Hurá, eRko se stěhuje z města na vesnici. Upřímně jsem rád, budeme mít na sebe více času a více možností něco pro sebe udělat. Zároveň se o něj přestávám bát, přece jenom tady mě každý zná a nikdo by se mého rudého miláčka nedotkl.
Po dvou měsících se setkávám na delší chvíli s bývalou přítelkyní... Zachází na čaj a přespává... Řekli jsme si co se změnilo a co si uvědomila a život pokračuje dál :)
Vydali jsme se na sraz. Cestou jsme se scházeli jak šváby na pivo ale od Rožmitálu jsme jeli už ve třech. Počasí bylo extrémně odporné, ale co se dalo dělat... ERko bylo připravené...
Narychlo jsem sháněl emise pro kámoše, aby mohl jet svým čerstvě dostavěným litrem. Strašil, že je to první test a neví jestli dojede ale se 130 motorem a 5 speedem nám neustále ujížděl. Emise jsem mu opravdu během dne sehnal.
V obchodě jsem náhodou zahlédl páčky pro felicii - 250Kč/ks. Skvělá cena, za tu to prostě musím mít. Vyplázl jsem pětikilo a celý šťastný jsem přemýšlel jak je tam vlastně přidělám. Nakonec jsem musel udělat jakýsi přípravek, do kterého se uchytí.
Koupil jsem konečně nějakou pořádnou hudbu - Autorádio SONY XRC5110. Protože jsem ho kupoval bez panelu, stálo mě jen litr. Panel mám z XR9350, které mi ukradli asi před třemi lety :)
Fotky z rána, než jsem jel do práce. Auto jsem opravdu stihnul udělat. Vypadá téměř použitelně jak zevnitř, tak zvenku. Nechce se tomu věřit, ale za 14 dní a tři víkendy jsem auto kompletně rozebral a zase kompletně složil :)))
Vzadu jsem instaloval připravené plato a vpředu jsem dodělával elektriku. Vzhledem k tomu, že jsem to fotil kolem čtvrté, málokdo by věřil, že večer se chystám odjet. Stihnul jsem i nainstalovat na podlahu koberec.
Vyhazuji svého nemotorového miláčka z bytu. Příčinou jsou delší neshody a lezení si na nervy, finanční pozadí... atd. Zbyli jsme teď dva - já a eRko, budeme mít na sebe více času.
Vsadil jsem boční okénka, uchycení bylo úplně jiné než v dokumentaci auta :) Zároveň jsem začal instalovat vnitřek auta a brácha dodělal koberce v kufru a začal natírat doplňka na černo (lišty, mřížky...)
Zrcadlová fólie v některých chvílích dost nepříjemně odrážela světlo... Nasadil jsem nárazník a rampu abych orientačně viděl jak to bude vypadat a zda to tam vůbec dám. Brácha začal natírat lišty kolem skel.
Vyřízl jsem díru na střešní okno a dolepil tapecírunk i vpředu u okna, takže jsem ho mohl vsadit. Brácha mezitím dělal koberce do kufru.
Přišrouboval jsem tapecírunk ke střešnímu oknu a ořízl ho načisto. Večer jsem ještě zatěsnil spáry a namontoval kola a hora železa se začínala podobat eRku :)
Byla tam vůle. Já si myslel, že to je někde mezi šnekem a hřebenem. Nejznatelnější to bylo třeba při pomalé jízdě po kostkách. Takový kovový zvuk, jak kdyby něco bouchalo o karosérii. Ale prý to byl nějaký silentblok kloubu, co je pod manžetou či co. Já to blíž nezkoumal. Teď je náprava tichoučká.
Ukazuje to spotřebu "jakože benzín", což je v reálu +1.1L. Těch 0.9 už je počítáno z reálné spotřeby. Tedy 4.3L plynu na 100km. Dlouhodobou (za 33 tisíc km) reálnou spotřebu plynu mám 6.18L/100km. Ovlivnila to hlavně zima, kdy je spotřeba vyšší. Těch 4.3 udělám jen v létě a jen o prázdninách, když je volná silnice. Jinak se pod 5 nedostanu. Hodně dobrá spotřeba se dá udělat na rovných úsecích mezi vesnicema. Ale jezdím dálnici, ta to zvyšuje.
Nevěř všemu, co se píše. Z něčeho senzace být musí a upřímně ty bodový sváry z fabriky, co odloupneš kombinačkama se nedají srovnávat s kvalitním CO svárem. Stačí se podívat na profily po bouračce. A k tomu článku - ta zbouraná oktávie nemá nic společného s tou svařovanou z následujících fotek. Porovnej přední sloupky. Má to navodit klamavý pocit, z čeho lze auto posvářet. Už to vypovídá o kvalitě článku Já to mám čistě jako pokus. Co ještě zvládnu a co už ne. A zase si z toho odnesu kupu zkušeností. Víc než čtením bublin na novinkách Myslím, že tenhle článek není pro nikoho přínosný. Kdyby psali o změnách pasivní bezpečnosti mezi jednotlivými modely, udělali by lépe. Třeba Fe od modelu 98 má vyztuženou karosérii a je mnohem bezpečnější.