Zadní kotoučová brzda pro suché poloosy
Vytištěno z //web.daves.cz/index2.php?&item=391
Autor:
4578+8007 (32767)Daves (Administrátor)
     109318615 
Vytvořeno: 28.03.2007 - Změněno: 29.03.2007
Potřebný materiál :
Čtyřpístové brzdiče
Brzdové destičky
Přední kotouč Š130
Speciální držák třmenu a unašeč
Kousek plátu 5mm silného

Potřebné nářadí :
Úhlová bruska (flexa)

Úskalí práce :
Řezání brzdičů
Náročnost na přesnost

Náročnost :
menší, skoro den

Příběh :
Chcete vzadu místo bubnů kotouče ?
Máte vlečenou nápravu se suchými poloosami ?
Ano ? Tak v rychlosti se na to vrhnem...


Úprava brzdových třmenů
Takže nejdříve potřebujeme čtyřpísty rozebrat.

!Zadní kotoučová brzda pro suché poloosy
 


Protože zadní brzdy jsou ovládány i ruční brzdou, musíme se s tímto problémem nějak proprat.

Základ je, že rozdělíme brzdič na dva samostatně brzdící celky pomocí přepážky.

Dva písty budou ovládány nožní brzdou a dva písty brzdou ruční.

Zadní kotoučová brzda pro suché poloosy-prepazka

Zadní kotoučová brzda pro suché poloosy-brzdic1

Zadní kotoučová brzda pro suché poloosy-brzdicbok

Buď můžeme oslovit někoho s frézou, nebo jako já vzít flexu, upnout brzdič do svěráku a drážku udělat ručně.

!Zadní kotoučová brzda pro suché poloosy
 


Do drážky musíte vyrobit přepážku. Pokud je drážka vybroušena flexou, musí kopírovat tvar v brzdiči.

!Zadní kotoučová brzda pro suché poloosy
 


Brzdiče zkusmo složte, případně připravte na povrchovou úpravu.

Vyzkoušejte, že prěpážka přesně sedí, nikam necestuje a obě půlky bzdiče lze k sobě bez omezení dotáhnout.

!Zadní kotoučová brzda pro suché poloosy
 
!Zadní kotoučová brzda pro suché poloosy
 


Když všechno sedne, seskládejte brzdiče s pomocí nových manžet a těsnění.

!Zadní kotoučová brzda pro suché poloosy
 
!Zadní kotoučová brzda pro suché poloosy
 


Zkontrolujte, že kotouč není omezen přepážkou

!Zadní kotoučová brzda pro suché poloosy
 



Úprava brzdových destiček
Standardní brzdové destičky rozřízneme na dvě půlky

Zadní kotoučová brzda pro suché poloosy-desticka

Jak již zaznělo, jedna půlka bude ovládaná nožní brzdou a druhá půlka brzdou ruční.


Držáky, unašeče, kotouče

Nyní je několik cest, jak pokračovat.

Buď můžete zakoupit speciální kotouč a použít standardního zadního unašeče,
nebo zakoupit speciální unašeč a použít standardní přední kotouč Š130.

V obou případech potřebujete speciální držák a podložky.

Zde je nákres držáku pro speciální kotouč, který se přesazuje přes standardní čtyřlístkový unašeč.

Zadní kotoučová brzda pro suché poloosy-drzak

Vlevo vidíte zadní držáky třmenů s vyrovnávacími podložkami a vpravo nové unašeče.

!Zadní kotoučová brzda pro suché poloosy
 
!Zadní kotoučová brzda pro suché poloosy
 


Vyzkoušejte vše nasadit a zapojit.

!Zadní kotoučová brzda pro suché poloosy
 
!Zadní kotoučová brzda pro suché poloosy
 



Ruční brzda

A zpět k ruční brzdě.

K ní zhotovte speciální držák, ve kterém bude umístěn spojkový válec.

Dále upravte samotnou ruční brzdu tak, aby mohla válec ovládat.

Zadní kotoučová brzda pro suché poloosy-drzakrucky

Zadní kotoučová brzda pro suché poloosy-rucnibrzda

K válci přidělejte samostatnou nádobku.

...psáno za běhu, ale pokusím se k tomu vrátit a obohatit :)

Materiál ze serveru daves.cz nesmí být publikován bez souhlasu autora.
David Spilka (Daves), tel.: 775 328 374, email: pošli email, ICQ: 109318615