikají nedokonale rovným povrchem), zabrousíme 400 pod vodou. Pokud se objevuje velké množsví map, brousíme co to jde, třeba až na kit nebo plech. Zbytečně to však nepřeháníme, abychom nenadělali větší nerovnosti, než původně byly - jinými slovy když se dostaneme ve větší míře až na plech, je něco špatně. Pokud někde zůstaly broušením nedotčené dolíky zatímco všude kolem je obroušeno na plech, musíme nutně kitovat. Stříkneme další vrstvu a přebrousíme. Pokud se stále objevují mapy, brousíme všude stejnoměrně tak dlouho, než se někde dostaneme na plech a opět stříkeme. Pokud stříkáte už desátou vrstvu kitu, asi jste někde udělali chybu ;-). Poslední vrstvu přebrušte 400kou pod vodou. Pokud budete chtít výsledný lak mít jen jednu vrstvu, musíte nyní stříkat plnič. Bez plniče se vám barva vpije do kitu a povrch nebude dokonalý. Pokud budete stříkat více vrstev laku, plnič být nemusí, protože stejně vrstvu laku budete brousit. Plnič stačí jedna vrstva a brousit 600-800 pod vodou.

Stříkání laku

Zde si rozmyslete, zda budete stříkat akrylátem, nebo levnější syntetikou. Jak jsem psal již dříve, syntetika schne podstatně déle a vytváří velké množství nepříjemného lepivého prachu. Ale zase se v ní lépe utopí prach a lze lépe "nalejt", dobře se slévá, méně stéká a dokáže zakrýt i menší nerovnosti. Oproti ní akrylát rychle schne, dovolí tak rychlejší práci a prach ve vzduchu není tolik lepivý a tak se nelepí na částečně zaschlá místa. Nevýhodou je vyšší cena.

Důležitým faktorem kvality laku je čistota prostředí. Předpokládám, že nevlastníte stříkací box a tak budete stříkat v garáži nebo podobné místnosti. Před samotným lakováním doporučuji zamést a ofoukat vše v místnosti od prachu, vzít rozprašovač (součást zmíněné sady), naplnit jej vodou a vše řádně postříkat. Nezapomeňte na strop, ideálně vše musí být mokré. Stříkejte i do volného prostoru, aby se pochytal prah a sedl na mokrou zem.

Oblečení volte pokud možno umělá vlákna, nejlépe pláště z umělotiny. Neuvolňuje se z nich prach a částečky, když se pohybujete nad lakovaným dílem. Pozor na vlasy, schovejte je pod čepici, šátek nebo kšiltovku. Jednak vám nebudou padat a druhak se vám do nich nebude prášit, zvláště pokud pracujete se syntetikou.

Ochrannými pomůckami by měly být čiré brýle, samozřejmě rouška a pokud pracujete se syntetikou, oceníte i dlouhé rukávy a rukavice.

Barvu míchejte v čistém prostředí, v čisté plechovce, nepoužívejte na míchání nikdy žádné špalíčky a podobně. Míchejte protřepáním. Do pistole lejte barvu přes filtr, nikdy ne přímo. Barvy rozdělávejte jen nutné množství, spotřeba barvy je velmi nízká, deci akrylátu stačí na nalakování dveří ze všech stran. Rozdělejte si však raději více, než méně a mějte v zásobě něco, na co se dá použít zbytek - třeba olakování rohů.

Před stříkáním si zkontrolujte, zda je správně nastavený tlak na ventilu kompresoru a správně seřízenou pistoli.

Stříkané díly pečlivě odmastěte (technický benzín nebo ředidlo C6000 - s benzínem se lépe pracuje) a přejeďte je antistatickou utěrkou (důležité ! pokud to neuděláte, leštěný povrch se zelektrizuje a přitáhne všechen prach v okolí !)

Začněte stříkáním rohů, ohybů, záhybů atp. Pak stříkejte souvisle celou plochu, barvy dejte právě tak akorát, aby se slila, ale aby nestekla. Jakmile bude nastříkáno, co nejméně se kolem stříkaného dílu pohybujte. Za pár hodin se uvidí, jak jste na tom...

Pokud se nepovede, můžete barvu obrousit 400kou pod vodou, pak přejet 600-800kou a stříknout znovu.

...a já vám držím palce :)

Důležité je se nebát, nejcenější je praxe. Až budete držet pistoli v ruce a uděláte chybu, řeknete si... jo, přesně tohle tam psal ! :-)
Ale je to jako s řízením auta... taky se to může zdát složitý a může vám to někdo horemdolem vysvětlovat, ale dokud se nebudete držet volantu, neuvěříte.

| |

[ Odeslat známému | Verze pro tisk ]
S tímto článkem souvisí
Komentáře

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
Celkem záznamů: 36 [ Zobrazit 15 ]
 Re:Kompletní lak?03.09.2012 21:09:51 


No, tak pokud doma nemyslíte v obýváku, pak určitě lze. A dokonce znám případ, kdy se to podařilo i v obýváku.

Však se koukněte na http://skoda.daves.cz/Strikani_kabatku_130RS_video

V deníku pak najdete stříkání feldy do metly, 120ku na modro, Rapida na bílo...
http://skoda.daves.cz/Denik_poslednich_dnu


4578+8007 (32767)Daves (Administrátor)
     109318615 
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 Kompletní lak?03.09.2012 20:37:28 


Zdravím...chtěl bych si udělat kompletně celolak doma...na origoš z lakovny nemam peníze...sice nemém škodovku ale ten člábnek mě dost zaujal. myslíte že se dá doma zvládnout celé auto?...V mém případě je to Ford Fokus kombi r.v. 2001. před rokem jsem ho boural...jen promáčklý blatník a nárazník...to jsem si vklepal a celkem dobře...pár oděrek a škrábanců mělo už když jsem to koupil ale nic velkého jinak nemá. Je ve světle modré metalíze a chtěl bych černou nebo bílou barvu. Myslíte že je možné to doma zvlázdnout? díky moc


Unregistered
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 zajimavé20.07.2011 19:53:28 


docela zajimavý článek,dnes jsem narazil na tyto stránky a jako první jsem si zde přečetl článek o tom,kdo se řadí do jaké skupiny.nejsem z lidí,kteří by měli starou stopětku ověšenou lacinnými polskými doplňky,nebo tam měli motor z jiného auta,ale taky nejsem z těch,co by vůý kompletně rozebírali.nedávno jsem koupil škodu 100,kterou jsem si dlouho přál a můj záměr je ji nechat v původním stavu,jen bych dokoupil pár dobových doplňků,jako mezikruží,lišty,nápisy,mlhovky atd.lak je ovšem strašný,tedy z mého hlediska,jakož to zaměstnance škody vagonka,kde dělám lakýrníka na osobních vlacích.žádná sláva,dělal jsem chvíli přípravu v lakovně na auta a tam je kvalita ůplně jinde,ale o tom psát nechci.lak na moji škodě 100 byl zkřídovatělý a rozhodně nebyl původní,i tak auto na první pohled nevypadá zle,ale neleskne se,tak jsem zkusil nějaké leštidla,nejůčinnější bylo tempo,ovšem po něm vylezly závady na laku,nebylo to tak pěkně nastříkané jak se na první pohled zdálo a tydy jsem si položil otázku stříkat to,ale kde?nejdříve mě napadlo to zatlačit k nám do boxu,ovšem tam jsou nečistoty stejné,jako kdybych to stříkal před boxem,jediné co mě na tom lákalo byl,ten vzduch na každém rohu a moje skříň s vercajkem,protože jsem to chtěl stříkat v garáži s půjčeným kompresorem ale bál jsem se že to třeba nevydrží,nebo že se něco posere a pak těch nečistot.pistoli bych si ovšem vzal z práce,protže jsem viděl pár borců,kteří se u nás ucházeli o zaměstnání a přišli s takovou pistolí za pět stovek a s tou se podle mě nedá vůbec pracovat.mě však na tom zajímají 2 věci.jak ten lak stříkaný v garáži vypadá a proč si člověk ,který auto rozebere do posledního šroubku,vyvaří,vyčistí,spraví atd,proč si to nenechá kvalitně nastříkat odborníky(tím nemyslím sebe,taky mě napadlo oživit staré kontakty a nechat to nastříkat za pár dorbných,kdybych si to předem vybrousil a dodal vlastní barvu.)protže ikdyž je to blbá stovka a já denně stříkám velké plochy,tak bych si na ten lak v garáži asi netroufl,ikdyž mi asi nic jiného nezbyde,protože když jsem se ptal bratra své přítelkyně,který dělá v pežotu a dělají fušky,za kolik mi to ze známosti stříkne,jenom po venku,vnitřky si pak dodělámkdyž mu to tam dovezu připravené a zalepím to a dodám barvu,tak mi řekl že za 5000 a za to už mám ten kompresor,že?


Unregistered
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 lak19.02.2011 11:07:01 


Čau hele hledal jsem tu barvu ViveMetal ale našel jsem jenom bílou já bych jí chtěl sehnat v Ral 5012 tak kdyby jste o něčem věděli byl bych vděčnej.


Unregistered
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 Množství24.11.2010 14:33:00 


Chtěl bych se zeptat kolik je potřeba všeho na nastříkání auta (chci ho dát do jednolité barvy s tím, že zrovna vytmelím nerovnosti, ale neočekávám zrcadlový lesk a nebude to výstavní vozidlo, jde mi jen o to, aby nevypadalo jako lentilky nebo dalmatin). Bylo mi řečeno, že laku bude stačit tak 1kg, ale nevím jak základovka (asi je zbytečný stříkat celé auto, ale jen opravovaná místa) - tam by mohla dle mého velmi laického názoru 0,8kg piksla stačit, ale třeba u plniče nemám vůbec ponětí.


48+4 (26)Petr M. (Registrovaný)
    
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 Re:11.02.2009 15:53:11 


No ono záleží na tom jestli je ta barva origo, když není a už si jí někdo vybíral tak s tím může být trochu problém. Co znám z vlastní zkušenosti, jak říkáš, lidi sice přinesou kus plechu, ale ostatní si musí hledat co to míchá sám. A ono strávit třeba 2hod tím že budeš hledat odstín a potom si řekneš, že té barvy chceš 2 dcl. To asi nebude ten kdo to míchá nadšený. Když si ale najdeš tu barvu sám, tak proč ne. U každé míchačky mají přímo i vzorníky, takže není problém si je půjčit a snažit se to dohledat. Marťas


Unregistered
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 Re:05.02.2009 12:24:51 


Nejlepší pro chycení odstínu je vzít si kousek auta s sebou (například víčko nádrže u Š100/110), to pořádně umýt, případně přebrousit 800 šmirglem, aby se odstranil povlak. Neleštit tempem. Poté si půjčit vzorník (u barvy Mobilel jsou to stovky odstínů od jedné barvy) a na sluníčku nebo alespoň denním světle porovnat a vybrat odstín. Mě bez problému míchají i 2dcl. Některé fitmy pak na to mají programy, že řeknete původní odstín barvy a stáří laku a ono to řekne jak to namíchat... ale nevím.


4578+8007 (32767)Daves (Administrátor)
     109318615 
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 Re:05.02.2009 11:26:26 


No tak tyhle místa, co máš až na plech tak stříknout základem - přebrousit - plnič - přebrousit - a potom nějaký ten vršek. Odstín se nechá chytnout, ale pokud nevíš číslo, tak musíš najít někoho kdo bude trpělivý a bude se ti s tím chtít míchat. Pokud budeš chtít namíchat je 2dcl, tak do toho se nikomu asi chtít nebude


Unregistered
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 Re:04.02.2009 20:15:22 


Hrany už jsem místama probrousil a někde je lak omlácenej od kamínků. Takže postup? Natřít základem a zabrousit?
Budu stříkat tím co seženu jenom nevím jestli si odstín nechat namíchat nebo ne. Protože skelet a dveře už jsou stříklý a auto nějaký tři roky jezdilo. Tak nevím jak velkej rozdíl by to pak mohlo udělat...


131+38 (169)vhml (Registrovaný)
     302240348 
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 Re:04.02.2009 14:18:33 


úplně souhlasím s Davesem, pokud je lak celystvý a nemáš to nikde probroušené až na plech tak to stačí. Pokud jsi ale v některých místech (hl hrany atd) probrousil lak až na plech tak je nutné tyto místa vzít i základovkou, aby to v budoucnu ezačalo reznout. Jestli budeš něco kitovat tak taky pozor na smíchávání s tvrdidlem. Dost častá chyba je, že spousta lidí chvátá tak přidá víc tužidla, ale to vše může potom v budoucnu dělat problém v laku - dělá to skvrny. Jo a čím se to chystáš lakovat? už vodou?
případně můžu ti zajistit i barvu a odstín jaký si vypaslíš. Jak vodu tak akrylát. Marťas


Unregistered
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 Re:02.02.2009 18:26:52 


Tak přetři tlumexem i zbytek a máš po starostech


4578+8007 (32767)Daves (Administrátor)
     109318615 
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 Re:02.02.2009 18:25:08 


Tváří se to jako originální lak. Zatím brousím 180tkou a strhávám takovou tu zažranou špínu. Šlo mi hlavně o to co mám stříknout jako spojovací vrstvu... A jeden blatník asi nechám opískovat, protože je novej, ale byl přetřenej štětkou tlumexem...


131+38 (169)vhml (Registrovaný)
     302240348 
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 Re:02.02.2009 17:57:50 


Venco, původní lak bych přebrousil nějakou čtyřstovkou a stříkal bych jen kit (je-li třeba) a plnič. Zbytečně moc bych to neředil a mezi každou vrstvou řádně počkal, jestli se to nezvedne. Pokud to je původní lak, bude to nejspíš v pohodě. Jestli je to něco novýho, tak těžko říct. Ikdyž naposled můj rychlostřik začal v poledne základní barvou, o hodinu později kit, o další hodinu později plnič a hodinu na to už to mělo lak. A přežilo to letošní zimu, neopupínkovalo se to, nezvedlo se to, neslezlo to... takovej malej zázrak

Pokud to zde čte nějaký pokročilejší lakýra, snad doplní své zkušenosti.


4578+8007 (32767)Daves (Administrátor)
     109318615 
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 02.02.2009 17:47:01 


Kterak mám postupovat, pokud chci pouze díly přestříkat na jinou barvu. Nechce se mi vše otrhávat až na železo. Mam na to stříkat i základ, nebo jenom kit a plnič?


131+38 (169)vhml (Registrovaný)
     302240348 
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 pěkný09.10.2008 13:54:43 


moc pěkně napsaný, srozumitelně, prakticky a pozitivně


Unregistered
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 škoda favorit black line-LAK Vivemetal26.07.2008 19:57:07 


Zdravim, sím Vás, co mám udělat, když jsem stříknul auto(jenom půlku) syntetikou vivemetal, rozdíly s originálním lakem je až příšerný!!Někde ta barva vypadá jako taková čokoládová!!!z jiného úhlu zase takova černá jak má bejt....auto je po laku 3dny, takže je snad nějaká možnost že se třeba zmatní????opravdu zlatý AKRYL!!když na nastříkaná místa zasvítí slunce tak spíš ta barva vypadá jak černo hnědá ....sice nástřik je opravdu lehčí než u toho akrylu, ale výsledek-hnus velebnosti....poradíte co s tím?zda rozleštit tempem(odstín asi zůstane furt stejný...ne??) děkuji moc


Unregistered
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 Ivoss22.07.2008 15:02:06 


Dobrý článek. K té přípravě graráže pro lakování - vynikající věc je nastříkat stěny a strop styren-akrylátovým penetračním nátěrem (soudal nebo den braven), mně v garáži padal prach z omítky takovým způsobem že se tam nedalo ani přeleštit auto, dva nástřiky penetrákem a už nespadlo ani zrnko


Unregistered
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 Re:tryska14.07.2008 02:25:33 


www.estplus.cz u každého výrobce je třeba žádat dodávanou konfiguraci trysek dle materialů rádi poradí. Nekupuj to v supermarketu bez toho aby jsi přesně věděl co chceš ,oni o tom ví jen to že je to pistol na barvu


Unregistered
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 Panové tak vy tomu dávate na prdel14.07.2008 02:09:32 


Jen pro úvod jsem vyučen malířen a nějaké to auto jsem už nastříkal .
čím ???
vzduch nin 6 atmosfer !! a nasledně regulovat pro tmely je to snad minimum
pistol v podstatě jakákoliv s doporučeným tryskováním tmel, plnič, základ 1,4-1,7mm lak 1,2-1,4mm
já osobně pak EST základy 1,5 a laky 1,3mm solidní prodejce vám nabidne přetryskování ,universál ,jen na pistol a náhradní sadu tryska + jehla cca 5-6000kč
Laky ??
syntetika ????? hruza ,hnus,amaterismus auto nastříkane lakem např S 2029 což je barva na plot a né na auto!!!!Po vybroušení a jednotlivýmmi vrstvaní se odmašťuje benzínem ,acetonem (C6000)a toto jsou rozpouštědla které funfují na syntetiku takřka jako odstraňovač takže do toho jakákoliv oprava autolakem třeba i spraem muže byt pak problémová. životnost cca 2 roky ,po dvou letech se začne spašovat 100%
takže :
Material odolný rozpouštědlum a olejům po vytvrzení a odolný povětrnostním vlivům
1) levná a kvalitní varianta Polyuretanové laky a zaklady U 2xxx
2) kvalitní a dražší varianta Aklriláty
rozdíl ??? Akryl rychlejí nasychá ,výší lesk ,výší cena , pro oba je pak shodné aplikace "mokrý do mokrého " nikoliv čekat 2 hodiny , začínat stříkat od hran zahybů šroubů , než obejdu auto jedu druhé kolo opět hrany a lechce plochy ,třetí kolo hryny kontoluji jestli jsou vykryté a přídám na plochu ,pozor větší pauza tak aby hrany naschly do stavu "lepivý " prst musi byt ale čisty !! 4-5 kolo finale proti světlu kotroluji slévání laku .
Příprava podkladu tak to je na članek a né na příspěvek ,pevný ,plasty podstříklé filerem vyschly vytmelený a odmaštěný pozor i Váš pot dokaže udělat problém, klasicky tech.benzin aceton lehce stahnou prach a případné mastnoty .



Unregistered
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 Jose18.04.2008 22:53:51 


Zdravím, už delší dobu řeším dilema, jestli koupit kompresor GUDE s 50L zásobníkem, nebo bude stačit levnější a lehčí 24L, v obou případech olejové. Po přečtené tohodle článku mám rozhodnuto - bude stačit menší. Mám málo místa a budu stříkat nějaký ten blatník, zadní lem a podobně. Kompresor mám vybraný tenhle http://www.gude.cz/naradi-technika/olejove-kompresory/kompresor-215-8-24-6-dilna-sada-gude.html
Jen tento týden je v akci v makru za 2150 Kč, tak tam pro něho sjedu. Jenom mám dotaz co mám ke kompresoru koupit za příslušenství ke stříkání. Pistol mám objednanou s 1,5 mm tryskou a horní nádobkou 0,8L. Zajímá mě spíš jestli je potřeba koupit nějaký filtr či odlučovač vody a oleje? Případně jaký doporučujete? A nějaké to příslušenství v sadě z obi asi zrovna taky koupím. Ještě sem původně uvažoval o kompresoru GUDE z aukra. Je tam už po několikáté nepoužitý 50L za docela dobrou cenu. http://www.aukro.cz/item347562703_kompresor_gude_300_10_50_eu_nepouzity.html


0+1 (0)Jose (Registrovaný)
  
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 Re:tryska09.03.2008 22:03:10 


Osobně, jakožto lakýrník diletant, používám klasickou 1.5mm na vše.


4578+8007 (32767)Daves (Administrátor)
     109318615 
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 tryska09.03.2008 19:00:15 


Zdravím, máte někdo zkušenosti jaký pruměr trysky použít a na co?


Unregistered
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 Re:Lak na 100 L09.07.2007 09:51:54 


Netřeba pískovat, dobrý lak obrousit, vykvetlá místa až na plech a překitovat. Stříknout komplet kitem, plničem a lak,


4578+8007 (32767)Daves (Administrátor)
     109318615 
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 Lak na 100 L08.07.2007 13:45:15 


Zdravím, myslíte že když si pořádně do hladka obrousím původní barvu na svojí stovce, a pak na to nastříkám novou vrstvu nějaké barvy vhodné na staré laky, tak to bude držet? Jde mi o to, že nikde nemám známého, který by mě to mohl opískovat.


Unregistered
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 Re:27.05.2007 02:42:54 


Skvely clanok,i ba skoda ze som to nasiel iba teraz. Pridal by som iba tolko, ze striekanie treba robit vo viacerych vrstvach - najprv zaprasit a potom este raz alebo aj viackrat prejst v tensich vrstvach...
Minuly tyzden som striekal 120ku, kupil som na to ViveMetal, na cele auto (aj zvnutra) som spotreboval okolo 4 litrov (1 liter stoji 300 Sk) a vyzera to pekne - aj leskne a podla mna sa to da vyborne striekat a dobre sa to zleje. Ako striekaci tmel som pouzil C6000, cele sme osmirglovali 500kou pod vodou. Ten lak je skveli, iba schnutie zavisi od teploty, ale je to v pohode. Mame doma robeny kompresor 24 l, tlacilo to celkom fajn, iba bolo treba casto odkalovat, aby nestriekal olej do pistole.


Unregistered
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 Re:20.04.2007 13:51:26 


bez problémů, proto jsem to psal aby to pomohlo. koukám že jsem zapoměl napsat že ideální je ty vrstvy stříkat křížem ,tzn první vrstvu tak aby pistole psala pás vodorovně a druhou svisle(jsem tak zvyklej,ale je to jedno).Další věc ,seřízení pistole - ideál je pokud z ní jde z těch 30cm cca 20-25 pás barvy ,kolem jde samozřejmě rozprach , pásy barvy se překládají cca o 1/3- zbytek je na cviku a očích , prostě je potřeba vidět ,jak se to slývá a tomu přizpůsobit rychlost pohybu a nebo nastavení pistole (pokud musím jet pomalu přidám tlak nebo barvu).Tlak , další věc , je rozdíl jestli pistole má horní a nebo spodní nádobku , horní stačí menší tlak tj cca3 bar -ideál jemná regulace na pistoli(u lepších typů běžné) .tlak vzduchu je zbytečný hnát nějak vysoko , pokud je ho moc tak dochází ke strhávání proudu barvy odraženým vzduchem a tím vysoký spotřebě vzduchu i barvy a i k přidušení lakoše -málokdo má v garáži tak výkonnej odtah(já 0,5kW motor 2500ot/min a vrtule ke chladiči ze 100 a sotva to stíhá spolehlivě odsát) .
K tomuhle - BACHA !! na to , tyhle barvy a aerosoly z nich jsou sajrajt(i když menší než vodou ředitelný) ,doporučuju investovat do respirátoru s filtry s uhlím , stojí to kolem 1t , fitry pak samotný kolem 3-5 kila , ale z vlastní zkušenosti můžu říct, že přiotrávit se je velmi jednoduchý a člověk to na sobě nepozná až je pozdě.


Unregistered
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 Re:19.04.2007 09:09:08 


Přínosný komentář, s dovolením bych ho začlenil do článku...
Vidím, že postup stříkání jsem úplně vypustil


4578+8007 (32767)Daves (Administrátor)
     109318615 
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 19.04.2007 06:49:39 


na stříkání stačí opravdu malý kompresor , používám GUDE výtlak 125l(sáníí cca 250 l) s 24 l nádobou , ideál je tak dvojnásobek,stíhá potom dotlakovat i při odběru.Stříkací pistole z baumaxu (apod.) je sice dostačující ,ale je s ní hrozná práce.Lepší variantou je kovofiniška cc3t .Já používám SATA - nová stojí kolem 9t+ , ale stačí prolízt bazary. Rozdíl je v tom, že stříká daleko jemnější kapičky a tudíž se lépe dávkuje barva a daleko jednodušeji se dosahuje hladkého povrchu.
Plnič -je potřeba stříkat na hladko,tzn při stříkání se stříká do lesku (jak barva ),pokud to nejde ,buď moc hustý plnič nebo malý tlak nebo moc rychlý pohyb s pistolí.Pokud se to podaří není potřeba ho už brousit. Pomeranč se opravdu špatně brousí
Barva -podle mě nemá cenu používat nitro -nevýhody viz výše,akrylát nebo průmyslovej akryl jsou daleko odolnější.Aplikuje se na 2x ,1 vrstva je podkladová ,stříká se jen takovej rozprach, aby se díl pokryl barvou -neslývá se - nevadí když prosvítá podklad .Pak se nechává tahle vrstva vyvětrat -podle teploty cca 5-10 minut(není kam spěchat) ,potom se stříká druhá vrstva ,stříká se tak, aby za pásem barvy z pistole vznikala slitá lesklá barevná plocha .Důležitý je dodržovat vzdálenost cca 30cm od dílu a nezastavovat na dílu , barvu z pistole začít stříkat už před dílem a skončit až za dílem , může dojít k vyprsknutí a to je konec , na umytí dílu a znova.


Unregistered
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 Re:05.03.2007 00:01:22 


najlepsi kompresor je orlik a to dvoj alebo troj valec



Unregistered
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 Re:střikací kit01.03.2007 23:52:06 


No tak to bych Ti přál ten pomeranč brousit na celým autě pěkně dvoutisícovkou šmirglem pod vodou.nebyl bys schopen ani psát na PC jak by tě bolela ruka ))
s pozdravem venni


Unregistered
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 Re:střikací kit26.02.2007 11:03:47 


To má vypadat jako pomeranč!


Unregistered
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 Re:střikací kit07.01.2007 20:58:57 


Pomeranč bude asi souhra tří věcí - malý tlak + málo naředěno + rychlé schnutí. Pokud se ředí kit klasickým C6000 ředidlem, tak pak schne opravdu rychle. U plniče mi naředění C6000 docela nevyhovovalo. Zkus více naředit (nebo naředit Učkem) a přidat tlak - kit se jemněji rozpráší a lépe spojí v celistvou vrstvu.


4578+8007 (32767)Daves (Administrátor)
     109318615 
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 střikací kit07.01.2007 17:45:01 


koupil jsem si střikací kyt samozřejmě jsem ho naředil tvrdidlem a trochou nitra (doporučení prodejce ) a vysledek je ten že to vypada jako pomerančova kura, muže to byt slabym tlakem ????


Unregistered
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 Re:19.12.2006 10:47:35 


Wena: To je fuck, jakej kompresor. Bezolejovej je levnější, míň vydrží. Ta bezolejovost je uváděná jako výhoda třeba pro použití v potravinářství. Na stříkání to nemá vliv.


Unregistered
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 Re:11.12.2006 22:47:08 


Doporučený tlak na stříkání barvy je 2-4 atm dle výrobce


4578+8007 (32767)Daves (Administrátor)
     109318615 
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
 11.12.2006 22:32:53 


Zajimavej to článek akorád mam dotázek jakej ten kompresor myslíš, olejovej? A jakej tlak by měl být na stříkaní barvy?


120+22 (71)Wena (Registrovaný)
  
[ Vulgární ] [ Reagovat ]
Celkem záznamů: 36 [ Zobrazit 15 ]
Copyright 2001-2015
Materiál ze serveru daves.cz nesmí být publikován bez souhlasu autora.
David Spilka (Daves), tel.: 775 328 374, email: pošli email, ICQ: 109318615
Partneři
Čištění klimatizace v autě

Čištění autoklimatizací Praha. Autoservis, kde nebudete dlouho čekat.


Google search

Nenašli jste na těchto stránkách co jste hledali ? Zkuste Google...

Google
Příspěvek
Přihlášení
Jméno:
Heslo:
Vždy přihlásit: 



Zapomněl jsem heslo
Chci se zaregistrovat
Statistika
Právě prohlíží:30
Právě přihlášeno:0
Dnes návštěv:3460
Celkem návštěv:27276455

Článků:179
Fotografií:4065
Komentářů:1231
Uživatelů:310
Reklama